Intressant! Varför välja Xiaomi istället, är mjukvaran bättre? Har av någon anledning fått för mig att det är en sämre upplevelse mjukvarumässigt hos Xiaomi med reklam osv?
Är du inte van att hålla på med den kinesiska programvaran, så ska du nog välja den globala i stället. Väljer du den kinesiska, så har du en del pyssel med att få notification till att fungera hos visa appar. Du har heller inte möjligt att välja svenska, som app och system språk. Vissa Google funktioner kommer heller inte att fungerar rakt av. Du kommer heller inte att få tillgång till t.ex Android Auto. Du får också bara ett års garanti, jämfört med tre år om du köper den globala inom EU. En nackdel med den globala modellen, är dock att du får den lilla batteriet på 5540 mAh (Köper du den kinesiska får du ett 6000 mAh batteri) Den globala modellen brukar också ligga ett antal veckor efter med programuppdatering. Men som sagt var, är man inte van att använda kinesiska programvaror sedan tidigare, så ska man nog välja den globala i första hand!
Samma uppfattning utifrån min erfarenhet av 12s Ultra och 13 Ultra. (Fick aldrig någon riktig ordning på det där)
För egen del är min upplevelse att det inte är bättre på global/europeisk xiaomi 15. Köpte en xiaomi 15 i fredags men fick inte riktigt notiser att fungera så telefonen åker tillbaka.
Vet att det funkar för andra med xiaomi 15 och jag var taggad som fan att äntligen hitta något så att jag kunde gå tillbaka till Android. Blev så besviken. Men efter denna upplevelse är jag mer taggad att fortsätta med ios. Tycker någonstans att köper man en telefon för 10 000 i europa ska man inte behöva lägga flera timmar för att få den att fungera.
Man blir ju inte mindre sugen Review: The Find X8 Ultra is the best phone you can't buy in 2025 DNS.. går det att lösa (novis)?(3 abonnemang)
Jag behåller min X8P efter att ha läst detta.. Så tråkigt att Snapdragon ska skruva upp klockningarna så pass mycket att den överhettar lätt. Jag antar att det är "lätt" löst på samma sätt som en dator? Att man kan sänka klockningarna och då också gå med lägre temps? Eventuellt att man kanske ska börja kika närmare på 200 Ultra istället
Men tror du inte detta kommer med ngn uppdatering? Många har ju också sagt det gällande xiaomi 15 ultra
Jag upplever att Snapdragon chip aldrig blir bättre på värmeutveckling, tycker det är samma visa för varje generation de släpper. Fokus på prestanda och inget på temperaturer.. Det får tillverkarna lösa med cooling chambers etc. Dock så har Samsung alltid varit bra på att hålla nere temps vad jag sett, och det enda med deras Snapdragon for Galaxy så har de ju även skruvat upp klockningarna? Blir inte klok Dock tycker jag att Dimensity har hanterat det väldigt bra, sällan den blir varm.
Har Oppo fått officiell distribution till Sverige? Tror inte jag har sett dem på Elgiganten förut: Android mobiltelefon
Oppo har att börjat sälja mobiler igen i vissa utvalda EU länder. Oppo's next Find smartphone series will be available in Europe after all | Stuff
Blev precis lite sugen på en Oppo find x8 pro. Någon som testat Oppo find x8 pro och kan ge sina intryck och omdömen? Hur står den sig mot oneplus 13?
Jag har kört med Find X8 Pro i några månader nu. Måste säga att jag är väldigt nöjd än så länge. Batteritiden är väldigt bra, bra flyt i systemet och absolut inte något problem med värmeutveckling. Gillar skärmen och även ColorOS. Skulle jag säga något negativt så är det högtalarna som inte är bland de bästa man hört.
Samma här, har testat Samsung S25U, Xiaomi 15U men sålt de vidare och behållit min X8P. Gillar överlag UI:t, kamerorna, batteritid och snabb laddning, rapp i systemet. Oklart hur den står sig mot OP13, det får du nog se över youtube videos. Negativt för mig är att man inte kan använda 3e parts Launcher t.ex. Nova