Diskussion: OnePlus 13

Diskussion i 'OnePlus 13' startad av discomega, 31 okt 2024.

Taggar:
  1. droidsmurf

droidsmurf Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 173
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13
    Beställde (svart 16/512, klocka, skal och laddare) 7 jan, ser att planerad ETA är 27/1
    Fick notis i postnord att den reggats. Så får snällt vänta lite till. Kul att några verkar redan börjat få den :)

2. totte1015

totte1015 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Hade också ETA den 27e men här är en galen berättelse...

Igår från ingenstans ringde det på min porttelefonen och jag öppnade från jobbet. (Telefonen)
    Bor i vanlig hyresbostad, i trappuppgång.
    Tänkte bara att någon ville in i trapphuset och brydde mig inte mer än så.
    Straxt därpå fick jag ett mail att min order har levererats och jag fattade INGENTING

Så när jag väl kom hem så, mycket riktigt var det en liten kartong utanför dörren och allt jag beställde låg där i.
    Men vad är det för jävla sätt sv Oneplus? Dels har jag ju fått telefonen på tok för tidigt, och dels för att någon hade hur lätt som helst kunnat ta paketet och trallat iväg med det...
    Har ingen aning om vem som skötte leveransen heller, riktigt dåligt alltihop

droidsmurf gillar detta.
  3. MarcusSWE

MarcusSWE Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Vilket ställe har bäst deal på mobilen med 16gb/minne?

4. droidsmurf

droidsmurf Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 173
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13
    men va? Lämna ett paket i trapphuset är ju no no. Är ju iofs inte Oneplus, utan jepparna som skötte leveransen så sett.

Vet med mig från tidigare att deras "tracking" är sådär, står datum vid beställningen, sen när ordern är packad osv ligger lite längre fram och oftast blir det en positiv överaskning när det väl kommer - nu chattade jag med dem igår för att se varför det dröjer - hade ju inte ens fått tracking. Idag fick jag ett trackingnummer iaf - det säger inte mycket men är väl ett steg i rätt riktning.

Hoppas du blir nöjd med luren iaf !

5. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 397
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    Jag velade såpass länge innan köp att leveranstiden från Oneplus själva dragit iväg lite väl mycket samt att dom bästa bonusgrejerna tagit slut, så när jag sen såg i onsdags kväll att Elgiganten kunde skicka den direkt så slog jag till där och kunde hämta ut den i fredags.

(Att jag velade berodde på att jag inte behöver den och tyvärr inte kommer att kunna använda den jättemycket. Jobbet har nån ”företagsportal” som inte leker bra med Android, har man androidtelefon kan man regga sig hur mycket man vill i den där djävla portalen och gå med på att dom får radera alla ens data och sälja ens njurar och allt vad det är, man kommer ändå att bli utloggad typ 73 gånger om dan vilket inte är riktigt ok. Så jag håller god min och använder snällt jobbets iPhone och försöker fokusera på dess bästa sidor, och då blir det mest bökigt att släpa runt på två telefoner. Men jag saknar ändå lite android goodness i mitt liv och faller då och då för frestelsen att skaffa en att klappa på.)

Har haft en soft spot för oneplus sen många år tillbaks, det är verkligen en speciell känsla med det där typiska oneplusflytet - men dom hade ju en svacka där några år. Men det är ren en fröjd att använda den här, och även om iPhone pro max är svårslagen när det gäller fotografering for dummies så tycker jag oneplus nu ivf för mitt tycke och smak kan mäta sig med samsung ultra. (Lite olika styrkor och svagheter båda två naturligtvis.) Den ligger sjukt bra i handen också, sånt är viktigare än man tror - känns mycket behagligare än både iPhone pro max, samsung ultra och pixel pro xl. och så är ju allt bara whooosh hela tiden - whooosh att sätta på och stänga av, whooosh att öppna appar och att använda dem, whooosh när man laddar, whooosh med fingeravtrycksläsaren - såvitt jag kan komma på ALLT. Jag riktigt myser när jag använder den och tror inte det i nuläget finns någon annan telefon jag hellre skulle ha.

night77, droidsmurf, Puttesson och 3 andra gillar detta.
  6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 916
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Första intrycken låter ju väldigt bra. Trevligt att OnePlus verkar ha hittat formen igen. Behövs både mer variation och konkurrens.

night77, kissidor, droidsmurf och 3 andra gillar detta.
  7. osterlindh

osterlindh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    494
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Vad jag vet så om du beställer direkt från oneplus används UPS. Killgissning från min sida, ups har fått allt mer skit att dom är bra kassa med att leverera, förarna har inga arbetstelefoner och kan därmed inte ringa mottagaren. Dom vill kanske få bättre leveransrating och det skulle kunna vara så att UPS Sverige sagt att försöka leverera så gott det går(även i trapphus.. Utan att bokstavligen skriva det) eller så kan det vara att föraren är 1, oerfaren eller 2, vill inte få med sig paketen tillbaka till lagret.

Som sagt, högst troligen finns det andra anledningar men.. Men UPS är iaf inte super bra iallafall.. Varken privat eller företag tycker jag.

Last edited: 14 jan 2025
    Max 3 gillar detta.
  8. osterlindh

Mottagna gillanden:
    494
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Håller helt med, whooosh för minsta lilla. Gjorde en omstart för ovanlighetens skull och det sa whooosh där med.

Så skönt med så lite väntetid på vad än man gör.

Kan nu också säga något om klockan, bra batteritid men skönt att det är en gåva.

Använder den endast som en förlängare för simplare funktioner så som klocka, väder, tidtagare/timer, sms, telefon och google wallet.

Den är förvånansvärt lätt för sin storlek. Roligare än så är den inte men trevligt att ha, samt att den stödjer vooc så är även laddningstiden kort där.

Fick förresten hem 120w vooc laddaren från skyddis, laddar fortfarande bara max 100w på telefon och testa tanka från 60-80%, alltså jag hann ju inte ens gå på toa för att kissa innan den var klar... Kan bli smidigt att toppa lite snabbt, nu kan man slänga äldre långsamma powerbanks för eluttag finns överallt, bara kan man sno(låna) ett några minuter, ja så länge man man har laddaren med sig så kan man springa vidare sen.

Vooc bör byta namn till whooosh förresten.. ;)

night77, kissidor och Puttesson gillar detta.
  9. Puttesson

Puttesson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 207
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S 25 Ultra, iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S 25 Ultra, iPhone 15 PM
    Lite första intryck efter 24 t drygt:
    + Väl avvägd vikt och förvånansvärt smidig att hantera för sin storlek!

+ Jäklar vad fort den laddar med Supervooc-laddare!

+ "Skön form" på luren. Mycket snällare mot handen än min fd S24 U....

+ Snabb! Jäkligt bra flyt på telefonen och animationer etc.

+ Verkar bara sippa ström från batteriet! Kom hem efter en jobbdag igår med bara 15% förbrukat! Jämförelsevis med min iphone 15 PM, då jag brukar ha förbrukat 40 %.

+ Alert-slidern! Älskar!

- Ingen laddare ihop med telefonen längre samt inget enklare skal med. Lite tråkigt.

- Har provat kameran lite snabbt, och det verkar inte vara Pixel-kvalitet tyvärr. Ligger dock strax under....

Blir dock en keeper då jag alltid haft en soft spot för OP och summan av kardemumman räcker mer än gott för mig! Riktigt trevlig telefon de har fått till den här gången!

kissidor, Max 3, Herrn och 2 andra gillar detta.
  10. mangeh73

mangeh73 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Någon som monterat eget skärmskydd på denna och använt något som fungerar bra med fingeravtryckssensorn?

11. Zapartius

Zapartius Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Jag är verkligen imponerad av telefonen hittills. Allt fungerar otroligt snabbt utan några lagg eller andra problem. Det enda som oroar mig lite är att notifikationer, från Gmail inte dyker upp alls. Jag måste öppna appen för att se om jag har fått några mejl. Samma sak gäller för Outlook. Däremot fungerar notiser för SMS och Whatsapp utan problem. Är det någon annan som har upplevt detta med sin telefon?

12. Grasshopper

Grasshopper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Klassiskt Oneplus-bugg.
    Händer på min 8T titt som tätt. Ibland hjälper det att rensa sin Google Drive, ibland inte.
    Har förstått det som att denna bugg finns på många av OP lurar efter att jag gjort lite eftersökningar.

13. osterlindh

Mottagna gillanden:
    494
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Testade ett från skyddis, skulle funka med läsaren men icke. Skräp.

Hojta gärna till om du hittar någon som har verifierat att ett visst skärmskydd funkar bra med ultrasonic läsaren :-)

14. Swen

Swen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Har ni beställt telefonen från Elgiganten så kolla ert leveransdatum. För mig var det şatt i slutet av januari eftersom den svarta 2R inte fanns i lager.

Jag chattade med dem igår och nu skickas det som två leveranser, telefonen kommer idag istället.

Puttesson och Klurre gillar detta.
  15. Jens040

Jens040 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Fick min igår, gick från en S23 Ultra. Är otroligt nöjd så här långt, känns som en massiv uppgradering från slamsugen. Har haft OnePlus tidigare, från OnePlus One till OnePlus 8T, är mycket nöjd med att ha hittat tillbaka. Klockan var en trevlig bonus! :D

night77, osterlindh och Puttesson gillar detta.
  16. OneBlue

OneBlue Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    509
    Under appinfo/batterianvändning kan du välja att inte optimera appar som Outlook och Gmail. Har för mig WhatsApp redan hade optimera inte som standard när man installerade så kanske därför WhatsApp inte strular med notifikationer för dig.

night77 gillar detta.
  17. Huggemyman

Huggemyman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23 ultra
    Rök det förmonterade på en gång? Noterat att det är en riktig magnet för fingeravtryck....

18. osterlindh

Mottagna gillanden:
    494
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Jag tänkte ha kvar den ett tag men så fort ett skal åkte på, som inte var oneplus egna så petade skalet upp det förmonterade :ehm:.

Men hade ett nytt skärmskydd från skyddis, men den var ju rena skiten, fingeravtrycksläsaren funka inte alls.

Ha kvar det förmonteradet tills vi hittat på ett glasskydd som faktiskt funkar skulle jag säga.

Huggemyman gillar detta.
  19. mangeh73

mangeh73 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tror tyvärr att det bara är att glömma skydd av härdat glas och köra med tpu istället om man vill få fingeravtryck att fungera

kissidor gillar detta.
  20. swejuggalo

swejuggalo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Någon med den rätta EU varianten (inte Kina) som har fungerande VoLTE och VoWiFi på Telenor?
    Jag hade hoppats på att 402 uppdateringen hade fixat detta.
    Ska dubbel kolla med Telenor. OnePlus supporten vill att jag ska kolla med dem först.

*Telenor startade om och skickade ut config. Nu funkar det

Last edited: 17 jan 2025
    osterlindh, droidsmurf och Herrn gillar detta.