Fråga: Olika versioner av nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av bluetooth311, 4 nov 2012.

1. Droid55

Droid55 Guest

Håller inte med Facit om att endast utvecklare ska se en poäng i att köpa Nexus. Att vilja ha Googles användarupplevelse innebär inte att du måste vara en utvecklare. Nexus vore en dålig telefon om inga andra än utvecklare skulle kunna använda den. En bra telefon är inte svår, en bra telefon är lätt, även för den okunniga användaren. En bra telefon ger också möjligheter för mer avancerade användare. Jag ser det inte som antingen eller, och min uppfattning av Google (gäller inte bara Nexus) är att vara så användarvänligt som möjligt. Det innebär för alla. Jag tror inte ett dugg på att Google inte vill se Agnes 19 år använda Nexus.

Håll snobberiet borta från Nexus och låt det stanna hos iPhone!

G2A, Qrac, RikNik och 6 andra gillar detta.
  2. Gurk

Gurk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag lyckas inte heller hitta ngn officiell beskrivning av nexusen tänkt som utvecklartelefon. Vart hittade du det där? Jag hittar bara den textsnutten på Wikipedia men jag gissar att inte det ses som en officiell kanal för Google, och jag gissar samtidigt att du inte heller tror att Wikipedia är Googles officiella informationskanal. (jag hittar inte heller ngn beskrivning av nexusen som utvecklartelefon i det material som wikipediaartikeln länkar till).

Du som gjort grundlig efterforskning innan du ger dig in i debatten, har du möjlighet att länka till informationen du beskrev? Det skulle vara skönt att ha den saken ur världen så alla amatörer och idioter etc. håller sig till rätt telefoner.

Qrac och RikNik gillar detta.
  3. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Google har en utvecklarversion av Nexus också. Har själv varit i kontakt med N1-varianten
    av den. Nexusen VI köper i butik däremot är ingen utvecklartelefon utan bara en referensmaskin
    som Google själva ombesörjer Android på det sätt de vill att det ska se ut.

Mvh
    Anders

Qrac gillar detta.
  4. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag upprepar: Länka gärna till någon officiell sida där det framgår att Nexus 4 är just en "utvecklartelefon" samt att den marknadsförs som en sådan? Tack!

Är du less på alla amatörer här på Swedroid kanske du borde söka dig till någon tråd för utvecklare på XDA. Det kanske skulle passa dig bättre.

Qrac gillar detta.
  5. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Står fast vid att köper man en nexus och sen gråter över att man får uppdateringar för att man inte klarar av några enkla steg. Då har man förbrukat sin rätt till att gnälla. Därför hoppas jag att LG sköter uppdateringarna för svenska mjukvaran. Skiljer agnarna från vetet. :cool:

6. Droid55

Droid55 Guest

Fjant. Om du är så duktig och vill bevisa något för någon bör du istället köpa en annan Androidtelefon och roota . Det vore mer imponerande än byta version av Nexus. Många köper Nexus för att slippa just det. Hopppas Agnes 19 år köper en Nexus!

G2A, anarfox, marulk och 1 annan gillar detta.
  7. Taskman

Taskman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 023
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    ROG Phone 6
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S5 Pro, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Poängen är ju att byta till internationella tar 10 min för den ovane och kan man bara läsa lyckas man. Det var inte rocket science samt den/de som vet att det finns olika är oftast så insatt(läs: nästan ingenting alls) att de kan fixa det om de vill.

On Topic: verkar bara vara en version av den mjukvarumässigt vilket är positivt

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

8. Droid119

Droid119 Guest

Suck..

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

RikNik gillar detta.
  9. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag misstänkte att du skulle svara något liknande.

Om det gör dig lyckligare är det väl jättebra att du tror att N4 är en telefon riktad till avancerade utvecklare.

10. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Det vore ju sjukt bra. Vart har du läst det?

11. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nu blandar du äpplen med päron...

Självklart kan vem som helst använda den. Det vi pratar om är allt gnäll som var gällande Galaxy Nexus över att vissa användare fick vänta någon månad längre på att få uppdateringar. Jag säger inte att vem som helst inte får köpa en Nexus.

Men om man nu gör det och sen visar det sig att man måste lägga 5-10 minuter på att fixa så att man får uppdateringar direkt från google med klara och tydliga steg för steg guider men skiter i det och i stället spyr galla på forum överallt så fort man får chansen över hur jävla usla google är och det var minsann sista Nexusen de köpte osv.

Då har man köpt fel mobil. Svårare än så är det inte.

Har inte nämnt ett dugg om att den ska vara svår och avancerad att använda.

12. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Fjant? Har du lite lågt blodsocker nu när du desperat försöker bli av med övervikten? Ta inte ut det på mig är du snäll.

Många köper Nexus för att slippa roota? Tror inte agnes 19 vet vad Root är.

Du tycker en sak, jag en annan... Det gör inte mig till en fjant.

Du är välkommen att köpa en Nexus, men du är inte välkommen att gnälla för att du inte får uppdateringar direkt från google när du kan lösa problemet på 5-10 minuter. Men nu verkar det som att det är Google som kommer att sköta alla uppdateringar så vi verkar slippa gnället denna gång i alla fall.

13. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Jag är ledsen facit, man har faktiskt rätt att gnälla. I synnerhet eftersom Google själva på sin sida skriver just "få uppdateringarna först direkt från Google" som ett säljargument. Skulle inte du gnälla om skärmen var 4,4 tum när det står 4,7,för att ta ett exempel? Eller om utlovad batteritid endast uppnås genom att flasha en custom rom, för att ta ett bättre exempel.

Det är ingen som säger emot dig om att det är enkelt att fixa, frågan är varför man ska tvingas till det.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

G2A, Droid55, Funderful och 2 andra gillar detta.
  14. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Ett förslag:
    Don't feed the trolls!

Med det är det inte sagt att du inte får ha en åsikt eller uttrycka dig, men kommer snart inte bli tagen på allvar alls, du försöker jaga bort nybörjare, mellan användare, och alla andra som inte tillhör din lilla procent av användare.

Dessutom är det så här i den kapitalistiska världen:
    Desto fler du säljer till, desto mer tjänar du, och tvivelsutan ligger detta i Googles intresse, dessutom vinner vi Android/Google vänner också på detta. Fler användare = länge pris och bättre grejer.

Sent from my LG-P990

15. Droid55

Droid55 Guest

Eh... Det är de sista kilona som ska bort (ätit LCHF väldigt länge så det mesta är borta). Men det vet ju inte du som inte känner mig. Fattar inte varför du drar upp det igen men jag får väl bara inse att LCHF upprör många. Mitt blodsocker har varit stabilt i år och jag har aldrig haft diabetes. :)

Fjant? Ja, det är fjantigt att idiotförklara folk för att de inte delar samma intresse som du. För många kanske det är enkelt att byta version men jag anser samtidigt att det inte ska behövas. Klart fan folk ska få gnälla när den markandsförs just för sina snabba uppdateringar direkt från Google.

Cylon gillar detta.
  16. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Man behöver inte byta. Då får man förvisso vänta lite längre men får ändå före någon annan mobil. Det är väl snabbt?

Längd och vikt?

17. Droid55

Droid55 Guest

Eftersom det är LG som står bakom Nexus 4 kan jag tänka mig att det är högaktuellt att veta om det är LG eller Google som ska leverera med tanke på LG:s dåliga rykte avseende uppdateringar/mjukvara.

Ursäkta, men vad har min längd och vikt med något att göra? Vill du recensera kvinnor eller hitta en kvinna i din smak bör du söka upp en sådan sida. Trött på män som tror att alla kvinnor vill veta deras åsikt. För du ger mig inget intryck av att du är intresserad av LCHF.

Dakar, RikNik, Cylon och 3 andra gillar detta.
  18. Qrac

Qrac Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Nokia 8
    Bara låt trollet vara. Han trollar både på forumet och på huvudsidan.

19. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Tråkig nyhet är att Tyskland får inte in några enheter förens i december.

Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2

20. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon