Bra sugen, men blir att kolla jämförelser mellan X8 Pro och Ultra. Är det inget som sticker ut extremt blir det nog att behålla. Skönt med Svenska i menyspråk
Ganska säkert att det inte blir någon dramatisk skillnad. Nu när hårdvaran(sensorerna)har kommit till en slutstation(i alla fall för dagen)så blir det ju mer kamerans programvara och olika AI funktioner som sätter ribban. (Såvida det nu är bästa/värsta kameran man värderar högst?)
Har ju mest varit exempelbilder tagna under dåliga ljusförhållanden vi sett fram tills nu. Men nu kommer det även vardagsbilder från Oppo. Utifrån vad jag sett av dom hittills, så lär ingen bli besviken på den här kameran, i fall man nu väljer den här Ultra modellen!
Blev inte helt såld på det som Ben's gadget visade upp. Blir nog att behålla X8 Pro i och med global.
Tror ni att mjukvaran från Ultra kan ge en boost till globala pro versionen. Tänkte om man fhv kan se att de smittar av sig
Verkar som att Snapdragon chippet går varmt på Oppo vid kraftfull användning och att telefonen blir varm enligt TechTablets (dock påpekar han att de flesta telefonerna blir det under omständigheterna den utsättsför) Ska bli spännande att se battery drain tester. View: https://www.youtube.com/watch?v=skOI3iZe3z8&ab_channel=TechTablets
Lite information om OPPO:s policy: För några månader sedan kunde man läsa på deras officiella hemsida att man gillade inte gråimport. Därför hade man valt ut vissa länder i Europa där man distuberade sina telefoner. Ingen internetförsöljning utanför dessa länder. Regeln nu upplukrad tror jag.Garanti,reparation och i vissa fall uppdatering gällde inte gråomport. Dessa noteringar kan jag inte finna nu på hemsidan. Hur kunde man veta om gråimport eller inte ? Genom IMEI-nummret troligen . På hemsidan kan man gå in och ange telefonens IMEI-nummer och ser då när den sattes i bruk och hur länge garantin gäller. Kan vara bra om man vill kolla upp efter köp second hand.
Så..om man lägger pengarna på en ultra version vad kan man då riskera? Vilka band saknar den? Tex för 3 Telia samt kommer bankid o bandappar strula tror ni?
Det mesta kommer funka, gjorde det på min kina X6 Pro. Den har alla band vad jag kan se i Sverige? Och du hade hört något om att AA, tidslinje m.m skulle funka @Mannlicherman ?
Läser lite olika teorier om hur bankappar kan fungera på X8 Ultra... kan man vara trygg med att Handelsbanken, Swedbank, Bankid osv fungerar?
Inga som helst problem! Är väl i princip bara Huawei's nyare lurar som man får trixa lite för att få det till att fungera?. Men övriga, är det bara att ladda ner och installera bank-id och övriga bankappar...
Den ser ju helt klart intressant ut! Jag kikade lite på hur Oppos jämför sig mot Xiamis Ultra 15 men tycker att de verkar väldigt lika... är det bara mjukvaran som är den stora skillnaden och är Oppos isåfall bättre än Xiaomis?
Det beror väl lite på vad du är ute efter och vilka värderingar du lägger i "bättre"? Tänker du dig en Xiaomi 15 Ultra med kinesisk eller global programvara?
Oj, bra fråga! Jag gissar Global? Vill ju mest ha en telefon som är så komplett som möjligt för mina tämligen vanliga användningsområden
Då hade jag valt Xiaomi 15 Ultra! Ett tips i så fall, är att köpa den via någon handlare inom EU instället för här hemma! Det finns rejäla slantar att tjäna! (Du har samma rätt till garantier oavsett var inom EU du väljer att köpa din Xiaomi)