Paketet anlände igår. FedEx lämnade paketet vid angivet "säkert ställe" enligt instruktioner och en kompis hämtade snabbt upp det.
Min X8 Ultra lämnar flygplatsen HongKong idag. 2 plånboksfodral på väg från Danmark resp. Kina. Leverans med Fedex nästa vecka hoppas jag. Skall ha den främst som kamera.
Verkar som set stora problemet med ultran är kylningen, den throttlar mycket och blir varm... Det är alltid något med oppo som förstör allt... Har velat prova en oppo under en lång tid... Nu när man kollar tillbaka skulle man nog köpt X6 Pro.
Ja det är väl egentligen så med de flesta som använder sig av Snapdragon tyvärr. Gillade Dimensity på X8 Pro
Har haft den i några dagar nu. I korta drag tycker jag det är den telefon som känns mest som en iPhone på androidsidan. I positiv bemärkelse det vill säga. Hög kvalitetskänsla rakt igenom. Bra hårdvara. Robust och jag älskar känslan på glaset på baksidan (den svarta). Bästa haptiken på Android. Kameran är riktigt bra bästa jag haft den är riktigt rolig att fota med. Skärmen är en fröjd att titta på.
Oppo Find X8 Ultra är min favorittelefon och bästa kameran jag testat. Har även en Vivo X200 Ultra men den får se sig besegrad pga extremt hård brusreducering. Oppo har mycket mer detaljer och mer neutral återgivning. Inte haft några problem med överhettning eller batteritid.
Fick min Oppo Find 8X Ultra idag. Har inte kollat så mycket ännu. Medföljde en US 100W laddare utan adapter. Har ni andra köpt samma laddare i EU-tappning eller vad ?
Tack för svar. Jag missade att det låg en i förpackningen löst. Men kommer att köpa en riktig laddare som är mindre och lättare. Tog inte så lång tid att ladda med en 10-wattare.
Ett påpekande : Vivo X200 Ultra ej prövad ännu. Vivo x200 pro testades i Kina !! och kom ej med i statistiken. Undrar just hur DXOMARK gör med X200 Ultra ? Har just fått min Oppo Find X8 ultra från Wonda. Bara tagen ur lådan.