[online KITCHEN] ROM Kitchen

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av DrT, 25 okt 2010.

1. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Så när UOT i steg två pratar om ikoner så gäller det snarare smileys och inte ikonerna uppe i notification-baren eller ikoner i menyer?

Om man i UOT väljer "Do not include icons", innebär det att de ikoner (smileys) som redan finns i min uppladdade framework-res.apk ligger kvar, eller kommer den nya framework-res.apk-filen som genereras inte innehålla några ikoner alls?

Så om jag i romkitchen kokar ihop en komplett ROM inklusive ett tema, t.ex. "Doc Theme V4 AOSP", så kan jag packa upp ROM-zip-filen, leta upp framework-res.apk och twframework-res.apk-filerna i /system/framework/, packa upp dem, göra lite manuella ändringar i enskilda bildfiler och sedan packa ihop dem igen. ...eller måste jag uppdatera den befintliga apk:n istället för att zip:a ihop en ny apk?

Denna nya (eller uppdaterade) apk-fil låter jag skriva över original-filen i ROM-zippen? Samma fråga här, måste jag uppdatera ROM-zippen eller kan jag zippa ihop en helt ny ROM-zip-fil?

Om någon kan ge konkret och korrekt information gällande att rensa cache & dalvik vore det uppskattat. (om jag ska lägga in något stycke om detta i min lathund vill jag att det ska vara 100% korrekt)

En sista fråga...
    Stämmer detta antagande? :
    Jag plockar ut framework-res.apk ur min kokade ROM-zip och gör några små ändringar. Jag kokar ihop en batteri-ikon i UOT och laddar upp min moddade framework-res.apk. Resultatet blir mitt moddade tema plus att UOT sedan i sin tur moddat batteri-ikonen?
    Här antar jag att jag kan välja att antingen installera denna ZIP i CWM efter att jag installerat Doc's ROM (och först låtit den boota upp), eller så antar jag att jag ur den genererade UOT-zippen kan extrahera ut framework-res.apk-filen och helt enkelt lägga in den i min Doc-ROM-zip och installera den? (...dvs jag behöver bara installera i CWM en gång. Vete 17 om detta går snabbare dock om man räknar in tiden med zip-pysslet) :)
    Nåja, frågan är om jag tänker rätt, om det fungerar över huvud taget?

2. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Väljer du "not include icons", så bibehåller du allt som vanligt förutom batteriikonerna.

Jag har provat å ändrat allt i en å samma zipfil...alltså i den ihopkokade romen...men då har det inte funkat. Den har hängt sig vid boot.

Jag måste alltid först köra in romen separat...boota upp...sedan ut i cwm igen för att köra in temat.

Jag har laddat hem ett tema som mer eller mindre passar mig...bytt ut ikoner...smileysar...lägger till en mapp med de fonter jag vill ha...lägger in app som inte följer med vid kokning...typ appwidgetpicker...eller vad du nu vill ha.
    På så vis kan jag alltid vid en ny doc eller darky uppdatering bara köra in temat utan å ändra nått. Du kan alltså alltid använda samma tema.zip!

Detta tycker jag är väldigt smidigt!

Hoppas jag var tillräckligt tydlig! :)

3. frunten

frunten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Quadrant score?

Vad får ni i Quadrant score efter att ha installerat senaste med Speedmod a13? Jag får ynka 1177... Visserligen ligger processorhastigheten tydligen på 800 Mhz... Hur ändrar man det? :)

4. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

...hmmpf ... Där var man lite för sen tydligen - filen finns inte längre på den adressen. Har googlat eländet men den är svårhittad. Det enda jag kommer fram till är att den är någon GungHo-pajsare som har gjort/hackat den.
    Någon som vet var den finns nuförtiden och kanske framför allt - är den ok? Dvs fungerar den utan att fritera det externa sd-kortet (som SGS'en gör så bra själv emellanåt) och är den fri från 'udda' phone-home-funktioner? Jodå, jag har foliehatten på. Tycker själv att jag är rätt snygg i den, faktiskt ;)

5. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Länken funkar för mig, och filen finns där?

/qsec

6. cruzin4bruzin

cruzin4bruzin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

1300 med lagfix.....med darkys voodo fick man ju 1500 som efter ett tag segade ner sej

edit> batteritiden verkar ordentlig dock

7. Woops?

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Udda... Fungerade inte från feletånen men från pc'n gick det utmärkt. Tack!

Inga synpunkter på hacket, någon? Fungerar utan krångel eller överraskningar?

8. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Vad ska man använda för username å pass för att komma in på spotify??

Last edited: 19 feb 2011
  9. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Borde ju va ditt eget username och password om du skapat dig ett spotify-konto.

10. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Antagligen ditt eget...

Edit: Ducken hann visst före... :)

11. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ok, mja tänkte eftersom det var hackat konto. Så mitt freekonto blir alltså premium med det här hacket? Eller har jag missat nått? Tack

12. Woops?

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nä, hacket består i att offline-filerna lagras på det externa sd-kortet och inte det interna kortet, som Spotify gör i vanliga fall.
    Premium kostar som vanligt.

Men jag undrar om hacket verkligen funkar som det ska. Alla mina offline-listor var bortglömda i morse. Bara att sätta igång och synka igen...

13. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Länge sen jag körde stock-ROM...
    Hur var det, kan man köra Samsungs Facebook-widget i t.ex. Zeam eller Launcher Pro, eller kräver den TouchWiz?
    Även: Var hittar man den? Finns den i TouchWiz om man i Romkitchen tagit med Facebook-support? ...eller laddade man ner den via Samsung apps? Jag minns inte.

...eller finns nån bättre/trevligare än Samsungs? Jag har inte provat någon annan...

14. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Varför provar du inte den som finns i Launcher Pro?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

15. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jaha, vad dum jag känner mig! :) Tack för upplysningen! :)

16. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

För att jag kör Zeam. :-)

Inga svar på själva frågorna?

17. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Bugg i Romkitchen?

Jag kokade just ihop en XWJS5_Wipe-v9_6_6-12-03-54-20-02-ixOEFjlTBQ.zip

Om jag packar upp filen frågar ZIP-programmet om jag vill skriva över den existerande filen system\lib\libdhwr.so (som just packats upp) med en ny som är typ 150kB större.

Det finns alltså två versioner av samma fil i ZIP-arkivet. Det känns inte rätt.

18. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Doktorn kan säkert ge svar men under tiden....
    Vilka val gjorde du för tangentbord?

19. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Heh, man kan se mina exakta val i min lathund. :-)

Mina val blev: Ingen swype och Samsung Euro.

20. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Ok, jag tog mest fasta på två saker som du skrev:

1. "kan man köra Samsungs Facebook-widget i t.ex. Zeam eller Launcher Pro, eller kräver den TouchWiz?" - Vilket fick mig att tro att Launcher Pro var ett alternativ för dig.

2. "...eller finns nån bättre/trevligare än Samsungs? Jag har inte provat någon annan..." - Vilket föranledde att det kändes naturligt att du provade den som ingår i Launcher Pro.

:)

När det gäller samsungs widget har jag faktiskt ingen aning. Jag får upp en widget, men jag vet inte om den tillhör facebook-appen eller om det är samsungs egna. Men hur som så fungerar den i Launcher Pro iaf.