OnePlus 6 - Allmän diskussionstråd

Diskussion i 'OnePlus 6 - Allmänt' startad av Herrn, 7 februari 2018.

1. Freddeguy

Freddeguy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

På vilket sätt?

2. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Mjukvara, hastighet, design, batteritid, snabbladning, minne.

3. Ompan

Ompan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    644

MINA ENHETER

Vore intressant och höra vad konkurrenter har som är bättre förutom ip klassificering och trådlös laddning.

jnsson gillar detta.
  4. Freddeguy

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Sticker ju inte ut öht på någon av punkterna. Priset är ju oslagbart såklart.

5. Freddeguy

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kameror. Samsung/Apple pay.

6. Ara

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Nonsens, mjukvaran är det bara Google som kan konkurrera med. OnePlus 6 är den snabbaste Androidmobilen på marknaden. Design är förvisso subjektivt men jag anser att OnePlus 6 är snyggare än konkurrenternas mobiler. Batteritiden med 5T är konstaterat mycket god och OnePlus 6 har bättrat detta ytterligare. OnePlus har extremt snabb laddning, fakta. OnePlus erbjuder inte bara snabbaste tillgängliga minne utan även det största.

7. Ara

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

OnePlus 6 har kameror och rejält förbättrade såna.

8. inact_0036

inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

Kan du väl inte veta utan att ha testat? : )

9. Ara

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Jodå, OnePlus har stoppat in större sensorer, det kommer att ge bättre resultat.

10. inact_0036

inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

Återstår att se!

11. Ara

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Jag tvivlar inte ;)

12. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Du borde lugna ner dig lite karln. Finns inga tester ännu som tyder på den har bättre batteritid än 5T. Samma 3300mah, men större skärm och högre cpu hastighet kan ge sämre batteritid än bättre.
    UFS 2.1 har andra telefoner redan och samma med 256GB intern lagring.
    Snabbaste i vad? Syntetiska tester, öppna och stänga appar i rundor youtube videos för locka tittare?

Det enda positiva jag ser är priset. Annars inget speciellt som andra flaggskepp modeller.

spigen gillar detta.
  13. Ara

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Jag är inte det minsta orolig för att det jag säger inte kommer att stämma. OnePlus kommer inte med en ny modell utan att allt är förbättrat. Det vet man av tidigare erfarenhet. Karl.

8GB RAM 256GB ROM. Var hittar du det på den den svenska marknaden?

Var hittar du mjukvara - bortsett ifrån OnePlus - på den svenska marknaden, utan en massa tillverkardynga som ingen vill ha?

Last edited: 19 maj 2018
  14. Ara

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

b9mobile gillar detta.
  15. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Vet du är hypad över nyköpta mobil. Dina åsikter ser mera ut som fanboy än objektiv. Jag syftar på nu tillgänglighet och inte endast Sverige. Men du kan söka på S9+ 256Gb.
    Huawei har dessutom 512GB med eUFS. Kommer säkert dyka upp flera modeller snart. Samsung började med 512GB eUFS produktionen i Dec, så vi kommer få se det dyker upp snart med mera 512GB varianter.

spigen gillar detta.
  16. Ara

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Du är fri att tycka vad du vill givetvis men det jag skriver är helt sant. Vad du kan få tag på utanför den svenska marknaden är i sammanhanget helt ointressant. Vill du köpa andra mobiler som inte innefattar den svenska marknaden så var så god, men jämför inte dessa med de som man kan köpa på den svenska marknaden för det är lite olika världar och det vet du mycket väl.

På den svenska marknaden så är OnePlus 6 rätt unik faktiskt och det på flera sätt.

För egen del så kan jag tänka mig att köpa billiga lågprismobiler utanför den svenska marknaden, men inte premiummobiler. Men det är ju helt mitt tycke.

Gustav Karlsson gillar detta.
  17. Ara

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Jag är för första gången sen OnePlus 3 riktigt entusiastisk inför en ny mobil, det måste jag erkänna. OnePlus 6 är en riktig fullpoängare så som jag ser det. Visst, det finns detaljer som jag skulle vilja rätta till men som helhet tycker jag OnePlus gjort en fantastiskt fin mobil.

Om jag varit lite överentusiastisk så får du förlåta mig, men det är faktiskt tillåtet när det kommer en ny mobil som man gillar :cool:

Gustav Karlsson, b9mobile och Lias08 gillar detta.
  18. OneBlue

OneBlue Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    509
    Vi förstår att du är entusiastisk och alla har rätt att tycka om precis vad de vill som du säger. Men ibland skriver du tyvärr saker som inte direkt stämmer och som därför kan upplevas lite väl vinklad eller fanboy :)

Detta citat till exempel. Massa tillverkardynga ingen vill ha är tyvärr inte en sanning. Samsung Pay är ett bra exempel. Samsung browser med adblock är inte dumt heller. På Honor hade jag så den spelade in ljud direkt när jag tryckte på fingerläsaren, saknar det fortfarande.
    Alla gillar inte bara enkelt Stock Android. Speciellt många som byter telefon ofta.
    Charmen med köpa en ny telefon är att den är lite annorlunda, då blir det bara tråkigt om alla har samma mjukvara. Därför kan det upplevas lite fanboy när du kallar allt annat för dynga.
    Hoppas du förstår vad jag försöker säga.;)

19. Ara

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Nåväl, jag har inte sagt att allt Samsung eller Huawei lagt in i mjukvaran är dynga, det finns givetvis vissa delar som är användbara. Dessutom så är inte OnePlus stock android utan det finns en hel del förbättringar som onePlus lagt till men ingen dynga (enligt min uppfattning), det finns ingen reklam eller dubbel appar för funktioner som redan finns sen tidigare. OnePlus mjukvara tillför saker till Android utan undantag. Samsung med fler lägger till en massa helt oönskat (och en del önskat också).. där är skillnaden.

Som den konsument som jag är så vill jag har full kontroll över min mobil och jag vill absolut inte att tillverkaren ska ta en massa beslut åt mig (Apple.. Samsung.. och så vidare). Med OnePlus så känner jag att jag har bra kontroll över mobilen och att ingen tillverkare vill sätta sig över användaren. Det är användaren som sitter i centrum, inte tillverkaren.

Med Apple..oh..oh.. och Samsung är näst intill lika illa.

b9mobile och Lias08 gillar detta.
  20. OneBlue

OneBlue Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    509
    Förstår vad du försöker säga. Men vad som är önskat av en person är kanske inte önskat av en annan och tvärtom.

Ara gillar detta.