Jag kommer sälja min Vivo X200 Ultra om inget mirakulöst händer den närmaste framtiden med kameramjukvaran. Oppo Find X8 Ultra är i mitt tycke klart bättre, framförallt när man fotograferar i RAW-format. Vivo presterar bra som point and shoot i JPG men RAW-filerna är inte roliga. Mjukvaran är en annan grej där Oppo verkligen har lyckats - älskar den. Animationer, haptik, fonter, design, flyt. Absolut den bästa Android-upplevelsen jag haft även inräknat Pixel-telefoner. Vivos OS känns väldigt oslipat och skevt i jämförelse.
Kraftigt inspirerad kan man lugnt säga. Men den har ändå sin egen twist och en hel del funktioner som inte finns i iOS.
ColorOS / OxygenOS tillsammans med haptiken och kameror är anledningen till varför jag alltid kommer tillbaks till OP och Oppo telefoner gång på gång. Dessutom att notiser fungerar förvånansvärt felfritt trots China-rom, så länge man inte är frånvarande från appen på några dagar
Snackade med en handlare i HK i natt, och vi kom in på ämnet, DXOMARK och Vivo. Enligt honom så har någon nu skänkt en Vivo x200 Ultra till dom. Tydligen ska DXOMARK testa den här modellen under juli månad!
Intressanta uppgifter. Vivo x200 pro testas i Kina, ingen publisering i DXO:s lista. Sedan testar DXOmark flare i separat test och X200 pro fick sämst betyg , Iphone bäst. Därefter får man inget ex av Vivo X200 ultra för test. Slutar att titta på Dxomark också av andra skäl.
Efter mycket om och men så fick det blir 1 tb varianten av x8 ultra från wonda mobile. Förslag på bra fodral mottages tacksamt... På jobbet behöver jag ha flip cover då det är där de flesta av mina olyckor händer....på fritiden behöver jag inte ha ett lika extremt fodral utan någon som känns mer ergonomiskt och snyggt. Men känns spontant ett kamera ön är ganska oskyddad....
Har ett plånboksfodral från My Trendy Phone i Danmark artikelnummer 4011512, Oppo Find X8 Ultra Retro Pung. Även ett liknnde med kameraskydd på ingång från Fruugo https://www.fruugo.se/for-oppo-find...lip-lader-telefonfodral/p-372449862-806580846
Tips, såg att det är lite rea på X8 Ultra hos Trading 797€ for 256gb. Oppo Find X8 Ultra - 12GB/256GB - best price
Nej inte än, jag hade hoppats på att få tag på ett begagnat exemplar. Men en ny för strax över 9000kr är ju väldigt bra pris så blir kanske en beställning ändå!
En nackdel jag ser ju är avsaknad av ldac... Att man inte kan få betala för att få tillgång till licensen..