Jag hade nog avvaktat med att dra några slutsatser ännu. Det handlar om ett inlägg i OP-forumet med ~10-20 svar och ett inlägg på Reddit med några fler svar.
Att AMOLED har färgskiftningar hör liksom inte till ovanligheterna, vi har ju bägge bytt ut ett antal telefoner genom åren i olika prisklasser på grund av hur ojämna panelerna varit iom OLED-lotteriet, så frågan är hur utbrett det är.
Källan till rubrikerna är alltså följande bara för att klargöra omfattningen i skrivande stund. Handlar inte ens om en handfull rapporter - så jag tycker att rubrikerna hittills är en aning övedrivna:
Major green tint issue
Reddit
Antingen har OnePlus dålig QA med på tok för slappa toleranser, eller så är det vanliga hederliga OLED-lotteriet som spökar.
Vi kan kanske skapa en dedikerad tråd för panelerna, så kan vi samla rapporter från de som fått exemplar ur batchen som landat i Sverige.
Det ryktas ju också att tillverkarna tillämpar en striktare QA för panelerna som säljs i Europa då det är busenkelt att byta/returnera, så det kan finnas regionala skillnader med förmodar jag (?).
Last edited: 29 juli 2020
eastbound och zacka gillar detta.