Officiella tillbehörstråden för HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av CaptainC, 16 mar 2012.

1. GordonGekko

GordonGekko Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp, då ska det fungera bra, dvs den bör ses som en riktig laddare.

Förtydligande, det är alltså de två mittersta kablarna som ska lödas ihop, grön och vit, antingen på kabeln , men lättast i laddaren där de ansluts till kretskortet.

Lycka till.

2. *Jocke

*Jocke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vart i Stockholm kan man hitta ett silikonfodral och/eller hard case? Vet att Kjell & Co ska få in ungefär den sista juni, men jag skulle behöva ett redan denna vecka.

3. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har någon testat HTCs egna skärmskydd?

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 383
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har gjort det, funkar - men jag skulle säga att dom inte är att rekommendera! Passar bra, men jag tyckte att de var för svåra att sätta på och att de snabbt blev repiga.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. Scream112

Scream112 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sitter och har svårt att bestämma mig för vilket skal jag skall skaffa. Märkte att kameran tyvärr mer eller mindre fungerar som stöd för mobilen om man lägger den ner.

Vill inte ha någon "gummi-känsla" på skalet. Samt att skalet skall bygga upp lite för att man skall kunna lägga luren ner. Såg Nillkin, verkar nice, någon mer som har bra tips och länkar på vettiga skal?

Första gången jag kommer ha skal till mobilen, men känner jag vill skydda den men mest för att akta kameralinsen en aning.

Följdfråga, finns det någon vettig pouch? Som kanske också rymmer mobilen även med skal på? Funderar på att köpa HTCs egna pouch. Kan ju vara ett alternativ till skal.

6. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok.. bättre att satsa på copter?
    Ni som har monterat copter, är ni nöjda med glid och släthet?

Jag kan inte bestämma mig för hur man ska skydda luren. Flipcase verkar bra men samtidigt lite bökigt när man ska samtala. Eller? Annars får det bli hårt skäl och displayskydd. Alternativ pouch med skärmskydd. Har den i jobbet ibland (bygge) och där e det mycket damm och mobilerna slits fort. Fundera rent på om man ska skaffa en utterbox defender för de utsatta dagarna på jobbet och aktiviteter samt ett HTC flipcase för vardagsbruk. Angenäma problem man har:D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

7. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Fick hem min billiga MHL adapter från ebay för ett par dagar sedan och måste säga att den presterar otroligt över förväntan. Spelar mina HD filmer utmärkt i full hd (1080p) och streamar serier också. Behöver ju knappt datorn längre :)

Så för er som inte har råd/lust att lägga pengar på en media link så kanske detta är ett alternativ :) Dock så har den inte stöd för det dära med att swipa tre fingrar upp, kanske kommer något mod så småningom för oss med root.

http://www.ebay.com/itm/BLACK-MHL-M...ccessories&hash=item3376f57efe#ht_1629wt_1398
    8.99$ = 65kr.

Androido gillar detta.
  8. pbc

pbc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

l
    Hur gjorde du för att få ut full hd upplösning ? Jag får bara ut 720 hd , har mhl addapter som stödjer full hd samt full hd tv.

9. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, tack leolulz för tipset, jag slog till på direkten och köpte en när efteråt dök en ännu billigare variant upp som köpeförslag från Ebay, pris :6,69 dollar inkl. frakt, alltså under en 50 lapp :D

MHL Micro USB Male to HDMI Female Adapter Cable For HTC Flyer Galaxy S2 i9000

The MHL standard defines a new mobile interface to directly connect mobile phones and other portable consumer electronics device.
    Digital Video Output
    Integrated HDMI transmitter core
    HDMI output resolution support
    up to 1080p@ 60 Hz with 12-bit color depth (HDMI input mode)
    up to 1080p@ 24/30 Hz with 12-bit color depth (MHL input mode)

Digital Video Input
    HDMI input resolution support up to 1080p@ 60 Hz 12-bit color depth
    MHL input resolution support up to 1080p@ 24/30 Hz

Single-Wire Control Bus

Consumer Electronics Control (CEC) & DDC
    Support for DDC and CEC signals
    System Operation
    Optional software control for MHL sink applications via 400 KHz local I2C bus
    Flexible interrupt registers and an interrupt pin
    Hardware support for automatic MHL/HDMI input detection

Enligt tabellen borde denna adapter fungera med HOX :)

10. G.Myrdal

G.Myrdal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte dra mitt strå till stacken och kort redovisa för samtliga inköpta tillbehör till min OneX. Kan tillägga att jag är student med begränsad ekonomi varför prisvärdhet har prioriterats före högsta kvalitet (frågan kvarstår dock om jag inte varit dumsnål då jag köpt flera stycken! :D)

Här är de i alla fall, utan inbördes ordning.
    (Samtliga är från Ebay, Pris inkl frakt)

Skal/skydd:
    WHITE PULL TAB LEATHER POUCH CASE SKIN COVER FOR HTC ONE X
    Pris: Ca. 60 kr (27:- + 33:- frakt)
    Kommentar: Mitt för nuvarande mest använda. Smidigt att man kan "dra upp" telefonen. Utmärkt passform. Ser mycket bra ut, trots syntetiskt läder. Sömmarna kan se lite B ut, men då måste man nagelgranska.

Neoprene Armband Case for HTC One X
    Pris: Cirka 30 :-
    Kommentar: Inte så jättebra kvalitet. Någon som köpt denna hade pajjat, men om jag minns rätt så var det under gymning. Vet inte om ens de av högsta kvalitet rår på ett bicepspass faktiskt. Svårt att använda skärmen genom plasten. Dock funktionsduglig om man inte är ute och springer så ofta, och har en bra playlist :)

New Clear S Curve Gel Case Cover For HTC One X
    Pris: Cirka 14:-
    Kommentar: Ger ganska bra skydd. Bra grepp, utmärkt passform. Mobilen ser kanske något mer B ut i den, men det är en smaksak.

White S-line TPU Gel Silicone Skin Case Cover For HTC One X / HTC One XL
    Pris: Cirka 20:-
    Kommentar: Silikonskal. Går upp över både display och kameran. Inte så stor inverkan på utseendet.

Skärmskydd:
    New 5x CLEAR LCD Screen Protector Guard Cover Film for HTC One x at AT&T
    Pris: 7-30 :- (fick mina för 7:- på auktion)
    Kommentar: Lätt att applicera. Täcker i princip hela skärmen, lätt att ta bort luftbubblor. Ganska liten påverkan på känslan, sen är inte jag så petig å andra sidan. Oklart hur länge de sitter då jag endast haft dem på en dag.
    Länken går till sökord.

Har inte läst igenom tråden på ett tag, så kanske bara upprepningar. Kanske hjälper någon iallafall!

//G.Myrdal

Last edited: 7 jun 2012
  11. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Hur användarvänligt tycker du det är? Jag menar, dels är kabeln kort och lär ju kännas i telefonen när du manövrerar, sen behöver man väl en lång hdmi-kabel som väl ligger över golvet.

Håller med om att den är billig (som fan) men du tycker att det är värt det mht priset?

12. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Det blev bara det automatiskt när jag satte på en 1080p film. I spel och allt annat får jag dock bara ut 720.

Det beror ju på vilket sätt du ska använda den till. Jag använder min som mediacenter och spel. Tyckte det var klumpigt som fan att ha en hel dator som det nu när man kan använda telefonen till det. Till detta så använder jag dock en PS3 kontroll som remote.

Om du nu vill ha den i soffan så får du nog införskaffa en lång hdmi kabel och det blir nog lite jobbigt med att du måste ha laddaren inkopplad. Vad jag vet så finns det inga mhl adaptrar som är särskilt långa så :S Troligtvis blir det lite klumpigt om du nu ska ha alla sladdar liggandes, kanske kan försöka bygga ihop någon portabel docka hehe :)

13. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jo det bevisar ju ännu en gång hur pass billigt saker o ting kan vara när det t.ex. inte står HTC eller Samsung på prylen, märkesvaror.. ;)

14. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    om jag bara visste att HTC:s är framtidssäker skulle jag nog gå för en sån...

15. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Vad är skillnaden? Att man kan dra tre fingrar uppåt för att slå på den? :neutral:
    Jag har ingen aning nämligen...

16. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag kanske har rört ihop det men jag trodde ni jämförde med HTC Media Link HD vilken är trådlös mellan telefon och enheten och sen kabel till tv:n :o

Och med framtidssäker menar jag att den ska vara kompatibel med kommande telefoner

17. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jaha jag trodde du menade någon vanlig MHL adapter som HTC sålde :P Om den är trådlös är det ju en helt annan sak ;)

Jo man vet ju inte om HTC är lite fula av sig och ändrar några få saker som inte gör den kompatibel...

18. OXYD

OXYD Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

kan bara rekomendera Silikon fodralet från expansys. Är tunnt, sitter bra, det sticker ut ca 1,5mm från kamera linsen och lite på framsidan. Så telefonen vilar på skalet när den ligger med skärm eller kamera på bord.

Enda nackdelen skulle väl vara att det är ganska tunt och hårt. så det Går ju inte riktigt att jämföra med ett tjockt gummi case om man skulle tappa telefonen.

Men telefonen har ramlat ner från sängen ett par ggr och fodralet tar det fint.

http://www.expansys.se/expansys-gel-case-for-htc-one-x-black-231245/

19. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Kontaktade HTC för att höra om kommande modeller kommer att kunna köra HTC Media Link HD (jag tycker den är för dyr för att bara stödja min nuvarande telefon)

Svaret:
    ??? Skrev jag så otydligt tänker jag och svarar med ett förtydligande.
    Svaret:
    De på supporten är helt out of the loop när det gäller affärsstrategiska beslut och jag lämnas åt mina egna grubblerier som beslutsstöd för om jag ska köpa eller inte. Skönt dock att de tar ansvar för sina kommande och gamla modeller :D

-WR- gillar detta.
  20. pingo

pingo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER