Övrigt: One X från 3 - Senaste leveransinformation

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av aframo, 4 apr 2012.

1. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

någon som har koll på när tre får in sin andra batch? det jag har hört från tre butiken i uddevalla/torp var att den skulle komma vecka 16. men det var vad som sas den 27/3. har inte pratat med dom sen dess.

2. Juhlin

Juhlin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Phone house har inte så bra koll heller. Beställde min med Tre-abonnemang via deras hemsida i måndags, där det stod att de fanns i lager. (Efter att avbokat från Tre då de sa att de skulle skicka telefonen senast v 16.) I söndags fick jag mail från TPH om att den är restnoterad och att de inte vet när de får in den igen. Fråggade på chatten vad som hänt och fick till svar att de hade så många förbokningar att de inte hann uppdatera lagerstatus på webben. Hur de nu inte kan veta hur många förbokningar de har innan de lägger upp lagerstatus.

3. Hövding

Hövding Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag beställde i början på mars sen den 20mars. Inte fått någon telefon från 3 än. Börjar ruttna lite på detta. Särskilt när en bekant beställde sin från 3 den 30Mars och fick sin i Torsdags morse.

4. kali68

kali68 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag beställde den 10 mars, fick avisering förra veckan om att telefonen har kommit. Är hemma igen på fredag så då hämtar jag den och åker direkt till 3 och häver köpet. Känns lite lustigt att ha väntat 5 veckor på något bara för att i slutänden ångra mig och häva köpet... Men, så blir det ibland, 3-brandingen är en deal-breaker för mig, tyvärr.

5. Hövding

Hövding Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu har jag varit i kontakt med TRE igen. Ett företag som jag aldrig mer kommer att rekommendera till någon. I torsdags så skulle dom skicka mobilerna. Nu när jag ringde så var det någon på tre som "råka" markulera båda beställningarna i fredags. Så nu öppnade han upp båda ordrarna för mig. Så ska ha dom i slutet i nästa vecka. Aldrig varit med om ett företag som har strulat så här jäkla mycket som tre har gjort. Jävla klåpare.

6. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

man kan ju inte låta bli att fundera på om htc kanske tänker sig för med nästa batch. den första kanske var en testbatch och att de kanske försöker fixa till ev problem med kommande batch samt skicka med en uppdatering? därav dröjsmål? kanske rent önsketänkande....

7. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Snackade med 3 för ca 30min sen och dom sa då att jag som beställde igår borde få min mobil i slutet av april. få se om det stämmer.

8. Threshold

Threshold Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du vet att du kan inaktivera alla 3-appar i den brandade versionen?

9. Threshold

Threshold Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag ringde kundtjänst och fick hjälp att ställa i operatör till 3, sen funkade det.

10. kali68

kali68 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja, jag vet, men mest är det låsningen jag stör mig på, kanske var det lite slarvigt att bara skriva "3-brandingen". Vill kunna använda telefonen även utomlands, med lokalt kontantkort, när jag reser.

11. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Operatörslåset går att ta bort för nån hundring på nätet!

Sent from my HTC One X using Tapatalk

12. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

går det inte att få bort det låset genom "rootning"?

13. kali68

kali68 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Genom rootning, ja, men vill behålla telefonen orginal iallafall under garantiperioden. Jag väljer nog hellre en TPH-telefon eller liknande, då slipper jag allt skrot som 3 stoppar in i telefonen oxå.

Och, kanske svär jag lite nu, men jag är mer sugen på en S3-a, trots att inte specen för den är klar. En lärdom jag dragit efter några (för många?) impulsköp; är jag inte 100% på att jag köper rätt så avstår jag hellre... Och jag känner mig inte 100% på HOX:en...

14. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

Äntligen är den hemma! ;)

15. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Grattis till en sjukt bra telefon!

Du kan ju vänta tills S3 presenteras och överväga vilken du väljer då. Du kan ju tom låta den komma till butik och känna på båda för att få en bättre jämförelse mellan S3 och One X. HTCn kommer ju inte vara en sekund sämre då - den kommer nog vara en av dom, prestandamässigt, bästa telefonerna under det kommande året. Tror även med några små buggfixar och uppdateringen att den kan klassas som en av dom bästa telefonerna mjukvarumässigt också :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

RobertRoos gillar detta.
  16. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Fick idag SMS om att mitt abonnemang har blivit förnyat, och ringde direkt till Tre, för att be om kolli-nr.

Fick numret direkt, och kvinnan i luren sa att paketet var klart att hämtas ut, fast, när jag söker på postens hemsida så är bara elektronisk förhandsinformation mottagen, så tvekar på det där. Längtar med andra ord till imorgon, då jag äntligen får min telefon :D

(Beställde 26e Mars, via kundtjänst)
    EDIT: det är en VIT HoX som väntar mig.

Last edited: 10 apr 2012
  17. Charmed

Charmed Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fick mail idag:

"För närvarande finns inte din vara på lager men så fort vi får det, skickar vi den till dig. Vi ber om ursäkt för förseningen och hoppas att du kan ha överseende med detta.

Så fort din produkt finns att hämta på ditt utlämningsställe kommer du att få information via ett SMS eller en brevavi. Ditt abonnemang och din nya bindningstid börjar gälla först när din beställning skickas från vårt lager.

Om du har andra frågor gällande din beställning är du välkommen att ringa vår Kundservice på telefonnummer 300 från din 3Mobil eller 0771- 735 300 från en annan telefon.

Med vänliga hälsningar
    Kundservice på 3
    -----------------------

Beställningen gjord 23 mars.

OBS.. valde grå/svart eller vad man nu vill kalla den.

18. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Fick ett likadant brev på posten förra veckan. Jag beställde två abonnemang den 27/3. Verkar ju inte vara någon logik någonstans?

Verkar som de inte bryr sig om turordning på lagret.

19. kali68

kali68 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tror jag gjorde bästa dealen för min situation nyss. Tecknade avtal med 3 på TPH och fick presentkort på motsvarande vad hox kostar. Då kan jag smurfar i tres nät nästa vecka på gamla mobilen och sen lösa in presentkortet när jag vet vad jag vill ha. :-)

tc737 gillar detta.
  20. kali68

kali68 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Smurfar är t9-s översättning av surfa :-D

tc737 gillar detta.