[online KITCHEN] ROM Kitchen

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av DrT, 25 okt 2010.

1. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 151
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Om du vill installera det stora paketet måste du först installera medium paketet. Du kan göra om paketen om du vill, då får du använda ett program som heter 7zip.
    Det är ingen skillnad på dem apps som finns i paketen eller på market.
    Angående launchers så är det skillnad på dom men där är det bäst att du leker lite med dom och bestämmer dig för vilken du ska ha. Smaken är som baken....båda är bra men vad jag förstått så är Launcher Pro lite populärare. Kör själv med den.

2. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Tackar för informationen.

Har någon en lista på vilka apps från de två paketen som INTE finns på Market, dvs Samsung-specifika apps)?

Jag skulle även önska att listan med apps i de två paketen sade lite mer om t.ex. vilken tillverkare det är och en kort beskrivning av vad appen gör (och kanske tom en QR-länk).
    Jag vet t.ex. inte vad appen "Days" är, och att söka på den i Market ger femtioelva olika resultat...

Last edited: 13 nov 2010
  3. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 569

MINA ENHETER

Finns en förklaring i post 4 eller 5 på xda, ger mer info om dom olika appsen i paketen

4. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

vad menas med tweaks förresten ?

5. noname

noname Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag tänkte göra min första flashning med odin och undrar vilken cf-root jag behöver till stock jpa från samsung?:)

Edit: tog CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.17.1 som funka bra:)

6. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag hittar tyvärr inte någon mer info än enbart namnen på appsen.

7. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

8. zaprenki

zaprenki Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Herregud doktorn, har installerat din ROM och theme, nya SpeedMod kerneln, alla tweaks, och sitter nu mållös med en supersnabb Galaxy S med vackert gränssnitt.

Jag skulle säga tack för ditt utmärkta arbete, men det känns som om att ett tack räcker inte (för mig iaf), hur ska man gå tillväga för att donera en liten peng till dig?

9. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Skulle man kunna få se ett Youtube-klipp eller screenshots?

Jag funderar på vad dessa templates/themes är, men utan video/screenshots laddar man hem och installerar grisen i säcken. ;)

Vad är "Theme template (Stock SGS)"? Vill man ha det? Finns screenshots?
    Vad är Stock Android (AOSP) lockscreen? Vill man ha den? Finns screenshots?
    Vad är Extended power menu? Vill man ha den? Finns screenshots?
    Vad är Doc standard theme? Vill man ha den? Finns screenshots?

10. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

tack så mycket :) vilka tweaks använder ni er av ? aktiverade bara tweak scheudlue något eheh

11. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

En Theme Template som ser ut som standard SGS. Gjort för att man ska modda själv?

Det är så att du får Androids vanliga lockscreen istället för SGS standard lockscreen.

Du får "Reboot", "Reboot to Recovery" och "Reboot to Downloadmode" i din meny där du kan välja att stänga av telefonen och lite andra saker.

Något som Doc gjort? Eller som han tänkt som standard theme? Vet dock inte hur det ser ut.

12. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Finns screenshots på docs post på XDA. Åtminstone på Docs theme, det e den jag kör nu.

13. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

14. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har stött på ett problem med denna romen! Ibland får man force close efter man ringt till nån person eller svarat.. på själva telefon "appen".. om ni förstår va jag menar.. nån annan som får detta?

15. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Uppdatering:
    Jag hittade svaret själv. SpeedMod-kerneln supportar BLN.

Kan någon förklara hur BacklightNotification (BLN) är tänkt att funka med Doc om man installerar någon annan kernel?
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=813389 står det:

The BackLightNotification mod replaces the kernel by a modified kernel and it also replaces the lights.default.so in /system/lib/hw/.

Betyder inte detta att för att BLN ska fungera så måste man installera en "BLN-supportad" kärna?

Jag tänkte installera Hardcore's kernel, så min fråga är: Stöder den BLN?

...eller har jag missuppfattat, och allt bygger på kernelmoduler och inte att hela kerneln byts ut?

16. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

I Doc's urinlägg står det:
    "Hardcore SpeedMod Froyo kernel-vI1.1, 250hz (Highly recommended)"

Jag tänkte sålunda installera SpeedMod, men:

Igår släpptes vI1.2 av SpeedMod-kerneln. Ska jag använda den, eller är inte Doc 7.6.2 kompatibel med I1.2?

Exempelvis har "BLN" och "Startup tweaks" uppgraderats, och eftersom jag har aktiverat båda funktionerna är jag orolig att något ska gå sönder om jag trycker in en "för ny" kernel...

Så... Använda den äldre vI1.1 som länkas till i urinlägget eller trycka in vI1.2?

17. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 569

MINA ENHETER

Avaktivera både bln och tweaks, boota om, installera nya kerneln

18. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Tackar, DrT! Ska prova.

När man ändå har dig "på tråden"... :

Q1:
    När jag kopplar i en USB-sladd får jag upp en ikon för USB debugging i Notifikationsfältet.
    Ska USB debugging alltid vara påslaget nu när man kör Doc, mm?

I Doc's första inlägg på http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=817703 står det:
    - Do not factory reset phone if you have removed any apps from the base rom.
    If you want to factory reset, flash the base rom before again if you made any changes
    - If you do a factory reset after install: lancher pro, sgs tools. gallery etc will be deleted.

Jag förstår inte riktigt dessa meningar, allra minst "before again". :-)

Q2:
    Om jag om några veckor skulle vilja blåsa telefonen och installera Doc's ROM från grunden igen, får jag då inte utföra en factory reset först, för att tömma telefonen på gammalt slagg?

Q3:
    Är användaren DrT i detta forum = Doc?

Q4:
    Hur funkar det med "Startup Tweaks"... vI1.2 av SpeedMod har uppdaterade "Startup Tweaks".
    När jag i CWM väljer att aktivera olika tweaks, är det då Tweaks som är hårdkodade i CWM, eller fungerar det dynamiskt att CWM aktiverar vilka nya tweaks som nu kommer med den nya kärnan?
    ...dvs, behöver jag egentligen uppdatera CWM för att få den i nivå med SpeedMod vI1.2?

19. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 569

MINA ENHETER

1: du kan stänga av usb debugging i settings/applications
    2: Om du vill göra en factory reset så flasha rommen en gång till innan du gör det. Många plockar bort apps etc ur rommen efter installation och jag fick dussintals med pms om detta. Enkel lösning: flasha in rom INNAN factory reset så går det bra.
    3: Jo, så är det.

20. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

1.
    Jag vet att jag kan stänga av USB debugging. Frågan är mest varför den är default påslagen?

2.
    Att avinstallera apps, innebär det att de plockas bort ur ROMen, eller krävs mer avancerade steg för att göra det?

3.
    Kul! Tack för ditt jobb! Jag har inte hunnit faktiskt börja använda min Doc-moddade tfn än, men den verkar kunna bli toksnabb i jämförelse med innan. :-)

4.
    Hur funkar det med "Startup Tweaks"... vI1.2 av SpeedMod har uppdaterade "Startup Tweaks".
    När jag i CWM väljer att aktivera olika tweaks, är det då Tweaks som är hårdkodade i CWM, eller fungerar det dynamiskt att CWM aktiverar vilka nya tweaks som nu kommer med den nya kärnan?
    ...dvs, behöver jag egentligen uppdatera CWM för att få den i nivå med SpeedMod vI1.2?

5.
    Finns det nån detaljerad beskrivning på vad du gjort för förändringar i Doc Theme jämfört med nån slags original-theme? ...och kanske några nya fina screenshots?

PS.
    Jag håller på att bygga en steg-för-steg-instruktion för hur man installerar sin SGS, därav alla mina "dumma" frågor.