Operatör? Kontantkort eller abonnemang?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Droid55, 18 nov 2012.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Ja, det blir nog så. :)

    Pappa ringer inte gratis till fasta nät men för samma minutpris som när vi hade vanlig hemtelefon. Telenor har ändå ett bättre erbjudande.

    Det gjorde det först med Telenor också tills vi sa till.

    Tre känns inte aktuellt för pappa men ska kolla upp om Telenor har något bättre erbjudande för pappas behov som sänker kostnaden. Det borde ju rent logiskt bli en billigare månadskostnad utan bredband. Pappa har ingen bindningstid kvar.

    Jag har nästan bestämt mig för 3Surf Max. Kan bara inte bestämma mig för om jag ska slå till nu eller vänta. 3000 sms/mån är ju bra men tänk om det kommer ett erbjudande med X antal sms och X antal samtal per månad, då blir jag besviken. Jag har hellre mindre än 3000 sms/mån och några samtal att unyttja per månad (exempelvis 2000 sms/mån och 100 samtal/mån).
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Haha! ;)
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 958
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du kan ju beställa abonnemanget på söndag och sedan kolla vad som kommer under nästa vecka. Om du sen inte öppnar telefonen under veckan så kan du ju se vad det kommer för erbjudande veckan efter det. Skulle det komma ett bättre erbjudande under någon av de två veckorna, då kan du ju ringa in för att få ta del av det erbjudandet. Du har ju nämligen 14-dagars öppet köp.

    Så skulle jag gjort iaf :)



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    Sant, fast de lär väl ha erbjudanden ända fram till jul och sen kommer julrean. Frågan är om något erbjudande kommer att innefatta mitt abonnemang eller ej. Bäst erbjudanden brukar det bli under julrean också.
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 958
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, så kan det vara. Så är det alltid, med allt. Det kan alltid komma ett bättre erbjudande någon vecka efter. Så egentligen kan man vänta hur länge som helst.

    Berätta gärna hur du väljer att göra sen! :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Eftersom du använder din telefon så otroligt lite så lär det kvitta om du får tusen fler sms?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    Min erfarenhet säger mig att jag ska vänta in julrean. Jag måste inte ha den på momangen även om jag inte har något emot att börja använda och surfa på telefonen redan idag. :)
     
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    Precis! Det där kan ju ändras snabbt (jag har smsat mer tidigare även om det inte rör sig i närheten av tusen sms). Jag skulle bli toknöjd med så lite som 500 sms/mån och få 50 samtal/mån istället för 3000 sms/mån. Perfekt liksom! Kan jag ringa och smsa de få gånger jag behöver utan extra kostnad. 3000 sms/mån kommer jag troligen aldrig, någonsin, att komma i närheten av.
     
  9. Droid55

    Droid55 Guest

    Är det "samma sak" att gå till en 3butik som att köpa via tre.se? Tänker främst att det vore smidigare att gå till 3butiken i stan och snacka än att bli uppringd av en försäljare. Det går tydligen inte att kontakta försäljare via tre.se, bara kundservice som inte alltid verkar veta och som mer är för hjälpa när problem har uppstått.
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 958
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du kan ringa 3s säljare på 020-33 33 33. Tänk på att vissa erbjudanden endast gäller om man beställer på tre.se


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Nu vart jag otydlig, jag menar kontakta försäljare via mail och inte telefon.

    Som jag misstänkte då, att det kan skilja på 3butik och tre.se

    Får se om jag besöker 3butiken eller slår en signal till en försäljare. :)
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 958
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    3 vänner ger endast fria minute och SMS/MMS inom 3. I dagsläget har 3 ingen tjänst där det går att få fria minuter och fria sms till samtliga operatörer i samma paket. Man hänvisas istället till att köpa paket för respektive operatör, 3Vänner Plus.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Nu har jag fått svar från kundservice. De känner inte till kommande kampanjerbjudanden men de sa att ryktet säger att det kommer att ingå en annan tjänst för valfritt röstabonnemang i 24 mån t.ex. 3Vänner.

    3Vänner 49 kr/mån Ej av intresse, ringer inte specifikt inom 3.
    3000 fria minuter (röst- och videosamtal) inom 3 + startavgift enligt abonnemang
    3000 fria SMS eller MMS

    3Vänner 69 kr/mån Av mest intresse!
    3000 fria minuter (röst- och videosamtal) inom 3 och till fasta nätet + startavgift enligt abonnemang
    3000 fria SMS eller MMS

    3Vänner Fast 49 kr/mån Av intresse!
    3000 fria minuter till fasta nätet + svartavgift enligt abonnemang
    3000 fria SMS eller MMS

    Finns det någon tjänst med fria SMS eller MMS och minuter till alla operatörer samt det fasta nätet? Jag gick in på telefontjänster för att se vad som finns men det verkar som att 3Vänner ligger närmast mitt behov?

    Jag ringer inte till någon specifik operatör så 3Vänner Plus är inte mycket bättre än 3Vänner 69 eller 3Vänner Fast. Jag ringer mest till fastat nätet just nu.

    Något jag inte begriper dock är hur 3Vänner kan vara billigare än 3SMS Flat (99 kr/mån) när du får 3000 fria SMS eller MMS OCH 3000 fria min med 3Vänner!?! Är det möjligtvis så att jag bara får 3000 fria SMS och MMS inom 3 med 3Vänner?
     
    Last edited by a moderator: 1 dec 2012
  14. Droid55

    Droid55 Guest

    Oj, nu hamnade mitt inlägg fel. Råkade radera så fick posta om.
     
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    Så det var skillnaden...
     
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Känns inte som jag har större nytta av 3000 fria SMS eller MMS inom 3. Himla synd. :(

    Finns det någon tjänst med 3000 min till alla operatörer och fasta nätet såsom 3Flat SMS?

    Skulle föresten fråga, kan jag skicka SMS och MMS via Tres hemsida? Jag får ett visst antal SMS och MMS att skicka via Comviqs hemsida varje månad. Det kanske är något specifikt för kontantkort? Jag har det oavsett prisplan.
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 958
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nej, det finns tyvärr inte i dagsläget hos 3. Då är det deras fastprisabonnemang som finns, det kostar 399kr/månad.

    Du kan inte skicka SMS/MMS från datorn hos 3.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  18. Droid55

    Droid55 Guest

    Ok. Får fundera lite.
     
  19. Droid55

    Droid55 Guest

    När det står till fasta nätet inom Sverige, betyder det då alla fasta nät inom Sverige eller har 3 något eget fast nät?
     
  20. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Helt ärligt -

    Ladda bara ned appen mobilpriskollen , kör den och så har du svaret i exakta siffror.

    Har du inte lyckats få hjälp och valt rätt efter sju sidor så kommer det nog ta sju till.

    Win win.