Fråga: Olika versioner av nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av bluetooth311, 4 nov 2012.

1. Tipkaros

Tipkaros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Pixel 3a
    Jag ofta undrade varför ni svenskarna drycker så mycket mellanmjölk...
    När jag var liten var jag ofta vald sist i den situationen och det hindrade inte min mentala utveckling. Nu är jag vacker, snygg och alla tjejer vill ha mig. Typ.

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Personligen tycker jag att det är värre att starta en tråd som heter "är kameran bra i n4" när det ligger en tråd 1 cm längre ner som heter "recensioner".

För mig betyder det bara att man är för slö för att ta reda på något själv och man vill att någon annan ska göra jobbet åt en, dvs läsa de recensioner som finns och sen summera dem åt personen i fråga.

För mig är det otroligt ignorant och drygt att ta något sådant för givet och då ska man få ett "drygt" svar.

Mina 5 cent.

Snusdus gillar detta.
  3. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Men fortfarande kass i idrott? ;)

4. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag är lite av en Amerika vän(jag är Amerika vän för att dom upp skattar och stödjer duktiga hårt arbetande proffs, till skillnad från 'mellan mjölks landet', men å andra sidan är vi mycket duktigare på och ta om hand om människor här än i usa), men enligt min erfarenhet, är dom flesta amerikaner trevliga, och skulle inte bete sig som du gör, så vida dom inte var tonåringar förstås, eller red necks.

För övrigt är det väll bättre att snabba korta frågor får små men korta separata inlägg, per fråga, med kanske 1-5 sidor, så kan man snabbt få svar på sina frågor, för ärligt om man måste leta i ett säg 457 sidor långt 'korta frågor' inlägg kommer man snabbt tröttna, speciellt om man vill ha just ett snabbt svar.

Skickat från min LG-P990

5. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Absolut... Men många av frågorna här hade passat bra i samma tråd. Som alla trådar om "öhh fungerar en N4 från usa i sverige?" och i den står det klart och tydligt att det bara finns en version i stort sett och den fungerar överallt. Trots det kommer en ny tråd "öhh fungerar en n4 från england i sverige?" och "öhhh fungerar en n4 från tyskland i sverige?"

Tröttsamt.

Snusdus gillar detta.
  6. jn84

jn84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vad spelar det för roll om man gör en massa nya trådar? Det är inte så att det inte finns plats.

7. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Det är inte tråden i sig som är problemet för mig, även om det kan bli stökigt med en massa trådar med likande innehåll som dessutom har taskigt beskriven "rubrik". Utan det är att man ställer frågor som är extremt lätta att ta reda på själv och sen så förväntar man sig att andra gör jobbet åt en.

Då har man inte letat själv, varken i trådarna här på forumet eller på nätet.

Det är slött och sådant ska inte premieras. Då gör man dem bara en björntjänst.

Droid119, vastis, Wallandroid och 2 andra gillar detta.
  8. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Väldigt många trådar skulle vara hälften så långa och fyllda med relevanta fakta om man kunde sluta tjafsa så förbannat. Finns självfallet många bovar i det sammanhanget, men jag skulle nog påstå att det nog inte finns en tråd utan tjafs där facit medverkat :-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

pmugghc, Dakar och anarfox gillar detta.
  9. Tipkaros

Tipkaros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Pixel 3a
    Men jag är duktig från 3-poängs linje och med assistering. (national trait) :D

10. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Du har en väldigt trevlig och upplyftande attityd.

Hur vore det om du kunde vara vänlig och visa folk i rätt riktig istället?

Cylon och anarfox gillar detta.
  11. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Exakt,
    Hjälp till istället för att gnälla facit, inte dör du av att vi skapar korta inlägg istället.
    Du behöver inte ens läsa heller ens logga in om du tycker det är så jobbigt.

Skickat från min LG-P990

12. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Vad är det för fel att göra någon en björntjänst. Du pratar om att du är välutbildad och jobbar ibland i USA. Varför inte då använda den kunskapen till att hjälpa de som inte är lika kunniga istället för att vara dryg och trycka ner folk? Är man ingenjör (eller vad du nu är) och kunnig på det man gör så vill man ju kunna hjälpa folk och förklara för de hur det fungerar, så tänker iaf jag.

Jag kan hålla med om att det ibland kan skapas trådar som inte borde skapas. Men då kan man också använda en bättre ton och förmedla på ett bra sätt att man borde ha kollat lite innan. Men i många fall där du klagar så har det inte varit några problem, många har tyckt att tråden har varit bra. Vi har även moderatorer som sköter detta, det är inte upp till dig att göra det. Tycker du inte om tråden och vill inte göra någon en "björntjänst" så behöver du bara inte läsa den.

bluetooth311 gillar detta.
  13. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Jag tycker faktiskt lite som Facit. Hatar när folk vill bli skedmatade. Har sett tusen trådar där det gäller frågor som är besvarade i en tråd längre ner. Folk har helt enkelt blivit för lata för att själva söka eller testa och tycker det är enkelt att ta upp någon annans tid.

14. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Men det är varken din, min eller Facit uppgift att styra det. Det är upp till moderaterna. Görs det en onödig tråd så kan man isf säga till på ett bra sätt eller bara låta bli att läsa den. Är man dryg, arrogant och nedlåtande så får man ingen respekt, folk slutar lyssna på en och man förstör bara för sig själv. Forumet blir även en otrevligare plats att vistas på pga av att folk bara blir irriterade.

Last edited: 5 nov 2012
  15. Fok

Fok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag känner likadant, dock så är väl det enklaste att bara skita i tråden helt om det dyker upp en idiotisk fråga. Försöker jag själv följa vad som händer nu i de trådar som kan vara aktuella (Typ import, nyheter etc) så måste jag ju gå igenom 8 sidor av tjafs innan jag eventuellt kan bedöma om det faktiskt hänt något. Det i sig leder ju till att folk skapar trådar tror jag.

Och nu bidrog jag ironiskt nog själv till att göra det ännu jävligare för någon i samma sits som mig.

/F

16. Droid55

Droid55 Guest

Sluta bråka!

Helt otroligt, mer än två sidor med tjafs om huruvida tråden var onödig eller ej. Första tanken när jag såg alla sidor var att vi fått veta något nytt om svenska versionen men icke.

17. Droid55

Droid55 Guest

Vem tvingar dig att skriva i trådar du ogillar? Själv besvärar jag mig inte att svara i trådar som jag finner onödiga/ointressanta/whatever. Du borde prova göra detsamma. Livet blir mycket lättare då!

TazZy, RikNik, bluetooth311 och 2 andra gillar detta.
  18. bluetooth311

bluetooth311 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

ack sundbyberg

Ja må säga att det är väldigt intressant att se hur tråden spårat ur från min grundfråga och kan inte annat än hålla med Rebecka.
    Ironiskt att någon som ogillat min tråd så mycket vart dess mest aktiva "contributor" :teeth:
    Tråden hade vart dödfödd om "Facit" istället pekat ut vart man kunde ha hittat informationen/inlägg angående ämnet någon annanstans på forumet. Då hade vi sagt tack o hej och gått vidare, tråden hade blivit förpassad till en avlägsen del av forumet och saken skulle vart avklarad. Men ack Facit ville belysa sin egen säkert hårt förvärvade "tråd-förträfflighet"....

Well done old boy you sure showed us all!

Tack till dem som faktiskt försökt dela med sig av sin information om nexus 4 :innocent:

Funderful, Cylon och anarfox gillar detta.
  19. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Va fan..
    Ska de vara tjaffs i alla trådar?

Det är väl bara att inse att Facit är som han är.
    Att han skryter om utbildning och hög lön och sin kontakt med världens största Uland USA
    är väl inget att bry sig om?
    Eller blir folk impade?
    Jag tycker att jag själv ser annat i personer som måste "skryta" om sitt egna.

Skit i vad som sägs. Läs det vettiga och skit i det ovettiga.
    Jag hatar också folk som ska bli skedmatade.

Jag har sett trådar som haft utmärkt guide i något som står på engelska.
    Istället för att den outbildade försöker förstå eller använder en översättare ska personen i fråga
    ha någon till att översätta sakerna åt denne.

// A

silas och Cylon gillar detta.
  20. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jag står fast vid att denna tråd är onödig... Det finns bara en version av Nexus 4. Sen kanske det kommer en svenskanpassad version av 4.2 som LG uppdaterar istället för Google. Då får man lägga 5 minuter på att byta till den internationella. Klarar man inte det själv eller med alla 19 trådar som förklarar hur man gör, då har man köpt fel mobil.

Punkt slut.