[online KITCHEN] ROM Kitchen

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av DrT, 25 okt 2010.

1. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänkte bara slänga in en fråga som med 100% säkerhet finns i tråden, men ack så lång den blitt och Google inte funkar..

Vad är de för skillnad mellan denna Doc & Stefunels kök och Darkys egentligen?

Börjar bli dags att flasha om igen sedan jag låtit luren ligga kvar på JP6 av lathet..

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

skillnaderna är väl eg inte så makabra.. du har större valmöjlighet till en rom där bara det du vill ha hänger med om du kör docs. Darkys har oxå ett kitchen nu men det är inte lika maxat som docs.

Ska du ändå flasha om så testa båda.. Det är garanterat en smaksak. Jag kör darkys just nu för jag fick aldrig docs rom att funka bra och det beror ju garanterat på att jg meckade med saker som jag inte visste om jag skulle ha eller inte. Vill du ha en rom som funkar bra som fan rakt av och du inte orkar sätta dig in i det så mycket så kör darkys då för den funkar perfa.

Vill du ha mer kontroll så lägg lite tid på att läsa den här tråden om vanliga frågor ang docs och kör sedan den. Det är ju inte värre än att du bara kan prova ;)

3. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

1.
    Som Clashosh skrev så måste kompisen ha installerat Mtp application vid kokningen.
    [x] Mtp Application - Denna behövs för att kunna koppla upp mot Kies på datorn

2.
    Gå in på Settings | Wireless and network |USB settings
    Här finns en bugg.
    Det verkar inte funka att ha denna på "Ask on connection", utan man måste manuellt sätta den på "Mass storage" eller "Samsung Kies" beroende på vad man för tillfället vill göra. :-(
    ...så sätt den på "Samsung Kies".

3.
    Se https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Elofs_lathund#Synka_kontakter_och_kalender_mot_Outlook för hur jag körde Kies mot min tfn (det är iof ett körschema för Kies v1.x, men det borde vara ungefär lika med 2.x).
    Det viktiga här är punkt 3, att den svarta Mtp-skärmen dyker upp på telefon, annars lär det inte bli någon konnektivitet med Kies.

Last edited: 1 mar 2011
  4. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Wifi?

Vet inte om detta har med Docs rom att göra, men eftersom det är den jag har installerat och det är här som jag har problem så provar jag fråga här först :)

Är det någon fler som har samma problem som jag, dvs. att wifi kopplar ned sig när telefonen har legat i låst läge en stund?

Under wifi-inställningarna har jag att wifi aldrig ska gå i viloläge. När jag har telefonen ansluten till strömkabel så fungerar det alltid att plocka upp luren och att direkt gå ut på nätet. Men ifall jag har telefonen liggandes utan strömkabel så måste jag alltid, eller iaf väldigt ofta, stänga av och slå på Wifi:n för att jag ska komma ut på nätet.

5. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Ingenting som jag har märk av iaf.

6. pappa_jon

pappa_jon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem som du, det var en tråd om det för längesen och fler som hade samma problem. men ingen som hade nån lösning. jag har haft alla officiella firmware och kört både doc och nu darky och samma problem med alla. men med jm2 (tror jag det var, 99% säker) så hände det ytterst sällan men med alla andra så händer det hela tiden. riktigt irreterande. om nån har nån lösning så skicka gärna mig ett pm med så jag inte missar :)

kan även tillägga att det inte är mitt trådlösa hemma som är problemet eftersom min dator och gamla mobil, sambons och polares mobiler aldrig haft det problemet här. jag har även testat min sgs hos kompisar och samma problem där

7. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Om wifi aldrig stängs av så kommer det käka batteri nåt fruktansvärt, tror det stängs av ändå när det ändå inte används så att säga. Kör man stock rom/kernel så kanske det funkar att tvinga det att alltid vara på.

Provat att ändra wifi-sleep policy i spare parts istället? Kanske funkar.

8. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Men om det ändå slår av varför finns det då flera alternativ: "När skärmen stängs av", "Aldrig vid inkoppling" och slutligen, "aldrig"?

Har testat ändra i Spare Parts nu, ska se vad som händer, återkommer...

Edit: Efter att i Spare Parts ställt in att wifi aldrig ska gå i viloläge så verkar det faktiskt fungera, och under den senaste timmen har batteristatusen inte ändrats någonting alls. Ska se hur det ser ut imorgon.

Last edited: 2 mar 2011
  9. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

När får vi dödliga prova på lite pepparkaka då? Eller kan vi också komma åt beta köket? Aldrig kollat upp hur det funkar..

10. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Du kör ju custom rom/kernel, var ju nån wifi bugg i JPY nånting, finns en fix för det. Kan ha med det att göra.

11. Perka

Perka Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Inte i Doc´s v9.6.6 WIPE XWJS5

12. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Jo jag kommer ihåg det, men den fixen har jag.

Kan konstatera att ändringen i Spare parts inte heller fungerade.

13. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    När man har bakat i köket ska man köra in den via cwm shoose zip from sdcard eller flashas den in via odin?

14. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Det förstnämnda, dvs. CWM.

15. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Okej hur måste man gå tillväga innan då? jag har darkys 9.3 och om man vill byta till sin egna bakning måste man genomgå nått för att "ta bort" darkys , eller räcker det med wipe/factory reset i cwm och välja en WIPE version som rom`?

Last edited: 2 mar 2011
  16. Perka

Perka Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

+ ta bort lagfix.

(Vissa har haft problem att flasha doc´s efter darkyy rom,
    om du får problem flasha jm8 och sen doc rom.
    Filer finns i min guide.)

17. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ok tack för info

18. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Min har aldrig haft det problemet i någon av alla ROM:ar jag haft (original eller Doc's).
    Ligger tfn oanvänd (men med wifi påslaget) i soffan i några timmar så funkar det trådlösa direkt när jag plockar upp telefonen. Samma sak om jag glömt wifi på under natten. På morgonen kan jag direkt surfa in till trafikverkat å kolla dagens inställda tåg via wifin utan att den först ska ansluta eller liknande.

Du kan se i min lathund exakt hur jag konfigurerat min mobil (som jämförelse med din).

19. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag skulle göra så här:
    För över kokad Doc-ZIP till sd-kort
    In i CWM
    Disable lagfix
    In i CWM
    Factory reset (dvs återställa telefonen till en "ren" Darkys)
    Installera Doc's ROM via choose zip

Om det inte funkar får du plocka fram Odin och återställa tfn till JM8 (Perkas guide) eller JM2 enligt min guide och sedan prova igen, fast då från "2e recovery".

conny85, Perka och Pjoter gillar detta.
  20. Limpa

Limpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Är inte intresserad av att ladda in och köra nån version.
    Men man är ju lite nyfiken och undrar hur det går för beta-pojkarna och om det börjar funka fint?

mvh