Lite kul det där. För som jag har förstått det så brukar de aldrig lämna ut kollinr. Men hoppas du får ut det
Tjenare grabbar. Tänkte bara tipsa om att i Tele2s spec av Galaxy S står det att deras inte är operatöslåst. Funderade skarpt på att beställa från tre innan och sen försöka leta reda på nåt ställe att låsa upp den, men nu när jag kollade på tele2 så blir det med all säkerhet från dem.
Läste en fråga på 3 Facebook om det här, där kundtjänst svarade... "Tre Kundtjänst @Sonny Den Samsung Galaxy S vi säljer är generisk, den är alltså varken låst eller branded. Ber om ursäkt för den felaktiga information som publicerats på vår hemsida, ska se till att det ändras omgående. Mvh Ruben"
Skönt att höra. Får man fråga i vilket område du bor i? Skulle vara skönt att veta utifall man kan hämta ut mobilen på måndagen.
Tror du på fullt allvar att de faktiskt levererar telefoner av samma modell med olika programvara beroende på om du beställer med eller utan abonnemang/kontantkort? Knappast.
För att klargöra allt. Min telefon är ej operatörslåst. Jag köpte den med 24mån 3pott 399:- och fick telefonen för 0kr!
I 3:s facebook-grupp skrev "Tre Kundtjänst" den 1 juli: "@Sonny Den Samsung Galaxy S vi säljer är generisk, den är alltså varken låst eller branded. Ber om ursäkt för den felaktiga information som publicerats på vår hemsida, ska se till att det ändras omgående."
http://tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/Samsung-Galaxy-S/ Under "Specifikation">Operatörslåsning>Med 3Abonnemang Ja, under bindningstiden Står det fortfarande på deras sida. Trots de sagt de skulle ändra.
Men med abb så kanske den faktiskt är låst. Med kontant så är den inte det; det har jag kollat på min egen inte minst, så det stämmer.