Optimus 2X i mobil.se

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 10 maj 2011.

1. Skumrask

Skumrask Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Å andra sidan, Sony Ericsson tycks ha fattat det här med att låta konsumenten bestämma över sin lur. Det är mycket värt i mina ögon. Så mycket att jag inte ens funderar på att köpa en HTC nästa gång faktiskt. Men nu är vi en smula off topic va?

Sent from my Legend using Tapatalk

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Men snälla lilla vän ta nu och lugna ner dig. Att bli sur och ledsen för att några inte tycker att LG gjort ett bra jobb är rena fjortis mentaliteten.

Har haft LG på allt från tv till tvättmaskin och baserat på mina erfarenheter så har LG en pinsamt dålig och skiftande kvalitet på sina produkter och O2X är absolut inget undantag.

Och eftersom problemet ligger i mjukvaran och inte i hårdvaran så hjälper det troligen inte att skicka in telefonen eftersom det enda som med största sannolikhet kommer att göra är att flasha om den med samma buggiga programvara.

Hade varit mycket bättre om LG haft stake nog att gå ut oxh erkänna att det är en hel del som har problem och att dom tar detta på allvar och jobbar stenhårt på en lösning.

Dock har LG gjort precis tvärt emot vad man som kund kan kräva och mer eller mindre sagt att det inte är några vidare problem med telefonen och där med idiot förklarat sina kunder som har problem.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

3. ime95mos

ime95mos Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Om vi alla har samma hårdvara, varför har vi så olika mjukvara eftersom vissa inte alls har några problem (inkl mig själv) ?

4. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Ja kör nu utan root för första gången sen ja fick mobilen (18/3) och mobilen har inte startat om sen igår eftermiddag när jag gjorde en total återställning (nvflash). Batteriet är Ok och jag upplever att mobilen är mer stabil. Innan kunde den starta om runt 3-7 gånger/dag och vissa appar/spel kunde plötsligt krasha. Ska nämna även att jag alltid har kört med orginal rom.

Kan det vara root + frysningar av diverse apps som fick den att strula??? Och då frös jag bara de appar som rekommenderades här på swedroid.

Huvudsaken är att jag nu har en betydligt stabilare mobil än nånsin, visserligen har det gått knappt 24 timmar sen jag flashade, men hittils känns den snabb, stabil och perfekt!

5. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Olika lurar passar olika användare...

Jag DOA:de min O2X och bytte till en Arc, jag skulle göra det igen och igen och igen osv. Du förstår min poäng... btw har du ägt en Arc? Kamera, skärm, högtalare... där har du tex 3st hw grejer som är enligt min åsikt vassare än tex O2X. Så den är inte sämre än O2X på alla HW punkter...

Om vi inte fick skriva fritt vad vi tycker så blir det ju inte så mycket till forum. :P

Men även jag medger en urspårning här...

6. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
  7. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Är ju i stort sett samma svar igen som de har gett till andra medier som har försökt kontakta dem. Så antar att det fortfarande är 10D som menas. Som tydligen inte ska göra mycket för att förbättra saken.

8. sepipe-l0

sepipe-l0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

9. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Japp bara du :P
    Ett "litet" typo från TR

10. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Lol! Härligt med lite humor en fredag som denna. :)

11. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Men, har du sovit under en sten senaste månaderna eller? Det är inte just "jag" som har problem med "min" telefon. Det är en jävla massa som har problem med sina lurar och har fått utbytt flertalet gånger på DOA och det är samma problem om och om igen.

Så sluta snacka skit. Bara för att just "du" har fått ett exemplar som fungerar så behöver du inte försvara LG just för att du är nöjd när det är ett faktum att de är en sjukt stor felmarginal på O2X. LG själva går i och för sig ut med att den ligger under 1% vilket är årets största aprilskämt.

Ledsen för otrevligheterna i dessa trådar, men börjar bli lack när man blir dumförklarad av användare som lyckligtvis har fått en lur som fungerar och tror att allt är frid och fröjd..

12. Mjozk

Mjozk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Imponernade statistik där...

mycket imponerande statistik igen... och det baserar du på exakt VAD? folk som postat på forumet eller?

Än en gång får du ju gärna visa upp siffror som säger något annat.

Jag försöker varken dumförklara dig eller någon annan användare som har problem med telefonen, bevisligen så finns det ju en hel del problem med mjukvaran, dom som har problem postar ju förstås om det här på swedroid och andra ställen men med tanke på att LG förmodligen har levererat några miljoner enheter worldwide så hade vi nog fått höra om det var fel på "ALLA" så please sluta snacka skit och använda dig av låtsasstatistik.

13. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Kan bara utläsa två saker i dina svar. Antingen så jobbar du på LG för du lever i lika stor förnekelse som dom kring problemet, eller så kan du inte acceptera att det finns folk som inte är nöjda över den telefonen som du köpt och tar det som personligt.

Oavsett vilket så är det lika sorgligt.

När det kommer till statistik så vet nog du likväl som alla andra att det bara är LG som har den. Och om det skulle vara så att 50% av telefonerna var sönder tror du då på fullaste allvar att dom skulle dela med sig av den statistiken?

Om det nu är så att pressen är på dom och det nu bara är 1%(vilket är fullt normalt oavsett produkt) som det är fel på så varför del ger dom inte sina bevis för att så är fallet?

14. Superbengan

Superbengan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det jag som har missuppfattat någonting. Jag har uppdatering 10b och LG's uppdateringsmjukvara hittar ingen 10d och säger att min är full uppdaterad dvs. med 10b.

15. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

En sak som jag har svårt att fatta: Många pratar om att det är "måndags exemplar", sen att det är mjukvaran som är boven. Har inte alla samma SW? Om det är måndagsexemplar så borde det väl vara HW problem, som inte kan fixas med en update?

Sent from my MB525 using Tapatalk

16. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Eftersom G2X är samma telefon som O2X men med annan programvara och de telefonerna inte har rapporterata ha samma fel så kan man lugnt utgå från att felet ligger i just den programvara som T-Mobile ratade. Sedan så kan det självklart vara fel på hw oxå men de stora flertalet av problemen har med programvaran att göra.

17. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Undrar vem som stod för sandlådenivån precis...
    arcen kan ju inte vara helt usel om den ligger på stark 2a plats (var nr1 tills SGSII kom).
    Men O2x är ju topp 10 iaf..
    http://www.techradar.com/news/phone...-best-mobile-phones-in-the-world-today-645440
    Men för att återgå, hoppas LG kommer till rätta med de problem som bevisligen existerar.

18. Gluteus Maximus

Gluteus Maximus Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På nått sätt önskar jag att du kommer att uppleva dessa hängningar och reboots så får du känna på hur otroligt enerverande det är.
    Din telefon fungerar bra, grattis. Det gör inte min, så då har jag rätt att främföra mina klagomål. Stör det dig så läs inte dessa trådar. Det är inte rocketscience.

19. Tremere

Tremere Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Men hur som helst så fungerar min LUR helt PERFEKT! Har inte haft några som alls problem med den. Jag o tjejen köpte en varsin o hennes buggar som fan. SÅ vad ska man säga om alla problem egentligen. Det verkar vara som det är batteriet som är boven tror jag på stenhårt. Så klart det e lite buggar på telefonerna, dom är inte färdigutvecklade när dom släpps. Kolla som bara windows operativsystem, hur mycket buggar finns det inte när dom har släppt en ny version. Samma gäller android telefonerna, det behövs att användarna klagar o säger sina synpunkter så dom vet vad dom ska jobba på att förbättra när dom släppen en ny uppdatering.
    Jag tycker att LG är absolut ingen budget lur, tvärtom den verkar vara en kvalitets lur, O jag har fullt förtroende att dom kommer att lösa problemen med alla buggar.

20. ime95mos

ime95mos Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Det blir lite mycket pajkastning här.. Kan vi inte försöka förstå vad skillnanden är mellan våra telefoner? HW är det ju inte(eller?).. är det SW?