Diskussion: Omate TrueSmart+

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av nidoras, 30 sept 2015.

  1. nidoras

    nidoras Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Väldigt nyfiken på Truesmart+ och det kliar i fingrarna att beställa. Samtidigt undrar jag vad ni andra har för erfarenheter av Omate? Det som passar mig är att kunna köra allt-i-ett Endomondo/Spotify/Telefon på armen och ser man på bilder så verkar det stödjas. Hur stabila känns tidigare modeller, t.ex. OS och byggkvalitet/tålighet?
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag har pillat lite på en för ett år sedan. Byggkvalitén känns riktigt bra. Klockan är stabil, knakar inte och jag upplvde den som ett gediget bygge. Alla funktioner fungerade som utlovat.

    om @sgte@sgte bemödar sig att logga in så kan han berätta mer.
     
  3. nidoras

    nidoras Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Låter lovande. Då kanske man vågar lägga en beställning på omate.com för leverans i nov?
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    asså jag rä sjukt taggad på den här... den verkar ju funka mer eller mindre som en vanlig telefon.. nästan..
     
  5. nidoras

    nidoras Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Med ett vettigt BT-headset så är det nog bara att tuta och köra. MOTOACTV (rootad) har varit suverän för mig och med telefonuppkoppling blir det komplett. (Extra plus för att slippa roota)
     
  6. sgte

    sgte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag har den första Truesmart som @indika@indika testade.

    Har rootat och lagt in gravitybox och annat godis för att få den precis som jag vill.

    Den fyller helt klart sin funktion och fungerar helt OK men den har några egenheter.

    1. Batteriet är inte av bästa kvalitet. Håller en hel dag men jag måste ladda innan 15% annars hänger sig hela klockan.

    2. Skärmen är väldigt känslig. Om fingrarna/skärmen är lite smutsig eller kladdig kan touchen balla ur och om man då vill skriva nåt kan det lätt bli sssssssssssssåååååååååå hhääääääär ungggggggggggggefär.

    3. Minnet är 8 gb men man kan bara använda en bråkdel för appar - 1,4 gb om jag inte minns fel. Det fyller man ganska snabbt.

    4. Använder ett bluetooth headset de dagar jag kör med klockan. Om man har BT och wifi igång samtidigt tappar klockan kopplingen till headsetet ofta. Helt klart en bugg.

    Men jag köpte klockan för en småsumma under första kickstarterkampanjen och är mkt nöjd med vad jag fick för slantarna. Jag är dock lite prylgalen.

    Omate lovade att släppa uppdateringar men dom har inte släppt nånting, alls.
    Dom lovade också att släppa source code men det gjorde dom inte heller så all utveckling tvärdog.

    Med tanke på att LG nyss annonserade sin 4g-klocka skulle jag nog hellre satsa på den. Även om det är riktigt schysst med full android på armen. Truesmart har trots allt sin charm, helt klart.
     
    bernard och indika gillar detta.