Xiaomi har en rätt liknande strategi som Honda hade med sina motorcyklar på -80 talet då de ville bli marknadsledande inom varje tänkbart segment. Ett år tror jag det var över 40 olika modeller som kom ut. Kortsiktigt växte de kraftigt. Men sen ska återförsäljarna hålla dem med reservdelar som bara det blev en gigantisk uppgift, olika tillbehör, service/reparationer som tog lång tid eftersom nästan alla reservdelar fick beställas från ett huvudlager, fabrikslinjen måste ställas om där de bygger, kunder vet inte vad de ska köpa om det är nästan 5 likadana modeller. Det höll kort sagt inte i längden.
Jag tycker specifikt att märket OnePlus (jag pratar inte om BBK.s andra märken) ska hålla fast vid nuvarande strategi med kanske 5 årliga modeller utspritt över året. Låt Xiaomi släppa 100 modeller om året och luras inte att dra med sig i det racet. Till slut krashar Xiaomi på eget bevåg och får göra som Honda.
"Förbättringarna" är rätt måttliga om man släpper för ofta. Kanske en ny 2 megapixlars kamera som läggs till.
Det kommer grovt räknat en ny flaggskeppsprocessor om året, en ny stor android uppdatering. Nån ny kamera sensor årligen också. Så lika bra OnePlus anpassar sig efter det.
Jag tror inte en T modell i sig hade tillfört nåt speciellt. De som har köpt föregående flaggskepp känner sig bara lurade om en ny kommer strax efter.
Last edited: Jul 27, 2021