Fråga: Oneplus

Diskussion i 'OnePlus Allmänt' startad av Likor, 2 mar 2020.

  1. Likor

    Likor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    Jag har tänkt att gå över till Oneplus från Huawei då jag läst lite och tycker de verkar göra sjukt nice telefoner.

    Väntar in oneplus 8 får se vad det är.

    Ni som kör oneplus idag är ni nöjda?

    Jag försöker bli klok på oneplus 7, 7t, plus hit och dit. Vilken av de telefonerna är bäst?

    Och till sist. Varför ska man köpa en oneplus telefon?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 755
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    OnePlus släpper två generationer om året. Första generationen har bara en siffra i namnet, så för 2020 handlar det om den enklare OnePlus 8 samt den mer påkostade OnePlus 8 Pro.

    Under andra halvan av året kommer sedan en uppföljare (som brukar vara en blygsam uppgradering) i form av T-serien, som för 2020 blir 8T och 8T Pro.

    Jag gillar OnePlus mjukvara (Oxygen OS) själv. Det är snabbt och relativt minimalistiskt.

    Telefonerna är ofta rätt prisvärda då man får mycket hårdvara för pengarna, men kameran brukar få kritik för att den inte matchar de allra bästa, utan att för den delen vara så dålig heller.

    Däremot tycker jag de tappat lite vad berör design och formspråk på senare tid , men det är ju en individuell fråga.


    Du kan också ha Xiaomi/Mi i åtanke. Mi 10 Pro verkar rätt spännande.
     
    Last edited: 3 mar 2020
    RuffyMan, Likor, jnsson och 1 annan gillar detta.
  3. Necronomic

    Necronomic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2014
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Har en gammal OnePlus 6 som jag fortfarande är jättenöjd med. Valde min första OnePlus telefon pga att Google Pixel inte skulle säljas i Sverige. Hade då Nexus 6P (som jag även idag är nöjd med) Orkade inte importera osv och ville ha en "clean" android-enhet. Jag ångrar inte alls det köpet med OnePlus! Håller med om att telefonen inte tog de bästa bilderna i början, men det kommer uppdateringar vilket gör dem bättre. Vilken kommande modell som är passande återstår att se. OnePlus 7T Pro har inte varit ett alternativ för mig eftersom jag odiggar den "curvade" skärmen. Vi får helt enkelt vänta och se vad OnePlus har ett erbjuda. Kan vänta till 8T serien med min nuvarande 6:a :)
     
    RuffyMan, Likor och bernard gillar detta.