Optimus 2X i mobil.se

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 10 maj 2011.

1. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

2. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

"Fortunately, LG has provided a fix for the problems, via a software update that you should be able to find here" Står det längst ner? Är det någon ny uppdatering?

Mvh J

3. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

NEJ, och skribenten skulle kolla upp detta igen, kolla kommentarerna.

4. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är sant att det är deras största Android release just nu. Men det är också så att de fortfarande är relativt nya.

Det finns en anledning till att T-Mobiles version inte kör LG's mjukvara. De utvärderade den (och därför släpptes telefonen senare i staterna) och kom fram till att bristerna var för stora. Alltså betalade de extra för att få LG att byta den mot fungerande (stock) android mjukvara.

Jag tror helt ärligt mest på att de löser problemet med en stock 2.3 eller något liknande. Deras widgets är inte alla skit men mycket av det de utvecklat verkar vara på utvecklingsstadiet fortfarande. Och de flesta utvecklare har redan gått i den fällan (HTC och SE undantaget som jag tycker gjort bra jobb med sina telefoner) så jag tycker det var lite slappt av LG att inte bara satsa på en stock 2.3 telefon ut på marknaden och surfa på vågen med dual core. Alla hade blivit nöjdare då :) Som det är nu whinar vi över både bristen på 2.3 och bristen på fungerande mjukvara ;D

5. tangeN

tangeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Som många säger: Det beror nog ganska mycket på hur man använder mobilen och vad man anser som väsentligt problem. Jag kan erkänna att jag har vissa problem med mobilen, men då jag använder förumet för att lösa dessa. Men i helhet så stör problemen inte mig. Jag är otroligt nöjd med min lur och då har jag haft de flesta problem som nämnts både här och på XDA-dev.

Att du har sålt 5 st... grattis. Men vad har det med saken att göra?! Jag har också läst om klagomålshantering och LG sköter det faktiskt inte snyggt. JAg menar om 100 personer klagar till LG så ska de veta att det inte är helt omöjligt att 1000 personer är drabbade och på det så hade det inte förvånat mig om 10,000 kunder/potentiella kunder VET OM problemen. (Nu är dessa siffror bara för att förklara storheten, så det är inga exakta siffror. Ej lönt att be om källa :))

Tycker helt klart man ska klaga om man har problem. Sen om man klagar av ren lathet istället för att försöka fixa problemet själv är en annan femma. Jag är nöjd med min trots "problemen".

De som ber folk sluta klaga. Det är ni som egentligen borde tacka alla "klagare" för alla uppdateringar och åtgärder som LG försöker vidta!

6. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

haha nu får du la ge dig.!!!!

Främst de hysteriska omstarterna och "frysningarna" är inte småsaker. Fick lov att pilla ur batteriet ett par ggr och luren startade om med eller utan laddkabel i.

Eftersom felen uppmärksammas på forum, media osv så kanske det är läge för dig att tänka om?

Tack och lov hade säljarna på min ort full förståelse för att det inte var acceptabelt och gjorde genast en DOA på min O2X. Hur du hanterat ett sådant ärende vet jag inte, men jag kan ju gissa...

7. RilleN89

RilleN89 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har aldrig stött på att mina har fryst.
    Däremot så har den stängt av sig själv 1 gång.
    Då har jag haft telefonen i snart 1 månad. Det största problemet och det enda för mig egentligen är batteriet som inte alls håller bra :/

8. sepipe-l0

sepipe-l0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har med stora batteriproblem. Laddade mobilen inatt. Ligger just nu på 30 procent och då har jag inte rört mobilen.

9. optimusroid

optimusroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Synkar du mot MS Exchange 2010? Isf, kan det vara anledningen (vilket iof också är sjukt).

10. RilleN89

RilleN89 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Undra om det hjälper med hard reset? Har bara gjort en vanlig reset.
    Men enligt LG så ska en hard reset ge bättre batteri tid?

11. sepipe-l0

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nejnej. Har provat att felsöka allt, tro mig. Kör stock och inget installerat, 3g av wifi av, gps av osv. laddar ur på ca 6 timmar utan anvädning.

12. Skumrask

Skumrask Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det verkar ändå vara en del lotto? Min son köpte en O2x vid release och den är ljuvlig. Vid ett tillfälle har den hängt så att han fick ta ur batteriet, annars inget konstigt. Han spelar, surfar och grejar och batteriet håller smartphonestandard d.v.s. laddning varje natt.

Jag var övertygad om att en O2x skulle få ersätta min Legend men fasen vet om jag vågar.

Sent from my Legend using Tapatalk

13. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
  14. Gluteus Maximus

Gluteus Maximus Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håll dig så långt borta du kan från O2X (om du nu inte gillar frustration, irritation och svordomar). Riktig skräptelefon.

15. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Så vad du vill säga fast med finare ord är att den håller LG kvalitet.....

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

16. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    hoppsan! det vart en sandlåda av den här tråden också...

17. Robroy77

Robroy77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Byt batteri!
    Hade samma problem som dig tidigare, åkte till Elgiganten påtalade problemet för dem. Fick ett nytt batteri av dem, har inga problem alls längre med batteritiden:)

18. Skumrask

Skumrask Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jo, om man ska gå efter det som tycks och skrivs på nätet. Den jag har "i familjen" och har använt en del är verkligen fantastiskt bra. Jag tycker absolut att den slår Arc när det gäller kvalitetskänsla.

Det kan mycket väl vara så att kvalitén är grymt ojämn, frågan är ju om man vågar chansa på ett bra ex.

Sent from my Legend using Tapatalk

19. Mjozk

Mjozk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Säger mannen som använder ett av dom värsta skitmärkena som finns på marknaden, Har aldrig ägt en SE telefon som inte har krånglat, ARC är väl dessutom ett stort skämt både när det kommer till hårdvara och finish, snygg design kanske men värre plasthärke får man fan leta efter, e ju som att hålla en leksakstelefon i handen. Slö som fan är den också. Helt Passé när det gäller hårdvara, men i sverige har ju vi fått itutat i oss att SE är bäst i världen på mobiler... mmmm för 10 år sen kanske.

Till alla andra som har problem med sina LG lurar, skärpning för fan. Bara för att just "DU" har problem med din telefon så betyder det väl för fan inte att alla har det och att LG kör nån stor konspiration mot just dig som användare.
    Det är väl för helvette bara att skicka in luren och få den reparerad/utbytt.

Jag säger inte att ni inte ska skriva om det på forumen men den här sandlåde mentaliteten att bara för att just "JAG" har problem men min telefon så måste det vara fel på alla telefoner börjar bli jävligt tröttsam.

20. sepipe-l0

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hahaha Det var mina åsikter som kom från din användare, så klockrent och sant.

Och vad gäller de som har problem (mig inkluderat) ska inte säga att det är världens skitmobil för det är det verkligen inte, Har en vän som har en problemfri optimus 2x och det är stor skillnad från min. Så kom inte med en massa "jag-är-självutnämnd-expert-snack". Mobilen har toppkvalitet i byggnad och kvalitetskänsla, och bra hårdvara. Sen har LG slarvat med mjukvaran så det bara skriker om det för att vara först på marknaden men det är en annan historia. Var lite objektiv och inte lika trångsynt som 16åriga flickor som måste bli bjuden på x antal drinkar av 6 år äldre killar på krogen för att prata med någon.

Det är en bra mobil, men jag och en del andra har haft oturen att fått en dålig batch, och sen hur LG haterar dem kunderna är oacceptabelt.

Mjozk gillar detta.