Övrigt: One X - Frågor och svar!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Whey, 4 apr 2012.

1. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Med största sannolikhet.

2. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Min laddare till Desire Z började göra det (samma typ av laddare som till HOX). Den surrade när den satt i vägguttaget där jag lät den sitta hela tiden. Fast började dra ut den när jag upptäckte surrandet. Är ganska intressant att dra ut laddaren, hålla den mot örat, och höra hur den fortsätter surra i ungefär fem sekunder innan den slutar.
    Nya laddaren till HOX surrar dock inte, ännu. Tror inte att det är farligt faktiskt. Diverse laddare och adapters man har haft genom åren har allihopa haft lite surrande ljud för sig när de sitter i vägguttaget. Än så länge: ingen brand eller explosion ;)

3. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Vet inte om du har fått svar på din fråga, men jag har kvar den musiken om du fortfarande vill ha den?

4. ayne

ayne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tjena.

Jag har en ca 2 veckor gammal hox som fungerar klockrent, förutom en sak..
    när jag är på ett ställe med dålig mottagning (så att den tappar mottagningen helt), så återfår den inte mottagningen förns jag låst upp låsskärmen.

Igår t ex var jag på IKEA i Örebro som inte har någon vidare mottagning för min operatör (3). När jag senare kom hem gick det fortfarande inte att ringa till mig. Sen låste jag upp telefonen och då kom mottagnignen tillbaka..

är detta ett vanligt problem? mjukvara eller hårdvara?

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har du köpt telefonen från 3? Testa att låsa telefonen på endast WCDMA, det hjälper troligtvis :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

ayne gillar detta.
  6. ayne

ayne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

tack!
    ehm... har du någon aning om hur jag går tillväga för att göra detta? :)

7. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

10 snabba

Tjoo alla glada HOX:are :)
    Jag har haft min HOX i en vecka nu och har några funderingar.

1. I sms-konversationen med en kontakt, går det att ändra färg på smsen?
    2. I typ fem dagar, nonstop, försökte jag ta screenshot med power + volymknapp både ner och upp, tills det till slut funkade med power + hem. En del som har HOX säger att det ena sättet funkar, och andra säger att det andra sättet funkar. Är det olika för er andra? När jag är inne i appar funkar det inte att ta screenshot. Varför???
    3. De där fem prickarna, bak till höger, vad är de till för egentligen?
    En docka av något slag, säger en del, men är det någon som VET vad de är till för? En del skal har hål så att prickarna syns, andra skal har det inte, så vad är de där prickarna menade för? Eftersom ingen verkar veta säkert vad prickarna är till för så funderar jag på om det kanske kan vara ett litet "mindf*ck" från HTC...? Jag har en mp3-spelare från Creative som av någon anledning doftar fruktigt i hörlurshålet, något som tydligen är ett välkänt "mindf*ck" från Creatives sida. Något liknande misstänker jag att det är med de där fem prickarna på HOX :cool:
    4. Jag är mindre förtjust i skärmskydd, hade "Zagg" på min gamla mobil men drog bort det efter något halvår eftersom det var klistrigt. Damm och skräp fastnar på skärmskyddet liksom. Finns det något skärmsydd, typ "IS", som inte är sådär äckligt klistrigt?
    5. Jag har hört många vassa android-nördar här säga att skärmskydd är onödigt p.g.a. gorillaglaset. Stämmer det??
    6. Något bra tips på batteriwidget?
    Jag har för tillfället appen "Phone Tester" som är okej (visar mycket intressant nördinfo om mobilen haha) men jag saknar en enklare batteriwidget ungefär i stil med HTC's egna som jag hade på mina DZ:a. Men HTC's batteriwidget verkar dock inte finnas till HOX tyvärr.
    7. Estet som jag är så är jag oftast vaken på natten och då har jag märkt att skärmens ljusstyrka ändras lite då och då, samt att WiFi kopplas ifrån när jag inte håller på med mobilen. Jag antar att detta är någon fancy strömsparinställning, men var sjutton ändrar man det??
    8. När HOX var helt nysläppt tidigare i år så hörde man mycket om problem med WiFi och glapp mellan skärm och kropp, gula fläckar, och vågor vid tryck på skärmen. Är detta något man borde oroa sig för nu? Jag fick min HOX förra veckan och har lyckligtvis inte märkt några problem med detta, men jag nojjar över det...
    9. Absolut maxtemp för HOX är...?
    Såhär efter en vecka så tycker jag dock inte att mobilen blir det minsta varm. Min gamla DZ:a blev obehagligt varm att hålla i om jag smsade mycket, det har jag inte märkt på HOX. Ännu.
    10: Random fråga: Hur många saknar pappersmanual...? Jag tycker det är jobbigt att bara ha pdf-manual och jag saknar verkligen pappersversionen :ehm:

Last edited: 8 okt 2012
  8. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Fråga 2. För mig fungerar endast power + hem. På Desire HD har jag för mig att Power + volym ned funkade.

Fråga 3. HTC själva säljer en produkt som använder dessa "prickar": HTC One X Desktop Cradle with Speaker CR S650.
    Vissa tredjepartstillverkare använder dessa för anslutning av påhängsbatteri.

Fråga 5. Jag har själv fått mindre repor, satte på ett displayskydd och hatade känslan så det fick bli ett flip case och inget displayskydd. Nu är jag nöjd med känslan igen.

Fråga 10. Det avsevärt mycket lättare att söka i en digital version så nej, jag saknar den inte

EDIT: Angående "prickarna". Jag har också noterat att vissa väsktillverkare skär ut hål för dessa prickar. Helt oförståeligt i mina ögon. Det borde inte gå att ansluta något där med en väska på. På HTC:s flip case finns inte detta uttag. Men på HTC One X Hard Shell with Hole HC C704 finns detta uttag och ska tydligen passa på HTC One X Desktop Cradle with Speaker CR S650. Jag tror man tar ur en anpassning i dockan så funkar det trots att telefonen blir större med skalet på

Last edited: 8 okt 2012
    Ior gillar detta.
  9. Fettkeewl

Fettkeewl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Har du/ni testat hålla in power + volym ned? Båda fungerar för mig

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

10. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    ¨

Gå in på inställningar -> Trådlöst och nätverk, mer/fler inställningar -> Mobila nätverk -> Nätverksläge/Nätläge. Detta skrev jag utifrån hur menyerna på en Galaxy S3 ser ut - men det ska vara mer eller mindre lika :)

ayne gillar detta.
  11. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Haha, fyfan vad jag garvade när jag läste det här! :D

12. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja jag kan förstå att det lät lustigt, men det är faktiskt helt seriöst. Min Creative Zen Vision M luktar fruktigt ur hörlurshålet och dataporten. Det där förvirrade mig en hel del då för några år sedan men enligt en massa andra på forumet "AnythingButIpod" så är det ett litet "mindf*ck" från Creatives sida. Kan tillägga att min mp3-spelare fortfarande doftar underbart fruktigt efter mer än fem år...

13. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Nope. Power + volym ner funkar inte alls, då låser jag bara skärmen. Likadant med volym upp. Det är bara power + hem som funkar :ehm:

14. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Edit: vettefan va jag svarade på nu haha

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

15. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Power + volym ner funkar för mig, men det är en klurig teknik. Jag trycker först ner Power och någon millisekund senare volym ner, håller inne båda någon sekund, sen POFF så har jag tagit ett screen shot :)

16. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Har suttit och gjort precis som du skrev men det funkar inte alls. Skärmen låser sig bara :ehm:

17. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Tyck och håll nere power + tyck på hem knapp

18. Ior

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja det funkar. Dock inte inne i appar, typ Snowstorm och andra.

19. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag vet inte vad du menar med inne i snowstorm men jag kan i alla fall ta screendumpar med power och nedvolym

/putte

20. antstrm

antstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det bara för mig folk uppfattar ett brusande ljud när jag pratar så att dom knappt hör vad jag säger?