Sitter och ska uppdatera Farsans telefon som har:
- Doc_V9.0.1_BUJP8. (första custom ROMen som lades in på telefonen så det borde utesluta "system corruptions problemet")
- Med "Ext4 All (a=e4)" aktiverat.
- Hardcore kernel k10b-256Hz
Till senaste Doc XXJPY v6.2 Wipe.
Till problemet:
Det går inte att återställa filsystemet till org via "Disable lagfix (a=rfs)".
När man har valt återställningen och bootat om kommer menyn upp och jag startar konverteringen som vanligt.
Det är efter detta som problemet infinner sig. Jag skulle uppskatta att den kör ca 80-90% av konverteringen innan den hoppar tillbaka till läget där man kan välja konvertering, reboot to recovery mm. Härifrån testade jag 5-6ggr att köra konverteringen igen utan annorlunda resultat.
Går jag härifrån in i recovery och väljer alternativet "Ext4 All (a=e4)" och startar om skuttar telefonen igång utan problem med ext4 filsystemet.
Har testat flera gånger fram och tillbaka utan att lyckas konvertera tillbaka systemet. Funderar nu på att göra en återsällning via odin enligt typ denna guiden som var länkad förut på xda tråden:
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=9728021&postcount=14527
Till frågan då, kan man göra en återställning efter den guiden utan att ha rättat till filsystemet?
Har själv uppdaterat min egen sgs frekvent sedan 7.6.2 utan att stöta på detta problemet.
Click to expand...