Du verkar ju ha något specialerbjudande dock?
Jag kan få den som billigast för ca 15 100 om jag köper direkt från Samsung, låt säga att jag på begagnatmarknaden kan få en 7500 för min Xperia. Slutpriset blir då 7600 kr kontant utan något abonnemang.
Medan jag hos 3 får enheten + ett abonnemang (med inbyte) med obegränsad surf för 10,320, betalat under 12 månader, sen är enheten helt betalt och jag kan byta till ett billigare abonnemang om så önskas.
Jag sparar då ca 2700 kr på att köpa kontant direkt från Samsung, då måste jag också själv sälja mobilen och betala ett mobilabonnemang. Det är dessutom inte garanterat att jag får 7500 kr för min Xperia, de är tyvärr lite svårsålda jämfört med Samsung.
För sakens skull så kan vi säga att jag istället för den sålt för 7200 kr, och tecknar ett abonnemang för 150 kr i månaden (med mindre surf). Då landar jag på en totalkostnad på 9700 kr över 12 månader.
Detta förutsätter såklart att jag inte redan nu har ett abonnemang som är bundet, vilket jag inte har
edit: Får också en surfplatta via 3 (om allt nu fungerar som det ska), vilket jag borde kunna få en 1000 kr för om jag inte behåller den.
Click to expand...