[online KITCHEN] ROM Kitchen

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av DrT, 25 okt 2010.

1. Perka

Perka Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

När ni laddar ner ZSJPK, välj stock tema, sen efter flasha det tema ni vill ha, jag kör Black Android som funkar utan problem.

2. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Kommer 2.3 snart eller? Börjar börjar bli allmänt trött på denna jävla telefonen faktiskt. Den har cpat på sistone. T ex så tar SMS-programmet (handscent) helt plötsligt bort alla inställningar jag gjort, efter kanske en timme eller så..Aldrig hållit på så innan. Dessutom raderades hela min ordlista, som inte har med programmet att göra. Har märkt att masslagring med luren också ALLTID RADERAR varenda jävla spellista man skapat med samtliga musikprogram. Sen är ju GPSen skit för evigt.

Sorry tvungen att avreagera mig. Blir ingen Samsung i9100 för min del...

3. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag förstår frustrationen, men tror inte att man kan eller komma kunna jämföra i9000 med i9100...

4. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Skiter jag i det är samma tillverkare. Jag köpte min i9000 från Tyskland så Kies har aldrig fungerat normalt (utan att hålla på och nergradera versioner och sånt) vilket är helt oacceptabelt. Därför jag kört med Docs rom, vilket nu börjat krångla med.. Får hoppas det kommer någon bra 2.3 rom till denna, men misstänker att de flesta byter lur :P

5. jocke_lulle

jocke_lulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Har flashat v11.1 och BAT Light edition. Mycket av språket i telefonen är fortfarande på engelska trots att jag valt svenska. Kan man göra något åt detta? Eller får man leva med det då man kör asiatiska rommar? =p

6. dexter.

dexter. Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vill ju inte verka taskig, men det låter som att du har gjort något fel eller har en trasig telefon...

7. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Mina kokningar funkar lysande i typ 2-3 veckor men sen börjar buggarna träda fram i form av att allt fryser i 10-20sek. Igår försvann menyraden längst ner så jag kunde inte komma in i appdrawern tex. Var tvungen att starta om telefonen. Diverse väldigt mystiska saker letar sig fram utan förklaring.
    Sitter med Doc v10 för tillfället med speedmod k13d 500hz. Inga lagfix igång, bara tweaks.
    Får väl bli att jag flashar om den med V11.1 idag.

8. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

@ Ozzalbatrozz, Du kan ju inte köpa en telefon utomlands och bli sur över att du inte kan uppgradera i sverige, samma problem med alla lurar.

9. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    det där med menyn raden längst ner, sveper du med fingret nedåt över den så göms den, bara att svepa finger ner över där menyn raden ska vara så dyker den upp igen.... :)
    ...alltså, inget fel där...

Vilka "mystisk" saker händer mer...?

Last edited: 12 apr 2011
  10. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det var inte att den var gömd då jag kör med Go Launcher och kan inte i dagsläget gömma den om jag försöker. ..så det var fel där..

Övriga mystiska saker kan vara att Zedge får telefonen att bli svart och kännas som att den bumpas neråt till en 100MHz processor.

Kameran kan ibland (oftare och oftare) bli något jävulskt seg. Jag snackar 20sek innan det går att trycka på spela in film, eller starta kameran eller göra ngt med den. Hyffsat jobbigt när man vill ta kort på sällsynta djur som går över gatan. De är långt in i skogen innan jag kan ta bild oftast.

Kommer inte på några fler mystiska saker tyvärr.

11. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    aha, blir det tvär slut på RAM när frysningarna sker då?
    ..gör en fin clean om-flashning... (..det är ju roligt att flasha..flasha något annat...testa...testa.. :)

12. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag har aldrig haft något problem med varken Docs rom, Darky eller CM7 som jag kör nu, FÖRUTOM dom buggarna som är offeciella.

Jag kör alltid med en Wipe-Rom när jag ska flasha in en ny "typ" av rom, t.ex. går jag från Darkyy till Doc så kör jag en Odin reset först och sen nya romen. Däremot om jag bara ska uppgradera inom "samma" rom, t.ex. Doc till en nyare Doc (om det inte är ny base) så kör jag inte wipe. Detta har alltid fungerat för mig och sen ett halvår tillbaka kör jag inga filsystems ändringar utan bara en custom kernel (oftast speedmod), fungerar hur bra som helst :)

Men det allra senaste så kör jag på CM7 och vi ska inte tala om det här för det är fel tråd men kan bara säga att det är en annan nivå än alla andra 2.2 roms.

13. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Det var mer än EN sida som sålde lurar billigt med detta lurendrejeri att luren skulle vara svensk. Det misstaget gör jag inte om. Minns inte ens vad dom hette..

14. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    eshop247. Jävla asen. Ska maila dom och kolla om jag kan få pengarna tillbaka för min telefon av anledningarna att man inte kan använda Kies och att GPSen är kass pga hårdvarufel på de tidiga modellerna.

15. dexter.

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vad är det Kies går på egentligen? Om du flashat en XEE/NEE-rom, hade det funkat bättre då?
    Iof tycker jag Kies funkar skit över lag. Hade strul med det fast min var köpt på Telia. Och det verkar vara så det ska vara, HTC Sync funkade lite crap det med när jag hade Heron.

16. dexter.

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

10:an buggade för mig med, kör 9.9.5 än. Men funderar att koka en 11:a å se vad som händer?
    Är det lika med alla launchers att appdrawern försvinner? Eller kan buggen vara i den?

Just ja, märke en bugg igår. Min telefon laggade som fan när jag hade laddarn i. Brukar mest ladda över natten och inte använda den samtidigt så jag vet inte om det alltid är så eller var nå knas igår.

Last edited: 12 apr 2011
  17. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Ja Kies suger. Vet inte riktigt vad den går på. Enda gången jag lyckades använda Kies var när jag ändrade i registret. Sen gick inte det mer med tysk lur utan att nedgradera Kies-versionen och då bytte jag till Docs. Men skit samma orkar nog inte skicka in den. Telefonen funkar ju. Men hade suttit fint med en SE Arc :D

18. dexter.

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Arc:n är riktigt trevlig, men jag håller mig nog till SGS2 kommer. Geel som man är så MÅSTE man ha dual core... :cool:

19. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Kies behöver man ju inte.... Odin och CWM som gäller :)

20. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Att menyknapparna längst ner försvunnit har bara hänt mig en gång. Vad det berodde på har jag ingen aning om.
    Jag har nu flashat in 11.1 och än så länge flyter telefonen på som den alltid gör direkt efter flashning (som förövrigt är riktigt kul att göra @masze :P)

Är sugen på CM7 men väntar på CMW.