Officiella Android-versioner till LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Silvercliff, 21 feb 2011.

1. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har det inte gått ut med att 3.0 endast kommer vara för plattor och 2.3/2.4(?) Kommer vara motsvarande för mobiler. D.v.s. att de kommer börja utveckla android i två “spår“

2. ezone

ezone Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

nille123 gillar detta.
  3. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

4. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

"källkoden för Android 3.0 kommer att släppas så fort Honeycombs funktioner förts över till telefonformatet"

//Nik

5. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

6. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Allt Google själv har sagt hittills är att 3.0 endast är för tablets och inte mobiler.

7. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

som jag har fattat det så är det 3.0 till tablets enbart.

2.3 är 3.0's motsvarighet till telefonen, men 2.3 hade någon dualcore bugg eller nått sånt så att 2.4 blir det "nya" 2.3 för dualcore mobiler för att fixa denna bugg.

jag kan ha fattat helt tvärfel, men ändå, 2.3/4 kommer nog nån gång :P

8. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Precis det jag försökte få fram i något inlägg uppåt , några glas vin försvårade det:)

9. Pinguu

Pinguu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

3.0 är anpassad för tablets och har bland annat GPU accelererad 2D grafik vilket 2.3 saknar, men troligtvis kommer i 2.4.

10. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

mm jag har för mig att det var det + dualcore buggen som skulle vara fixat i 2.4, men eftersom det var sån "liten" skillnad från 2.3 så skulle 2.4 fortfarande kallas Gingerbread, istället för att kallas IceCream som det egentligen skulle kallats...

11. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Hehe, nu är det många som sagt samma sak på olika vis...men ni har nog alla rätt.

Kul att LG gått ut med ett datum för 2.3 Gingerbread, men som jag skrev i mitt första inlägg i tråden - det jag väntar på är nästa version. Kika bara på Sunspider-prestandan på 3.0 Honeycomb! Dubbelt så bra resultat, med samma processor som O2X...

Last edited: 20 jun 2011
  12. Silvercliff

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Bumpar denna tråd lite, eftersom folk frågat vad dealen med 2.3 Gingerbread är. Well, det står i första inlägget, i andra stycket.

Och vad gäller den efterföljande versionen så vet vi ju sedan Google IO att den kommer heta Ice Cream Sandwich, och antagligen ha ett versionsnummer som är högre än 3.2 (eftersom 3.2 redan är upptaget Huawei MediaPad revealed: world's first 7-inch Android 3.2 tablet, dual-core 1.2GHz Qualcomm CPU -- Engadget ). Och varför den versionen är värd att längta efter kan man också läsa i första inlägget. Hint: Dual core, optimeringar i browsern mm.

13. Silvercliff

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Och nu, 17 månader senare får vi alltså veta att den versionen (Ice Cream Sandwich) inte kommer till O2X...
    Ni har säkert sett nyheten de senaste dagarna, Swedroid skrev om det idag: https://swedroid.se/lg-optimus-2x-blir-utan-officiell-ice-cream-sandwich/

EDIT: Innan någon rage:ar över att jag bumpar en gammal tråd: Jag vill med detta påvisa att önskan att få ICS till O2X inte är baserad på "jag vill ha den senaste versionen av Android bara för att", utan snarare "det är först i ICS som den här telefonen når sin potential, det visste vi ett halvår innan ICS släpptes, tack vare Honeycomb".
    Själv tappade jag min O2X för en dryg månad sen och skärmen sprack, det blev en Galaxy S3 istället. Är nöjd med den.

Last edited: 31 jul 2012