Optimus 2X, ris eller ros? :)

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av w00t, 27 apr 2011.

1. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

jag skulle inte byta den mot någon annan telefon. jag är helnöjd. visst finns det lite törnar, som varierande batteritid och dålig standardlauncher, men den byter man ju ändå :)

men för det priset? KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP

2. frosse87

frosse87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Att Sensation har en låst bootloader är vad jag hört ett falskt rykte då HTC gått ut och sagt att det inte stämmer. Men hur den än är så kommer LG, vad gäller kvalitét och flyt inte kunna hålla måttet, det är vad jag är övertygad om. Dock, som jag skrev tidigare, så tror jag säkert att den är väldigt prisvärd men det är en annan sak. Nu är det ju så att jag inte ägt en LG och har därför inte de erfarenheter som du har, uttrycker endast vad jag tror om saken :)

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Beror på hur man definierar "bäst". Jag skulle i alla fall inte kalla en lur som uppenbarligen en del har så stora problem med med buggar och dylikt för bäst. Dual core gör inte en telefon bäst. Många fick uppenbara problem efter en officiell uppdatering. Det är verkligen bra det.

4. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kan meddela att jag inhandlade en igår :) Än så länge verkar allt ok, är relativt nöjd med mitt köp och uppbyte från Desire.

Har varit igång runt 22 timmar och har 72% kvar, mestadels idle dock.

5. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Köpte du den färdigladdad? :)

Jag hoppas du blir nöjd, priset är ju ibland avgörande. Jag tänkte skriva mina kommentarer med, men nu när du redan köpt den så låter jag bli. Blir roligast så! Du får väl berätta själv sen vad du tycker när du hunnit använda den. ;)

6. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Buggar som jag inte har kan jag inte heller kommentera. Med "bästa just nu" menar jag att enligt mitt tycke är o2x bäst just nu på spela krävande spel, 1080p inspelning, bra internminne.

7. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Lite nyfiken på hur den presterar. Någon som här inne som har root samt överklockat till max och sen kört ett benchmark test med Quadrant?

8. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Haha. Nä, laddade upp den fullt utan att göra speciellt mycket. Gjorde en systemuppdatering till senaste. Återställde via menyn när den var uppdaterad och klar sedan en hard factory reset på det.

Dock råkade jag precis nu (efter typ 40 timmar uptime) ut för att den låste sig när jag fick ett sms. Bör jag lämna tillbaka den direkt (DOA) och satsa på en ny eller kommer det inte göra någon skillnad?

EDIT:

Sett flertalet screens över 3300p.

Last edited: 30 apr 2011
  9. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

efter en månad är jag fortfarande jätte nöjd och jag gillar mer o mer o2x design. så stilren och så vuxen. skärmen är så skarp och ljus. Hela silver ramen ser underbar ut. Vänter fortfarande på 2.3 så vi får bättre prestanda och batteritid men annars allt annat ser väldigt bra ut. batteri blir bättre med tiden det måste jag säga

10. Fruktstund

Fruktstund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Fick "bara" lite mer än 3800 poäng när jag hade telefonen klockad till 1,4GHz, trots att jag sett många andra som fått > 4000 poäng med samma inställningar. :(

Duger nog ändå, haha...

11. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag gjorde en DOA och köpte en ARC som för mig är en "keeper". Hur du väljer att göra är upp till dig! :)

Somliga hävdar att omstarter/frysningar är ett unikt fel för unika användare, jag törs hävda att det är ett vanligt förekommande fel, särskilt om LG själva försöker spotta ut uppdateringar för att lösa det (läste det i någon tråd här).

12. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag får strax över 3100 ocklockad. Folk med mcr14 och överklockat har fått poäng över 4k.

13. Simonh94

Simonh94 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var ganska sugen på att köpa denna telefon, men nu när jag har läst alla problem folk har med den... så vet jag inte om jag vågar köpa den.

14. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hur gjorde du exakt och vart köpte du den? Jag verkar uppenbarligen vara rätt kass på att lämna tillbaka saker och ting. Vill verkligen inte hålla på med massa skit in på reparation etc.. Vad skall man säga för att få en ny på plats? Går det ens? I och med att det är ett känt fel.

Det får bli att ha kvar O2X eller gå tillbaka till mig Desire, känns rätt ovärt att "byta upp" sig från 1GHz till 1GHz.. ;)

Som du säger så håller jag med dig, att det verkar vara ett utbrett fel på i princip alla telefoner. Men vissa har inga problem alls, så det verkar ju vara något individuellt också.

Saken är att mig gör det inte så mycket om den starta om sig någon gång ibland under användning, det kan jag leva med. Men eftersom det till 99% verkar bara medan man laddar och tar emot MMS/SMS/samtal så hänger den sig vilket gör att jag inte kommer kunna använda den som väckarklocka vilket jag gör i princip varje dag då jag är ofta på resande fot och en försovning skulle vara förödande.

Satsar nog på att försöka byta ut detta exemplar till att börja med. Någon som har tips på hur man skall gå till väga för att få en utbytt över disk? Vi vet ju alla att resor fram och tillbaka till Anovo inte gör ett j*vla piss.. :ehm:

15. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Tror gör man för i helvete i kyrkan (såg du vad jag gjorde där?).

16. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Presis slängt in CM7 jävlar i lådan vad det går undan nu!

Sent from my überized Optimus 2X with CM7