Köpte en Galaxy S5 för ett par månader sedan men var så jävla missnöjd med den luren, så när en invite damp ner på mailen så tog det inte mer än 5 minuter innan order var lagd.
Beställde min lur den 24/7 och fick den i förrgår, så bra tid på leverans!
Nu till mina problem. Nätkopplingen, jag bor i centrala Stockholm så det här med att telefonen saknar stöd för vissa band borde inte vara ett av mina problem. I vilket fall, telefonen verkar tappa koppling mot nätet väldig ofta och jag får istället sms med missade samtal när den lyckas återkoppla. Jag upplever också att det tar väldigt mycket längre tid att koppla samtalet till den jag ringer.
APN-inställningarna för
Tre (3) var redan där när jag kollade och det enda jag har lagt till idag är "LTE" under menyn "Bearer", men har inte märkt någon skillnad öht.
Tittar man på sista bilden i albumet verkar det som att min uppkoppling mot nätet är svajig, men jag vet inte om jag läser den rätt?
Ytterligare ett problem jag har. Det har varit mycket snack om bra batteritid, men jag är inte så benägen att hålla med. Bifogat är bilder på min batteriåtgång, jag är i skrivande stund nere på 69%, och skärmen går på automatisk ljusstyrka, och jag har haft telefonen ur laddaren sen klockan ~19. Är det mitt batteri eller mina inställningar som är krux?
http://imgur.com/a/ZI29t
Någon som har svar och lösningar på mina problem?
Telefonen är för övrigt o-rootad, vilket jag inte har några problem att ändra på om det skulle hjälpa något av ovanstående?
Click to expand...