Det första jag tänkte på var att den kändes tung, inte för tung, utan tung som i gediget bygge. Det är ett skydd som skyddar ramen, baksidan, plus framsidan genom att göra så att luren inte buklandar med glaset mot golvet vid tapp. Skärmen känns väldigt bra, men har inte hunnit jämföra sida vid sida med de andra modellerna ännu. Har fullt upp, har ju semester.. [emoji12]
Polare till mig kommer åka till Kina med jobbet några dagar tänkte be han köpa oppo r7 till mig. Men vilken ska han köpa? TD-LTE Eller FD-FDD
Jo, det är FD-FDD som gäller i SE enligt FAQ:en. " I dagsläget använder endast mobiloperatören 3 en av dessa TDD-frekvenser.". Alla andra använder FDD.
Det finns två kinesiska modeller av R7, den ena(R7c) har MTK chipset och den andra(R7t) har Snapdragon 615. Min är en R7f, den säljs i Indonesien bland annat, och är förmodligen densamma som den som OPPOStyle kommer att sälja.. http://www.oppoforums.com/threads/r7-china-version-vs-r7-international-version.29536/
Har Oppo R7 någon inbyggd funktion liknande Glance screen eller Active Display för att visa notifikationer direkt på skärmen? Skulle vara kanon!
Väldigt nöjd med min r7:a hittills även om jag inte släppt min oneplus one helt än. 5 tum är en helt perfekt storlek på en telefon idag och eftersom den är så tunn märker man knappt att man har den i fickan. Tyvärr har batteriet fått lida pga av tunnheten men man lyckas i alla fall få ut ca 5h skärmtid på en laddning vilket får anses ok med dagens mått mätt.
I början på nästa vecka dyker min R7 Plus upp, kommer att bjuda på lite unboxing-bilder, så håll utkik här om intresse finnes.
Priset har jag inget bekräftat, men tippar på att den hamnar nånstans mellan 50 och 100 € över lillebror R7. Förhandsbokningen av enheten kommer igång i början på September så vitt jag vet. Oppostyle.com som är officiell åf skickar från UK, så svensk moms och tull behöver du inte tänka på, dessutom är det fraktfritt.
Jag tänkte beställs en r7 plus. Blev dock lite osäker, den saknar band 20. Kommer jag som har Telenor och bor i en hyffsat stor stad märka någon skillnad? Har en find 7 nu, har den band 20?