Oppo Find X9 / Find X9 Pro

Discussion in 'OPPO & Realme' started by pmugghc, May 27, 2025.

1. Mannlicherman

Mannlicherman Senior Droid Medlem

Intresset för den här modellen är verkligen anmärkningsvärt och lite svårt att förstå. Var i kontakt med Simon på Trinity i HK i natt, och han berättade att suget efter den global Oppo Find x9 Pro har varit rekord stort! Han skickade ut den 68;e luren av den här modellen i går. Att jämföra med nya Vivo x300 Pro Global, som han inte sålt en enda av hittills:eek: Märklig hype!

2. night77

night77 Android Expert Medlem

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Oppo Find X9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Oppo Find X9 Pro
    Platta:
    OnePlus Pad 3
    Jag tror folk är trötta på Samsung och Apple, deras prissättningar är löjliga. Att Vivo inte sålde lika bra kan vara för att den globala modellen inte har lanserats än och kan ha med kanske designen, batteriet och reklamen för Oppo varit mycket starkare.

3. cobbe

cobbe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det någon i Europa som har skal till find x9 pro? Eller med snabb leverans typ inom en vecka?

4. Mannlicherman

Mannlicherman Senior Droid Medlem

Då trillade även min Find x9 Pro ner i brevlådan :)

ad72, night77 and flipp like this.
  5. 2crueal4u

2crueal4u Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Själv fick jag åka till Landvetter, fedex kontor, och de fick leta reda på mitt paket..hade kommit bort efter att det släppts från tullen. Efter att jag inte gav mig i 20 min lokaliserades mitt paket som hade hamnat mellan stolarna....jag hade inte fått det inom närmaste veckan....tjejen som inte gav sig ska ha en stor eloge...hennes manliga kollega däremot bör se sig om efter annat jobb.SÄMST.

'SUCK...men nu är den här :)

Ramboline, spigen, poipen and 2 others like this.
  6. night77

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Oppo Find X9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Oppo Find X9 Pro
    Platta:
    OnePlus Pad 3
    Du får ett bra skal i kartongen om du har beställt från HK. Annars inga vettiga skal finns i Europa än så länge förutom ett fult skal på Svenska Amazon..

2crueal4u likes this.
  7. cobbe

cobbe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte först en vit från phonedroid Frankrike och ett svart skal för att jag ville ha en svart/mörk telefon. Kanske ska ta en ifrån onestop digital istället. Hur snabbt skickar de telefonen?

8. Dj Mastergrind

Dj Mastergrind Youth Droid Medlem

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    OnePlus Open

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    OnePlus Open
    Du frågar säkert om Onestops leveranstider men kan slänga in att jag beställde från Phonedroid igår morse. Det enda fraktalternativet var DHL express och jag har planerad leverans till dörren nu på torsdag.

9. night77

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Oppo Find X9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Oppo Find X9 Pro
    Platta:
    OnePlus Pad 3
    Phonedroid kör också med HK modeller så du får skal och laddare på köpet.

10. Poolkjol

Poolkjol Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ni som beställt med Onestop och tog snabbfrakt med fedex. Fick ni leverans till dörren där någon var tvungen att kvittera ut den?
    Är inte hemma imorgon dagtid och när jag kollade ombud fanns det ju typ inga :eek:

11. Droidness

Droidness Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Typiskt! Men bra kämpat! Min har varit i Landvetter sedan tidigt måndag morgon men ändå får jag vänta till onsdag för leverans. Ringde i måndags och frågade om jag kan hämta ut den själv i Landvetter då jag inte är långt ifrån men det ville de inte Förhoppningsvis kommer den imorgon i alla fall.

2crueal4u likes this.
  12. night77

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Oppo Find X9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Oppo Find X9 Pro
    Platta:
    OnePlus Pad 3
    Fick den hem och fick visa leg och skriva på..

13. Poolkjol

MINA ENHETER

Rackarns! Då lär det säkerligen dröja ännu fler dagar då dom troligen kommer göra ett försök igen på torsdag.

Riktigt konstigt av FedEx. Har aldrig varit med om ett fraktbolag som väntar in leveransdatumet som sattes när paketet skickades. Har snart legat lika länge på Landvetter som det tagit för paketet att ta sig från HK till Landvetter. Statusen har varit "förväntas anlända på det schemalagda datumet" ett par dagar. Man väntar alltså in datumet och levererar inte så snabbt man kan.

14. Pärra

Pärra Kid Droid Medlem

Nu är ni några som fått hem telefonen. Om ni har tid och möjlighet vore det kul med en recension så här långt :) Tänker främst på kameran och batteritiden. Är den som ni förväntade er?

15. ad72

ad72 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Känns som det tar lika lång tid på landvetter att vänta på sina väskor när man landat, de är inte snabba haha
    Intressant att veta hur leveranserna funkar om man eventuellt gör en beställning, föredrar leverans till ombud, helt klart enkalst

16. night77

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Oppo Find X9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Oppo Find X9 Pro
    Platta:
    OnePlus Pad 3
    Finns det inga "ombud" alls på när området?? Du bor ju i Göteborg, inte mitt i Sahara!!

2crueal4u likes this.
  17. Poolkjol

MINA ENHETER

Fanns ett i centrala Göteborg och sen själva terminalen dom har på Landvetter. Bor utanför Göteborg så blir bökigt att ta sig in. Hade definitivt tagit något annat fraktbolag om jag kunnat välja.

2crueal4u and night77 like this.
  18. night77

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Oppo Find X9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Oppo Find X9 Pro
    Platta:
    OnePlus Pad 3
    Jag skrev lite snabbt om mitt första intryck i jämförelse med Galaxy S25 Ultra, kameran och batteriet är klart bättre.

Dock tycker jag att ljudet (högtalare + bluetooth) låter lite klenare än S25 Ultra MEN det betyder inte sämre, S25 Ultra har så kallad "Dolby Atmos" som höjer upp ljud upplevelsen vilket Find X9 Pro saknar, dess "OReality" är inte lika bra, de bör se över vilken ljudteknik de ska använda i sina mobiler.

När jag ringer upp nån som hörs signalen annorlunda än det vi brukar höra i Sverige, det är i sig inte bara Oppo utan även OnePlus har samma grej.

Jag saknar lite grejer från Samsungen, exempelvis anti-glare skärm behandlingen, också "rutiner", samtals inspelning och Samsungs appar för mejl och tycker OneUi 8 är lättare att lära sig medan Oxygen OS är lite svårare, men om man kommer från OnePlus världen så Oppos mjukvara är typ 90% samma. Det är inte hela världen med de sakerna jag saknar man vänjer sig ganska snabbt men Samsung har varit så lata att jag börjat distansera mig från deras produkter o köra på OnePlus Pad3 som surfplatta samt OnePlus Watch 3 och nu Oppo Find X9 Pro!

Förresten, nån som kan tipsa om en bra "rutin" app som är bra och lätt att använda för att skapa rutiner?

Pärra likes this.
  19. Pärra

Pärra Kid Droid Medlem

Tack för recensionen! Alltid kul att höra om förväntningarna stämmer överrens med verkligheten.

Mindre roligt att läsa att så många fått sina telefoner försenade av Fedex. Det är sånt som händer såklart, men väldigt tröttsamt när man beställt snabbfrakt och det dröjer. Ens tålamod är inte på topp när man väntar på en ny telefon :D

Last edited: Nov 11, 2025
    Poolkjol, 2crueal4u and night77 like this.
  20. Carl

Carl Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad hände? Den fick inte stanna längre hos dig?!