The Find X8S is tipped to launch as the most compact device of its series to date, with a screen of about 6.3 inches in diagonal length. Its alleged Plus counterpart might not be that much bigger at 6.59 inches, according to the famous leaker Digital Chat Station. Both members of the X8S are now tipped to have flat displays of 1.5K in resolution, although the X8S might have the slimmer bezels of the 2. They might also have high-end build quality with official IP68/69 ratings in common, packed with the same 80W wired charging and 50W wireless charging. The X8S and X8S+ might compromise slightly by integrating in-display fingerprint sensors that incorporate optical technology rather than ultrasonic. However, it seems the X8S+ might have the better cameras of the 2 as well as the larger display.
Nu är det möjligt att förbeställa den här modellen hos ett flertal handlare. Buy Oppo Find X8 Ultra 5G Dual SIM at Wonda Mobile
Jag funderar faktiskt på x8s istället för ultran då jag länge har längtat efter en lite lättare och tunnare mobil, har dock svårt att bestämma mig. Har x6 pro atm.
Någon som har sett måtten på X8 Ultra? Hittar ingen uppgift hos Wonda, GSMArena,Phonearena osv.. Tycker den ser lite otymplig ut om man kollar YT.
Inte så många handlare utanför Kinas gränser som erbjuder förbokning redan nu. Men jag skulle nog vilja påstå att Vopmart generellt är lite billigare än övriga HK firmor? Nu ska man kanske inte bara stirra sig blind på själva priset! Den här Ultra modellen kommer ju troligtvis bara att vara avsedd för den kinesiska marknaden? Det betyder ju att om det händer något under garantitiden, så måste det skickas tillbaka till firman du köpte den ifrån, och dom i sin tur måste skicka den vidare till en officiell Oppo verkstad. Jag har köpt mkt reservdelar via Vopmart, men jag är inte säker på hur pålitliga dom är när det gäller garanti åtaganden när det kommer till mobiltelefoner? Personligen skulle jag kanska lägga några hundra extra, och köpa via en firman som man vet ställer upp och hjälper dig i fall något skulle hända. Jag skulle personligen heller välja Wonda eller Tradingshenzhen, även om dom är lite dyrare.
Wonda tycker jag har funkat bäst (snabbare frakt än tradingshenz vilket också funkar bra) Avvaktar med att boka då lansering är 10e och telefonerna börjar rulla ut 22e från wonda. Då hinner man kanske få ta del av en del jämförelser. Tror inte hoppet är brutalt stort mellan min X8P och X8U mer än att jag tappar global rom, vilket i sin tur också väger en del
En mindre detalj som jag gillar med Oppo är att deras IR blaster är placerad på toppen av telefon så man kan fortfarande hålla den liggandes i handen och den har riktigt bra "kastlängd". Xiaomi 14U och 15U har båda sina placerade i kamerabumpen och jag tyckte den funkade mycket sämre, framförallt så stämde inte inputs på Xiaomi och fanns mindre alternativ per TV
Många intressanta detaljer runt kameran hos Oppo Find X8 Ultra, t.ex LUMO Condensed Imaging System. LUMO Imaging: How It Elevates the OPPO Find X8 Ultra to New Heights • innoGyan