Omate TrueSmart - fristående smartklocka

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av knutars, 12 september 2013.

1. sgte

sgte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Ja precis.

Utan market tycker jag inte klockan är lika attraktiv. Men som du säger, det löser sig nog.

2. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Det är ju inga större problem att "manuellt" installera vilken app som helst, och det är ju inte speciellt svårt. Visst hade det varit enklare med en Play Store, men inget krav för mig iaf :). Jag tror att jag kommer att lägga in typ 5-6 apps och inte mycket mer, inte direkt så att man sitter och testar nya spel mm på klockan.

Jag har en Oct developers edition så den borde skickas snart, grymt förväntansfull :)

3. Stingray454

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Ni som beställt eller kommer att beställa, vad kommer ni att använda den till? Själv har jag främst tänkt ha den till motion (promenader, löpning, cykelturer mm), då RunKeeper verkar fungera bra på den. Lätt att kolla nyheter på facebok, kolla google maps och ta emot skypemeddelanden / samtal. Jag använder ganska ofta timer/alarm på min telefon också, det bör ju funka bra. Att skriva meddelanden på den är säkert inte optimalt, men bra att kunna bli nådd då jag ofta glömmer mobilen i jackfickan eller i ett annat rum. Och sedan såklart att ringa / ta emot samtal.

Jag är osäker på om det går att ersätta mobilen helt med klockan, men det vore grymt om det gick :) Jag använder inte telefonen till mycket annat än det jag nämnt ovan, och i teorin bör det gå lika bra på en klocka om man inte är så kräsen med skärmstorlek. Jag skulle tro att nästa version av klockan får storleksordningen 320x320 skärm, då den kvalificerar för play store då.

4. sgte

sgte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag kommer också använda den till löpning och andra sporter. Men även på sommaren (jag använder ofta sportshorts som inte har fickor, med t-shirt, och då är det jobbigt att behöva hålla i luren - perfekt med en klocktelefon då) samt om jag ska göra något och det är direkt olämpligt att ta med sig den dyra luren (tänk fylleslag eller fisketurer osv).

5. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Jag kommer även jag använda den till löprundorna, har läst att den även ska funka bra med Endomondo.

Vore fint om det skulle funka att den väcker mig lite lätt om jag börjar snarka på nätterna vilket jag tydligen har börjat göra har jag hört ho ho! Men en sån funktion vore smutt!

Är fortfarande nyfiken på hur det kommer att funka när någon ringer. Kommer det att ringa i klockan OCH telefonen? Kan man ha samma nummer/simkort till telefonen och klockan alltså varsitt i vardera enhet.

6. Stingray454

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag är inte helt säker, men det beror lite på. Om du parkopplat klockan med telefonen så fungerar det som ett bluetooth-headset ungefär - om det ringer till din telefon kommer klockan att låta och du kan svara på den. Om du har dubbla simkort och använder klockan "stand alone" beror det säkert på operatör, men med Telia så får man iaf ett nytt nummer på sitt extra-sim. Det innebär alltså att det inte ringer i klockan om någon försöker ringa telefonen och tvärt om. Det går säkert att vidarebefodra samtal dit på nåt vänster, jag har inte satt mig in så mycket i det. Det enda som skiljer från ett separat abonnemang är egentligen att minuter/datatrafik mm på extrakortet räknas från ditt huvudabonnemang så att allt kommer på samma räkning, och kostar ca 60:- extra per månad för det extra simkortet (istället för att du ska måsta skaffa ett separat abonnemang).

Det är iaf så jag förstått att det fungerat med Telia, jag ska dyka lite djupare i det så snart klockan dyker upp :)

7. samich

samich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hmmm, fasen, jag har varit på vippen att beställa en. Såg nu en intervju där reportern frågade om co kunde starta en applikation, jajjamän svarade han, men truesmarten såg ut att hänga sig vilket gjorde att han snabbt gick över till andra handleden och visade de olika designen på klockorna... Vad tror ni? Det jag menar är ca 2 minuter in. http://www.cnbc.com/id/101069147

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

8. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Ja det såg ju inte alltför kul ut faktiskt.

Har väl blivit en del tveksamheter över att omate gick ut med att det var den första smartklockan med Google Play och Google Services men idag meddelade de ju att det i dagsläget inte finns något stöd för detta. Ganska mycket falsk marknadsföring egentligen. Vet inte vad ni andra säger om det??

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

9. Stingray454

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

De har ju tyvärr blivit några dagar försenade, vilket inte alls är ovanligt med Kickstarter-kampanjer (det verkar som att några månaders försening hör till standarden för KS-projekt).. Men idag fick jag iaf mail med slutbekräftelse på leveransadress, beställda produkter osv. Som jag förstått det börjar de skicka ut de något försenade October Developer-kiten i veckan, sedan får man väl räkna med någon vecka eller två för leveransen också. Ska man våga hoppas på leverans kring mitten av november? Det drar ihop sig :)

10. Stingray454

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

11. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Skrev inte Omate att de skulle skicka ut ett mejl till alla backers där man igen skulle fylla i uppgifterna om vad man hade beställt, leverans adress osv.?

Är det någon av er som fått ett sådant mejl? Jag har inte sett röken av nåt sånt.

12. knutars

knutars Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

13. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

14. Ondskan

Ondskan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har fått mitt mail för att bekräfta leveransadress och så. Verkar som att de skickar dem i omgångar för att inte få in svar från alla samtidigt

15. Stingray454

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jo, bara en dag eller två efter att KS-kampanjen avslutades fick man ett mail med länk till en enkät, där man fick specificera vad man ville ha (t ex om man pledge:at för flera klockor eller extra laddkablar osv). Om du inte fått det, kan man komma åt det genom att logga in på kickstarter, då får man en länk till surveyn längst upp på sidan.

Det skickade jag iaf in så snart jag kunde. Sedan fick jag ett mail till förra veckan, där man får bekräfta leveransadress, telefonnummer, att summan man betalat in stämmer osv. Det finns en tråd på Omate-forumet, de flesta av October-backarna har fått det nu iaf. Om man beställt en November / December edition tar det nog en stund till innan det dyker upp.

Det har iaf blivit lite försenat, senaste infon är att slutgiltiga produktionen av October-beställningarna påbörjas i helgen. De gjorde en tidigare "production run", men då var det lite kvalitétsproblem som t ex dåligt ljud i högtalaren pga vattentätningen, bristande kvalitét på spännet osv. Därför valde dom att göra om det med bättre delar, vilket drog ut på tiden någon vecka eller två. Jag som hade en "october edition" räknar väl nu med att få den i november, förhoppningsvis.. Tråkigt med förseningar men inte helt oväntat.

16. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Det första mejlet du pratar om har jag fått och det har jag fyllt i och skickat tillbaka. Men som du skriver var det ju snack om ytterligare ett mejl där man skulle bekräfta leveransadress osv. Detta har jag inte fått. Kanske dock kan ha med att göra att jag beställde novemberbatchen. Vi får hoppas detta.

Förseningar ja, aldrig roliga men man får väl kanske bara acceptera detta. Dock börjar man ju bli lite ivrig. Vore ju en fin julklapp att få:)

17. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Ha ha, rätt slående. Mejlet jag väntat på och pratat om damp ner i mejlen idag :-)

18. knutars

knutars Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Samma här. Nu har dom alla uppgifter, inklusive telefonnummer så att budfirman ska kunna nå oss. Jag hoppas den dimper ner innan jul, vilket inträffar tisdag-torsdag i år; alltså senast 23 dec.

ducken gillar detta.
  19. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Det får vi verkligen hoppas att den gör. Kommer ju lite uppdateringar då och då från Omate och det verkar ju som om de börjat skicka ut.

Måste ju få den innan jul!? Hur lång tid kvar som helst ju:-)

20. sgte

sgte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Vilken version har ni valt? Jag valde 1/8gb-versionen men har inte fått något andra mail än.