Oppo Find7

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av Ernt, 11 mar 2014.

  1. timebandit

    timebandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jeansen sitter bra men inte så tajta. Men fickorna tycker jag är lite smått trånga och då misstänker jag att det kan bli jobbigt. Ny telefon = nya jeans kanske.... Hehe.
    Känner att jag behöver en del riktiga anledningar att köpa fhd versionen istället för qhd. Batteritiden är jag också lite orolig över. Att den är snabbladdad är skitsamma för man vill ju inte ladda i tid och otid.
    Vore kanske tråkigt att missa erbjudandet som är nu också om man väljer fhd versionen.
    Suck. Valmöjligheter gör saker jobbigt :-)
    Man vill ju gärna göra ett bra val då det faktiskt är mycket pengar.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
     
  2. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Mer än att enda skillnaden som faktiskt går att se är att QHD-skärmen har sämre färger?
     
  3. timebandit

    timebandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Men skyllde dem inte på att skärmarna inte var kallibrerade? :-)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
     
  4. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Kan så vara, men jag tror fortfarande att enda märkbara skillnaden kommer vara att QHD går långsammare...
     
  5. timebandit

    timebandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Ja det befarar jag också. Känns onödigt med så "bra" skärm kanske. R van vid sämre så :-)

    Men det finns inga problem med Oppo 7a med dem olika operatörerna i Sverige?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
     
  6. Android_powah

    Android_powah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2013
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

  8. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Englund81 gillar detta.
  9. Android_powah

    Android_powah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2013
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Lucasscott2872
    New Member

    Hello guys .... waiting to come out the Find in version 7 QHD I was reading some reviews on the younger brother and sincerely disappointed .... here is an excerpt from the review :
    Oppo FIND 7: Battery .
    The battery oppo FIND 7 is an 2800 mAh battery that tests performed showed the ups and downs . In a few days , in fact , proved to be very reliable , being able to carry up to 7 Find the evening , despite an intense use made ​​of about 30 minutes of gaming, 40 minutes gps navigation , many phone calls , sms, whatsapp, Facebook , in short, a very stressful day for the device that has arrived at 21.30 with a 10% charge remaining .
    The instability of the battery was talking about comes from the fact that, in another day of testing , the remaining power is suddenly dropped to 15% and within minutes the phone is turned off.
    Consequently , it is very likely that detected a bug of software nature that Oppo will necessarily solve in a short time , optimizing the use of resources of the battery by the system and , in general , performing a good calibration of the same .
    I tested Moreover, even the power save mode , with which I have to say that , compared to a reduction of the overall performance is not excessive, I noticed a further improvement of autonomy , so as to be able to complete the day with a 20% remaining .FIND Oppo 7: Final Thoughts
    In conclusion, oppo FIND 7 I can not say more than that is undoubtedly an outstanding device , a phone that definitely has an excellent hardware on his side and that, for this reason, however, will not disappoint even the most demanding users .
    However, prolonged use have emerged several bugs that impact negatively on the final evaluation of the phone. The battery is a bit ' "ballerina" and, anyway, not enough performance is definitely one of the aspects which most Oppo will intervene.
    The other partial disappointment regards coloros , a ROM very well thought out , but still not mature enough to keep up with , for example , the MIUI Xiaomi and, above all , still too unreliable to be able to represent the "face" of a ' company like Oppo aiming at the international market . There are too many , in fact, the "force close" and also collected daily from a purely graphical point of view of the UI coloros is not exactly what might be termed a " modern ROM ." " "


    I can hardly believe what I read ..... Oppo not sleep and woke up .... solve bugs and battery Rom or alternatively assigned to Paranoid Android, Cyangen .... the hardware is great sin to the software does not live up to your smartphone..

    Sorry for my English.....
     
  10. Android_powah

    Android_powah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2013
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  11. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Last edited: 14 apr 2014
  12. Android_powah

    Android_powah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2013
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Känns ju skönt att man valde oppo find7a :)

    Bara hoppas den fungerar bra i telias nät och att de ser till att regelbundet uppdatera telefonen.
     
  13. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Här kommer mina första reflektioner på Find 7a.

    Det är en riktigt trevlig lur, som ligger bra i handen, känns inte alls som om den väger 170g, find 5 som vägde exakt samma känns tyngre, antagligen för den är mindre. Snabbladdningsfunktionen verkar toppenbra, dock är laddaren ganska så stor, men det är p.g.a. VOOC-tekniken som används.

    Prestandan är riktigt bra som ni kan se i mitt föregående inlägg. Detta trots det är en tidig mjukvara. Mitt ex. är tillverkat den 10 April, så den har tagit sig hit till lilla Sverige på 4 dagar från den lämnade produktionsbandet.

    Byggkvalitén är riktigt riktigt bra, ingen knarrande eller flexande trots det är avtagbar baksida och utbytbart batteri.

    Skärmen som är en Full-HD skärm lämnar inget att önska, dock längtar man ju aningen tills man får den högupplösta Find 7, för att kunna jämföra om inte annat. :)

    Batteritid är för tidigt att uttala sig om. Kameran verkar ta bra bilder med bra skärpa. Inte hunnit testa så mycket ännu.

    Fråga på om ni har frågor.. :)
     
  14. timebandit

    timebandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag är mest nyfiken på batteriet om jag skall vara ärlig. Struntar fullständigt i snabbladdningsfunktionen, bara jag får ut ca 4 timmar på batteriet så är jag nöjd. Med HOX får jag ut ca 2.5-3 timmar och det är faktiskt för lite.
    Kameran vore ett plus om den faktiskt kunde ta bra bilder för ibland kommer det ögonblick som man vill spara :)

    I övrigt så verkar telefonen kanon.

    Fungerar det bra i 3s nät? :)
     
    Last edited: 14 apr 2014
  15. vitkanin

    vitkanin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Du får gärna posta in lite "print scrns" samt ta lite bilder med mobilen hade ju varit tipp topp. :)

    Står och funderar på antingen oppo eller oneplus one och jag har mega svårt att bestämma mig än så länge
     
  16. timebandit

    timebandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Ser ut som vi är många som har svårt att välja mellan Oppo och 1+1 :-) Men tror jag har bestämt mig men vill gärna ha lite bättre svar angående batteriet.

    Telefonen måste rootas för att lägga Google Services etc?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
     
    Last edited: 14 apr 2014
    Englund81 gillar detta.
  17. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Ja, om du köper den kinesiska varianten. Men om du köper den Europeiska så är Google Play redan installerad.
     
    timebandit gillar detta.
  18. timebandit

    timebandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Tack, har för mig jag läst det men kunde inte hitta info :-(
    Midnight är ju out of stock och inte pre order. Hoppas att det ändå skall hinnas pre ordra den. Skrev till Oppo tidigare idag och väntar på svar... Gillar inte att vänta :-)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
     
    Last edited: 14 apr 2014
  19. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Kör på Wifog-kort som körs i 3's nät just nu, fungerar bra, dock ingen LTE med Wifog, men ska testa ett annat 3-kort jag har.. 4 timmar, vilken typ av användning menar du då? Ska lägga upp några bilder imorgon här i tråden..

    Skickat från min X9006 via Tapatalk
     
  20. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Kan fixa några bilder och dumpar imorgon..


    Skickat från min X9006 via Tapatalk