Tips: Optimera din batteritid

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Seade, Sep 1, 2011.

1. spadrox

spadrox Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hyfsat lång tid med laddaren som följer med, cirka 3 timmar. Använder oftast min gamla laddare som jag hade till min X10mini (har lite större strömstyrka på 1000 mA), med den tar det lite drygt 2 timmar.

Inte så farligt enligt mig.

2. Seade

Seade Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har en gammal mjukvaruversion. Android OS ska inte dra mycket. Däremot drar Android System (två olika saker) mycket enligt batteri-listan om man inte använt mobilen mycket.

GT-I9100, Cognition S2 1.51, Black Android Theme

3. thowal

thowal Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter 2.3.5 så har android OS gått upp igen, ligger på ca 60% efter en natt utan använding.

4. MTD

MTD Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Min android os ligger på 95%

5. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det kan vara så att ett helt nytt batteri behöver upp till 5-6 laddningar tills man får ut full effekt från den. Jag önskar att du hade väntat lite med att testa.
    Men ändå tror jag att trixet kan hjälpa en bit, för oavsett htc eller samsung, alla använder idag samma batteri vad jag har förstått. Varför ska det inte funka på alla mobiler när det funkar på htc?

6. Droid76

Droid76 Guest

Mitt OS ligger på 25% och som största slukare. Förut var skärmen etta. Är det i sin ordning att OS;et drar mest?

Frågade Samsung support och lilltjejen som svarade sa bara "De mobilerna drar mycket...mmm...oooja....det är så".

7. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    OS brukar vara tvåa efter skärmen för mig. Det är normalt.

8. seca

seca Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja vet inte om mina frågor passar in i denna tråd men ja kör ändå!:)

Ja har lite frågor om rootning för jag har funderat på de i typ en månad nu men är fortfarande nojig att mobilen ska gå åt helvete!

De jag vill uppnå är följande:
    -Stänga av/frysa appar som tex social hub
    -clocka ner lite granna
    -fixa utseende (tema)

Jag vill ändra så lite som möjligt i mobilen så vad är max jag behöver göra? Cf-root? Måste jag lägga in en rom eller kan jag göra ovanstående saker bara jag rootar? De jag stör mig mest på (bara) är batteritiden och de är därför jag tänkte roota sen om jag även kan göra mobilen mer personlig uttseendemässigt så är de bara en välkommen bonus!
    Jag har läst runt en hel del på forumet men jag vill ändå ha raka svar på dessa säkert enkla frågor bara så jag fattat.

Tack som fan ni som svarar!:)

9. Seade

Seade Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fel tråd, men visst. Vet inte om man kan underklocka med cf-root, men börja med den och sedan en klockbar kärna. Däremot kan du behöva en ROM beroende på vilket tema du ska ha, men det står nog i temat. Paja mobilen lär du knappast göra såvida du inte gör något det står att du absolut inte ska göra. Annars funkar factory reset och omflashning bra. Kan rekommendera Villain ROM för det du nämner.

GT-I9100, Cognition S2 1.51, Black Android Theme

seca likes this.
  10. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Helt klart normalt.

Om man nu har aos buggen dvs ;-)

Android system bör enligt mig dra mer än andoird os. Eller?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. Droid76

Droid76 Guest

Gjorde en fabriksåterställning. Nu ligger OS som 3:a med 5% :) NU känner jag igen det bättre :D

12. yabosid

yabosid Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Jag tänkte jag skulle testa och se om det blir någon skillnad helt utan att döda processer manuellt och låta operativsystemet fixa det självt. Än så länge en positiv upplevelse.

13. Adiis

Adiis Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag får min S2a idag och jag tänkte höra med de som upplever att deras batteritid är bra, hur länge laddade ni eran S2a första gången ni fick den?

Kan det ha något med de att vissa upplever mycket sämre batteritid jämnfört med vissa som har klockren batteritid?

14. polkagris

polkagris Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla mitt inlägg i tråden "apprekommendationer" om appen 2x Battery.

Jag är numera rätt nöjd med batteritiden. Bytte till sgs 2 från en telefon som man behövde ladda max var tredje dag, så har rätt höga krav...

15. hulken

hulken Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hej knappsats 63% är det normalt?

16. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    haha nej det skulle jag väl inte kunna påstå om du inte sitter med kappsatsen framme dygnet runt. Min knappsats finns intre ens med i listan och jag använder den rätt mycket. Det har hänt någon gång att den har legat på 1% men annars brukar den inte ens finnas i listan.

17. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Detta är visserligen en väldigt bra tråd för dem med batteriproblem osv.

Men det är dock en sak jag inte förstår?

En smartphone är till för att användas, eller hur? Den är till för att den städigt skall kunna vara uppkopplad, hämta mail, ladda ner uppdateringar automatiskt osv. Det är ju det som är själva grejen med en sådan här telefon.

Varför då gå igenom hus och helvete genom att ha ljusstyrkan på lägsta, nät avslaget, auto-synk avslaget, bluetooth, gps och wifi osv osv bara för att spara lite batteri? Efter allt detta är ju telefonen inte längre en smartphone utan en helt vanlig telefon.

Är det då inte bättre att ha med sig en laddare, använda sin mobil som den faktiskt är till för, för att sedan ladda den när det behövs? En telefonladdare är ju faktiskt rätt liten och det är relativt enkelt att packa ned den i ryggsäcken, jackfickan eller liknande.

Och för de som upplever problem med att os och system drar 60% osv har förmodligen installerat en app som är dåligt kodad eller liknande, och då spelar det nog mindre roll om man har ljusstyrkan på ganska högt. batteriet kommer ta slut ändå.

Men det är ju mina tankar, och bli inte sura nu :)

18. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Håller fullständigt med dig där.... visst kan man väl försöka minska batteriförbrukningen med ROM's, kernels mm men det får ju inte gå till absurdum..
    Mobilerna är till för att användas inte ligga "döda" bara för att man får lång batteritid om de inte används...

Använd era mobiler fullt ut och njut... inte dra ner på allt roligt bara för att spara lite batteritid..

Njut och ha kul!!
    :)

19. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Ger ett litet bidrag till tråden.

Kör med Juice Defender från Market och det är minst sagt en enorm skillnad, kört det ett tag med standard batteriet och det är som sagt skillnad.

Lite dyrt med Ultimate kanske, men jag som har dedikerat ett av mina kreditkort till Market köper lite knas ibland, men kul det med.

Och detta är en väl investering enligt mig.

Det jag gillar är att data/wifi å sådant sköter sig självt, när skärmen släcks så slipper man stänga av sådant och programmet startar det när man loggar in igen, alltid uppkopplad:)

Smidigt, enkelt och en beroende framkallande sport att försöka få batteriet hålla så länge som möjligt, ska testa detta på nya stora batteriet så får vi se vad det ger.