Jag har hunnit snabbtesta mina Backbeat Go 2 nu iaf. Lite synpunkter:
- Ljudet är riktigt bra, inget att anmärka på.
- Lite större än väntat - när man har "vanliga" in-ear hörlurar så syns dom ju knappt. Iom att dessa har batteri, sändare, kontrollerchip mm inbyggda blir dom såklart större. Inte så att det gör något, men dom sticker ju ut typ 1-1.5 cm ur öronen. Ser ovant ut.
- Sändning - halvdan. Blandade erfarenheter här. När jag först testade kunde jag inte ha den i byxfickan alls - det hackade ca en gång per sekund. Måste ha den på samma sida som mottagaren ("fjärrkontrollen" på sladden), motsatt ficka gick inte alls. Jag hade en tröja med fickor på mig, om jag la den där gick det bra. Däremot efter ca en halvtimme provade jag byxfickan igen, då gick det finfint. Osäker på vaför det var mycket sämre signal under första halvan av promenaden, men funkade ok efter det. Med en klocka på armen blir nog mottagningen inga problem oavsett.
- Passform - duger. Visst märker man av dom, men dom är inte otrevliga att ha på sig heller. Plast-grejjen för att bättre hålla dem på plats i örat är väldigt "sladdrig" och jag har svårt att se att den gör mycket skillnad. Däremot satt de bra och var aldrig på väg att halka ur (en timmes promenad i rask takt). Får återkomma när jag testat löpning.
- Batteri - som utlovat, verkar det som. Den visar bara batterinivå i 25%-intervaller, och efter en timmes promenad låg jag fortfarande över 75% batteri (den är specad för 4-5h). Verkar stämma hyffsat, jag har inte hunnit testa att ladda ur dem helt än.
Överlag är jag ganska nöjd - hade önskat full mottagning med telefonen i byxfickan, vilket mycket väl kan vara telefonens fel också, då det är den som sänder. Dom är iaf snygga och praktiska, och batteriet verkar OK.
EDIT:
Ok, nu har jag hunnit testa lite löpning med dom också. Den här gången funkade det bra att ha telefonen i fickan under hela löpturen. Fick totalt kanske 2-3 "hack" (tyst i mindre än en halvsekund innan ljudet kom på igen) under en timmes löpning, så det är klart godkänt. Hörlurarna satt bra under hela rundan. Mot slutet kändes det som att den blev mindre "tät" på ena örat - lite svårt att förklara, men det var som när man har dom fullt instoppade och bara drar ut dom en millimeter el dyl, så att man hör ljud utifrån lite bättre. Däremot satt de väldigt bra, inte så att de var på väg ut. Säkert bara svetten som gjorde att de inte satt lika hårt inpressade. Det var iaf ingen risk att de skulle falla ut.
Överlag mycket nöjd nu när kopplingen visat sig funka bra. Ska bli skoj att testa med klockan, som för övrigt bör skickas om ca 2 veckor. Längtar
Last edited: 14 oktober 2013