[online KITCHEN] ROM Kitchen

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av DrT, 25 okt 2010.

  1. devola

    devola Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Härlig ROM. Jag undrar däremot om det finns några planer på att inkludera DSP Manager i framtiden? Har tittat runt lite på XDA men det verkar inte finnas någon som funkar med SGS.
     
  2. tommyW

    tommyW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Funderar på vilket tema man ska ta! Något tips om den du tycker är bäst? Och vad är Z4 Tools eller vad den heter?

    Mvh Tommy

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  3. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Glöm vad jag svamlat om tidigare i tråden, för mycket i huvudet som rört om.. :)

    recovery2 krävs mycket riktigt för att kunna installera osignerade zip-filer, och precis som du skriver måste de då döpas om till update.zip och läggas i rooten på det interna SD-kortet. Med CWM däremot kan man installera valfria osignerade zip-filer, varthän de ligger på SD-kortet...
     
  4. tommyW

    tommyW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hittar inte Facebook, Swedbank appen mfl! Vad är felet?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  5. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Google måste tydligen signera den senaste ROMen eller något sånt innan man kan ladda ner vissa appar. Så fort samsung släpper JS3 officiellt så kommer det säkert fungera igen.
    Hoppas jag? :-P
     
  6. turbomichat

    turbomichat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    om man kör wipe försvinner alla kontakter, bilder och filer man har på luren eller e det bara alla appar som e installerade som försvinner ?
     
  7. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Kontakterna försvinner men där kan du under kontakter i menyn välja att säkerhetskopiera kontakterna till SD-kortet för att sedan importera dem efter flashningen.

    Om jag inte minns fel så raderas inte interna eller externa SD-kortet vid en wipe. Jag har aldrig tappat några bilder oavsett om de legat på interna eller externa SD-kortet, men jag har ändå alltid kopierat över bilderna till datorn för säkerhets skull.
     
  8. tommyW

    tommyW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nu få man ju lust att byta tillbaka tills Darky pga det :( Det sög ju!

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  9. nonajme

    nonajme Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    365
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Fixa till din /system/build.prop manuellt ;) Finns nog mycket info om det om du söker.
     
  10. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Vad är syftet med Faster fix? Jag trodde det skulle göra GPSen lite bättre eftersom syftet är att den ska söka på Europa ist för på nordamerikansk adress.
    Jag kokade med den eftersom jag ansåg att min GPS var lite illa vid då den diffade på ca 20m (hade väl inget egentligen referensmått).
    Efter Faster fix har den en noggrannhet på 3900m... Hur rättar man lättast till detta ? (Testade att ha nordamerika mfl som ip-adresserutan framgång)
     
  11. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Syftet är helt enkelt att du ska kunna byta server på ett enkelt sätt. Sedan löser inte detta problemet för alla, det har löst det för en del men långt ifrån alla.
     
  12. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag var för snabb för mitt eget bästa tror jag.
    Det verkar som att den utgår från rätt position på kartan, sen när den söker sticker den lilla blå pilen iväg under sökningen till den vet var telefonen är igen då hoppar den tillbaka till rätt ställe igen. Lite jobbigt då det tar en halv minut innan pilen är rätt, men den hittar rätt till slut iaf.
     
  13. frunten

    frunten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har det kört ihop sig, efter att ha installerat Docs, så kommer jag bara till bootscreen och efter det svartnar skärmen och det vibrerar på samma sätt som när ett program inte svarar. Vad ska jag göra? :cry:
     
  14. Jappse

    Jappse Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Om man vill radera allt på sitt SDkort och dra om allt. Går det att göra via CWM?
     
  15. highwon

    highwon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har varit inne i kitchen nu och komponerat ihop en massa saker, minn första tanke vad det är allt?
    Råkade tabba mig lite och missa välja svenskt inmatningsspråk men det har jag löst i efterhand.
    Min webbläsare kan bara ha 4 fönster nu istället för 8 sen tidigare. Min kalender fuckar upp sig konstans sedan jag synkade mobilen med google och facebook så jag tänker göra om allt igen.
    Men innan jag gör det vill jag gärna veta vad just denna ger mig för fördelar jämtemot andraandra rom eller firmware vad ni nu kaller det för.
    i denna kitchen root lade jag till en massa saker och appar, när jag startade mobilen för första gången så tänkte jag, är detta allt? Exakt likadant fast nu någon sorts superuser app. Sedan tillslut hittade jag mappen med alla apk filer med appar som jag valt ut sedan tidigare. Kunde typ installera 5% av alla. Det var inte så märkvärdigt. Typ ingen skillnad. Så varför ska jag fixa denna rom?
     
  16. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Skippa swedbank och kör via bankdroid istället. Samma funktion efter senast uppdateringen
     
  17. Remain

    Remain Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Va märkligt, för mig funkar swedbanks app klanderfritt! (?)
     
  18. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Det handlar om att få hem protected apps från market, inte vilken som faktiskt är bäst
     
  19. Remain

    Remain Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Mja, jag syftade dock på att min Swedbank-app funkar på den senaste Doc romen, varpå jag trodde att det inte gjorde för "Tommyw".
    INTE att jag gjorde reklam för Swedbank-appen.

    Var väl för snabb å skriva...å sen tänkte jag inte på att jag hade restorat allt med Titanium, så man slapp ladda ner från Market.

    Tack för att du rättade mig!:o
     
  20. helldroid

    helldroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Två dagar efter senaste kokningen (en wipe install av 9.1.4) började telefonen sega ned sig lite och bjuda på frysningar vid användande av RoboDefense, bland annat.

    Detta började strax efter att jag installerade Guns N Glory.

    Min fråga är: Har någon annan märkt av små frysningar och allmän seghet på nya 9.1.4, eller har någon märkt av att installation av Guns N Glory segar ned telefonen?