Värmeutvecklingen är begränsad med Snapdragon 765G, så trots 10 minuter full load med 100% ljusstyrka så passerar inte CPU:n 50C för vå rdel, och man ser ingen nämnvärd "thermal throttling" heller, som bilden nedan visar. Telefonen upplevs förvisso som "ljummen" efter ~5 min full load, men jag skulle inte beskriva den som varm (dvs så att det blir ett aber att hantera den).
Det var många som tog miste på ramen för metall - lättare gjort än vad man kanske tror (även vi gjorde oss skyldiga till detta misstag i vår unboxing), vilket jag tror vittnar lite om att det handlar om ett kvalitetsbygge, plastramen till trots.
Vridstyvheten är fortfarande god trots ramen, vilket förmodligen bidrar till att lura en att det handlar om en metallram.
Däremot är den ju enklare att knäcka om man med full kraft försöker, som Jerryrig-videon visar. Fördelen med en mer flexibel konstruktion är dock att sannolikheten för att krossa skärmen minskar i samband med fall. Plasten fungerar delvis som en deformationszon, och bidrar ju även till att hålla vikten nere.
Återstår dock att se hur telefonen ser ut efter en tids användning och hur den håller ihop för gänget i forumet som köpt den. Är ju svårt att svara på i förhand, särskilt som det är OnePlus första "budgetlur" på länge.
Last edited: 28 juli 2020