Oppo Find7

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av Ernt, 11 mar 2014.

1. Erkki

Erkki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    Automatiska ljusstyrkan fungerar sjukt dåligt för mig nu, alltid fungerat felfritt tidigare. Den ändrar ljusstyrkan hela tiden och kan inte bestämma sig. Någon annan som märkt av detta? / Find 7a

2. Acentren

Acentren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Den nya firmware versionen 1.2.3 verkar ju ha varit helt knas. Samtalsvolymen har blivit väldigt låg för mig, innan uppdatering var den extremt bra. Har dock inte märkt något på automatiska ljusstyrkan.
    * Find 7

Skickat från min X9076 via Tapatalk

3. Erkki

Erkki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    Nu när du nämner det, samtalsvolymen är sjukt låg nu. Hoppas det fixas så snabbt som möjligt!

4. bananove

bananove Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    COS 1.2.3 Är fan helt värdelöst...
    Volymen på signaler (på lägsta) är på tok för hög (+ att man inte kan ha olika volymer på ring och på mess-signal) medans samtalsvolymen är katastrofalt låg + en massa annat som är bebisskit. Så nu dunkar jag in CM istället. Dock gillar jag ändå COS så jag kommer gå tillbaka till det om några månader när dom har förstått hur man bygger ett OS/skinn.

5. Lunatico

Lunatico Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Undrar om man fortfarande kan ta emot OTA trots att man har installerat ett eget recovery?

6. bananove

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Jorå det fungerar. Iaf på mina tidigare mobiler. Du kan välja vad du vill se för "typ av uppdateringar" och ändrar du till "Alla uppdateringar" så kommer du se just det...alla ;)

Jag har kört cm-11-20140710-NIGHTLY-find7.zip och den fungerar bra tills man låser telefonen. När man sen ska låsa upp den så är skärmen svart...OTROLIGT irriterande att allting annat fungerar perfekt...

Last edited: 10 jul 2014
  7. Lunatico

Lunatico Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Aha, jag har en Find 7a, flashade in cm-11-20140708-SNAPSHOT-M8-find7.zip igår, allt funkade bra förutom att högtalartelefon inte verkar fungera (personen i andra endan hör inte mig) och att jag tappade nätet någon gång men jag tror att det är mitt värdelösa tele2 abb. :P

8. Gundolf

Gundolf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Såg Pocket Now:s recension på Find 7 innehållande bl.a. nåt j-vla trams om en App Cap på 3 gig? Inklusive App data? Nån som har input på det?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

9. Acentren

Acentren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Ja det stämmer, stör dock inte mig så mycket då jag inte har särskilt många appar och inte spelar men fortfarande sjukt osmidigt av oppo. Vet dock inte om cyanogenmod löser det problemet.

Skickat från min X9076 via Tapatalk

10. Gundolf

Gundolf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ja ja saknar f-n ord...

11. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Vi har en klistrad tråd om mobiloperatörernas nät i avdelningen mobiloperatörer. Där finns det länkar till de olika operatörernas täckningskartor. Det är bara att leta upp valfri ort och zooma!

// mobilt

12. bananove

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Kan vi få en oficiell oppo sektion? Att sitta och skriva allt om find 7 i samma tråd innebär att vi inte hittar ett skit när vi väl behöver det ;) <3

Gurex gillar detta.
  13. bananove

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Jag valde bara att spara appar på sd-kortet så jag kan installera utan problem i väntan på att dom löser problemet...

14. bananove

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Fast märkte nu när jag testade att det ändå inte fungerar att installera på SD-kortet...

15. Gundolf

Gundolf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Alltså. Förlåt om ja är fördomsfull men känslan är lite att, ibland är det bara kineser som kan lyckas med konstruktionsmissar så banala att de kan sänka en i övrigt top of the line-produkt på det viset. Gud så dumt...

En One Plus One ju bara att drömma att få tag i. Z2 har de inte lyckats få ordning på på 5 batcher. Förslag någon? ;)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Last edited: 11 jul 2014
  16. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Xiaomi Mi4 som ska presenteras 22 Juli och verkar vara den mest intressanta telefonen hittils.

Rykte:
    5-5,2" 1920x1080
    3GB RAM
    Tegra K1 eller Snapdragon 805
    13MP kamera
    Metal body
    ca: 320US

Om rykten är sant, så är det riktigt intressant telefon till superpris. Fast som vanligt, blir det omöjligt att ta på utanför Kina och kommer vara slutsålt på nån minut vid release dagen.

17. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Funderar på att beställa en Oppo, men i nuläget finns bara a-versionen va?

Problemen ni har med nya uppdateringen, gäller det alla enheter eller är bara vissa drabbade?

Är det värt att köpa nu en eller sabbar uppdateringen för mycket tycker ni?

18. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Den vita Find 7 finns i lager.

http://europe.oppostyle.com/find-7/99-find-7-white.html

fluppen gillar detta.
  19. bananove

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Måste börja med att säga att jag är en ganska van mobilanvändare och ställer otroligt höga krav, med det sagt:
    Find 7 känns inte färdig.
    Coloros är buggigt och saknar viktiga funktioner.
    "lätt att rotta och byta rom" säger dom men så är det inte (roota går lätt men att byta recovery och fixa in CM fick min mobil att näst intill brickas (allting blev svart förutom fastboot och jag lyckades på något konstigt sätt få till det, fråga mig inte hur)).
    Displayen är inte så bra som man tror då jag inte ser något skillnad på denna och nexusen jag hade innan (det jag ser skillnad på är att jag har en repa på Oppon... Gorilla glass my ass!).
    Volymerna är sämst. Jag har ett jobb som kräver att jag måste höra när det ringer, jag får ca 100 mail om dagen, problemet är att man kan inte ha olika volymer på notifikationer och på ringsignaler vilket gör att mina kollegor skriker på mig så fort jag får ett mail då lägsta volymen är otroligt hög. Sen när det gäller volymen i ett samtal så är det ett skämt åt andra hållet. Den är så låg att man inte ens skulle höra om det var ett skrikande barn i andra änden (det kom efter senaste OTA uppen).
    Laddningen (ladda fullt på 30 min) fungerar super...helt otroligt faktiskt. Men det man ska förstå är att man måste köra med den medföljande laddaren, kör man med en "vanlig" laddare så tar det lång tid...väldigt lång tid...

Storleken är bra det är inget att snacka om och att det är en kraftig mobil hårdvarumässigt men mjukvarumässigt känns den som sagt ofärdig! Jag kör med displaycover numera (det man fick med) eftersom när jag inte hade det så fick jag en repa i glaset bara av att ha den i fickan (NEJ jag har inte grus i fickorna) och det gör att mobilen ser mer ut som en bok än en mobil, blinkar hej vilt eftersom framsidan av "locket" inte ligger dikt mot mobilen (när man stänger locket så visas en klocka och inkommande samtal genom fönstret (även här något ofärdigt coloros som inte går att stänga av)).

Find 8 kommer säker fungera bra...om det kommer en sån!

Min oneplus one är påväg så jag väntar med förtjusning då jag tror att den äger skiten ur den här...

Last edited: 14 jul 2014
  20. Erkki

Erkki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    Håller med dig till viss del, men att color os är så buggigt som du påstår är skitsnack. Jag som kommer från en Nexus 4 borde ju tycka att oppon är sjukt buggig enligt dig? Vet som sagt inte varför du får för dig att klaga så mycket på denna underbara telefon. Sen med att ljudet är sjukt högt ifrån meddelanden osv, stäng av maxxaudio för guds skull! Ljudet vid samtal är dock lågt efter senaste uppdateringen, men det var bra förut så det kommer garanterat fixas inom kort.

Oppo Find 7 är en väldigt bra telefon med tanke på priset. Jag har tidigare haft LG O3D och Xperia S, så jag har haft sjukt dåliga och buggiga telefoner tidigare.