Har precis lagt in den senaste ROMen (JPA 7.6.2) från Dr.T men har några problem :/ Antingen är det jag som är noob eller så har antagligen jag gjort något fel.
1. Har installerat "Full Apps Upgrade Package" (installerade medium pack först) och vill ta bort några av programen som är samsung-standard men det går inte. Har jag alltså inte rootat telefonen ordentligt? Hur gör jag det isf? Nått som ska aktiveras eller?
2. Jag kan inte heller hitta flera teckentypsnitt som utlovas. Går in på inställningar och knappar fram till teckenstil. Där finner jag endast "standardteckensnitt", "Choco cooky", "Coolt jazz" och "Rosmary". Det kanske är dom extra fonts som utlovas? Isf ber jag om ursäkt för min inkompetens ^^
3. Sedan fattas swype. Har jag missuppfattat det hela om jag antog att det skulle inkluderas i ROMen?
4. Jag får ingen 3g eller HDSPA uppkoppling (visas ingen symbol i aktivitetsfältet). Har varit inne i inställningarna och prövat allt. Kan tilläggas att jag inte kan ställa in APN manuellt då det bara är svart när man går in där (alltså under "Åtkomstpunktsnamn").
5. Jag installerade även "Hardcore SpeedMod Froyo kernel-vI1.1 250hz", blir den aktiverad direkt efter att den installerats eller är det nått jag måste göra manuellt? (antar att det är en lagfix?)
Det vore riktigt snällt om ni kunde ta er tiden att besvara några av mina frågor
Tack på förhand!
//Toby
Click to expand...