Fråga: Olika versioner av nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av bluetooth311, 4 nov 2012.

  1. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Så alltså en version, eller kanske två då? Så hur är det nu, kan vi få facit, facit? :-) Med tanke på hur mycket detta ämne har diskuterats och irriterat folk med en galaxy Nexus är det definitivt värt en egen tråd.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    En hårdvaruversion. Kanske två mjukvaru. Men spelar det roll? Det fixade man på 5 min med GN och det lär gå lika fort på N4. Så vad är problemet?
    Blir man irriterad över detta och klagar så är man tekniskt inte kunnig nog för en nexus.
     
  3. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Du menar alltså att alla som inte har ditt kunnande inte är värda en Nexus? Skapligt elitistiskt. Ja, det är enkelt fixat för många, men det finns garanterat många som vill ha en ren Googleupplevelse utan att kunna/vilja meka. För dessa personer är nog denna tråd av värde, eller ska vi strunta i de lata/mindre tekniska tycker du?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Funderful gillar detta.
  4. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Men det är ju det som är grejen, en Nexus är i mina ögon inte för Agnes 19.
    Det är en UTVECKLARMOBIL och köper man en sådan och inte kan följa några väldigt simpla steg. Ja då har man köpt fel mobil och är inte berättigad till att gråta ut om hur dumma Google och Samsung/LG är.

    Det har inget med något "elit" eller inte att göra, det har att göra med att man ska inte köpa fel mobil och sen gnälla över att den är för avancerad för att få som man vill ha den. Då finns det andra alternativ.

    Jag hade inget kunnande när jag köpte min första Nexus one, fick googla fram allt själv och det tog mig kanske 30 min så var den rootad och klar.

    Om man verkligen vill så är det inga som helst problem och därför är denna tråd rätt onödig i MINA ögon. Men man får visst inte ställa några krav. Det är dumt och elakt.
     
  5. Urbs

    Urbs Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Vad är värst:

    En tråd som ställer en fråga som eventuellt kunde varit i en annan tråd? Med detta scenario kunde någon svarat på frågan och sen hade tråden försvunnit och fyllt sitt syfte.

    En tråd där någon blir väldigt upprörd över trådens vara eller icke vara. Med detta scenario får vi tre sidor med upprörda känslor och en lång diskussion om huruvida denna fråga kunde ställts i en annan tråd.
     
    pilang gillar detta.
  6. inact_0001

    inact_0001 Baby Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ja Facit är ofta otrevlig och skriver onödiga (enligt mig) inlägg. Tycker det är ganska uppenbart att han bara vill ha en hög post count.

    MEN, det är inte heller din uppgift att rätta eller tala om för honom hur han ska posta.

    Taget från forumets regler: "Det är väldigt enkelt. Om någon är otrevlig så rapporterar ni det.."

    Om alla som tycker Facit är otrevlig rapporterar det så kanske han får en varning från någon moderator, eller inte. Det är iaf inte upp till någon annan på forumet att tala om för honom hur han ska posta eller bete sig.
     
    bluetooth311, Droid119 och Facit gillar detta.
  7. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Alldeles oavsett vem som köper en nexus så är det ju för vissa intressant att veta om man måste roota den innan man går och köper. Det är inte intressant för mig, eller dig, men för de som kanske vill veta om det blir samma debacle som med GN är det nog det.

    Dessutom anser jag nog att även om det är en utvecklartelefon så ska en icke tekniskt bevandrad person kunna använda den, utan krångel. Varför ska man ställa krav på just nexusanvändare? I synnerhet som varken galaxy Nexus eller nexus 4 inte direkt marknadsförs annorlunda än vilken vanlig outvecklartelefon som helst.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    jed_the_humanoid gillar detta.
  8. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Jag tycker nog att det hör till allmänt forumhyfs att reagera på dumheter. Dessutom var det länge sen jag orkade hålla på att rapportera facit hela tiden :-)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  9. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Är det dumheter att tycka olika?
    Sen har jag snackat med moderatorerna och vi kom fram till att om man tar så illa upp över att en person tycker annorlunda över en mobil så är det nog den som har "problemet" och inte jag. :cool:

    Men jag är snäll. På riktigt.
     
  10. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Nä, du får tycka precis vad du vill. Däremot tycker jag inte det är ok att ha den tonen som du väldigt ofta har i ditt språk med förolämpningar etc. Men visst, varför vara trevlig på internet? I vilket fall så glömmer du,åter igen, att andra människor kan tänkas ha andra behov och/eller förutsättningar än vad du själv har även i denna tråd.

    Och jag tror också att du är snäll. På riktigt.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  11. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Visst dålig ton kanske man inte ska ha. Men lika bra som att "detta är ett forum" och "här ska man diskutera" osv så kan man också tycka att det hör till vanligt "hyfs" eller vad man ska kalla det att först söka och kolla om någon har likadana problem.

    Det är ju inte precis så att man går in i en affär och frågar vart grejer finns innan man själv har kollat, eller har jag fel?
     
    Facit gillar detta.
  12. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Utvecklarmobil, verkligen? Marknadsförs den som en sådan? Låter som en klyscha skapat av Nexusägare för att dom ska känna sig lite mera speciella. Länka gärna till någon officiell sida där det framgår att Nexus 4 är just en "utvecklartelefon".
     
  13. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Jag har satt han i min ignorera lista så nu är det problemet löst :)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  14. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    "The Galaxy Nexus is a SIM-unlocked and hardware-unlocked device that is designed for advanced developers. "

    Som sagt, inte för amatörer som inte ens kan byta rom. För det är inte svårt.
     
    Droid119 gillar detta.
  15. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    precis... Men folk gör inte så, man bara skriver och sen förväntar man sig att andra gör jobbet åt en.
     
    Snusdus gillar detta.
  16. jed_the_humanoid

    jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Det är väl minst lika dålig stil att tjata sönder en hel tråd med massa OT. Snälla.. Nog.
     
  17. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Nu lusläste jag iofs inte, men jag ser då inte ett ord om att den är designad för utvecklare. http://www.google.se/nexus/#/galaxy/features

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  18. anarfox

    anarfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Från den länken:
    "Galaxy Nexus är Googles senaste smartphone. Den har Googles bästa mobiltjänster och snabba uppdateringar direkt från Google. Snart får den även
    Android 4.1, Jelly Bean."

    När Google själva marknadsför Galaxyn med orden "uppdateringar direkt från Google" tycker jag nog frågan om LG kommer göra samma snedsteg som Samsung är ganska relevant.
     
    G2A och Blabert gillar detta.
  19. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Du hittar på. Google bad Samsung sverigeanpassa uppdateringarna. Så skyll inteppå Samsung.
     
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Haha, jag gör det ibland när jag ska ha en bok. Främst för att vårt bibliotek är så stort (flera våningar och varje våning är stor) men också för att jag inte riktigt fattar deras system. I början försökte jag alltid leta och nu vet jag ungefär vad viss litteratur ligger men ibland har jag verken tid eller lust att leta så jag ber bibliotikarien plocka fram den.