Oroväckande omstarter

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av RikNik, 18 mar 2011.

1. Darren

Darren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jodå, att USB matar med halv amperestyrka vet jag. Fast i det här fallet är det ovesentligt iom att jag vill se hur telefonen uppför sig dagen efter den var fulladdad.

Fungerar den som det ska så ska jag ladda den i vägguttaget igen för att se om felet kommer tillbaka. Uteslutningsmetoden du vet. :)

2. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Hinner du före får du gärna meddela resultat...

//Nik

3. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Launcher Pro Plus kraschade en gång för mig. Enda "problemet" jag har haft. :P

4. nikjensie

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Så här säger Katshing:

//Nik

droidfloyd gillar detta.
  5. droidfloyd

droidfloyd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack Nik, då mailar jag också dem så jag får möjlighet att returnera.. Surt som fan detta!!

6. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Ringde och snackade med LG nu och fick som svar att det är bara och kontakta återförsäljaren och få telefonen utbytt. De försökte inte ens få mig att göra en systemåterställning.

7. nikjensie

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Ytterligare svar på frågan om hur lång tid det tar...

//Nik

8. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Och så slocknade nallen i natt igen :-( Pratade med Dustin som accepterar DOA och ska skicka returpapper.

9. a95180

a95180 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då har det hänt mig också för första gången. Telefonen spontanombootade rätt vad det var. Jag matade in PIN-koden, lade undan telefonen en kvart och sedan när jag skulle väcka den så var den stendöd. Detta hände under laddning via USB kopplad till dator (om det nu har något med det att göra). Urtagning och isättning av batteriet, och telefonen vaknade till liv igen. Minst sagt oroande.

/Jonas

10. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag hade kunna leva med några crasher om jag visste att en fix var på väg från LG. Nu har man ju tyvärr inte hört något från LG så det är svårt att veta om problemet är mjuk- eller hårdvarurelaterat. Jag vill absolut inte riskera att få telefonen ivägskickad för lagning/felsökning (som kan ta månader) därför kommer jag att utnyttja DOA. Någon som vet om man får tillbaka pengarna eller en ny telefon vid DOA? Jag ska absolut göra ett nytt försök med O2X, det är den värd.

Det är så otroligt tråkigt för jag gillar verkligen O2X. Den har allt jag vill ha och lite till. Jag har fyllt ett 16gb kort med filmer och serier inför en resa jag ska ut på nu på onsdag. Jag hade verkligen sett fram emot att utnyttja detta men nu skiter det sig :cry:

11. Darren

Darren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Status update...

Igår ringde jag till Dustin och DOA-reklamerade telefonen iom att den dog för mig när jag laddade den i vägguttaget. Detta för att byta ut telefonen istället för att skicka den på lagning om någon vecka. Dustin skickar ut en ny så fort de får in den och under tiden fortsätter jag att leka med luren jag redan har.

Som jag sa igår, så laddade jag telefonen genom USB från datorn igår kväll och då fungerade/fungerar telefonen som den ska. Inga problem med låsningar eller omstarter. Ikväll blir det laddning i vägguttaget igen så får vi se vad som händer imorgon.

Luktar programvarubugg det här... Ska finnas en ROM från 20110315 (Paul från Modaco har det i telefonen) så frågan är bara hur vi får tag på den iom att uppdateringen genom OTA och LG programvaran inte fungerar just nu.

Återkommer under dagen imorgon med en ny status update.

12. peter1904

peter1904 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tråkigt att många har problem men det är väl sånt man riskerar med ny teknik.

Själv hade jag inte accepterat det utan skickat in som DOA och begärt pengarna tillbaka och köpt något annat istället.

Skickat med X10 mini pro

13. Phjodor

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Har fått två olika svar från LG nu, det första var att bara skicka in den för utbyte, den andra fick jag som förslag att försöka få ett nytt batteri av min återförsäljare. Vet inte riktigt vad jag ska satsa på, skulle ju vara skönt om det bara löste sig med ett nytt batteri då telefonen fungerar perfekt i övrigt. Skulle ju suga att byta ut den mot en ny och få en med pixelfel eller något annat roligt. Vad tror ni? Värt att satsa på ett annat batteri?

14. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag skulle byta telefonen. Om du tar ett nytt batteri och det ändå inte fungerar så kanske du har förbrukat DOA möjligheten. Om du byter ut den och det är fel på den nya också måste man ju ytterliggare en gång kunna hävda DOA. Skulle jag råka ut för fel på den nya också så kommer jag dock kräva pengarna tillbaka.

15. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min hade stängt av sig i natt, så jag försov mig. Den var ansluten med laddare till väggkontakt, så definitivt inte slut på batteri. Var tvungen att ta bort batteriet innan den startade igen.

16. Phjodor

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Precis samma problem som i alla fall jag har. Jag har en fundering dock, alla som får problem med att telefonen bara dör har ni pinkod för sim-kortet aktiverat? För en av gångerna när jag laddade såg jag att telefonen startade om sig själv så jag skrev i pin-koden, så startade den om sig igen ganska direkt även denna gång skrev jag i pin-koden, sen startade den om sig en tredje gång då valde jag att inte skriva i pin-koden och några minuter senare var den död. Så jag avaktiverade pin-koden till nästa gång jag skulle ladda och då var den igång på morgonen, kollade dumt nog inte drifttiden för att se om den hade startat om sig under natten.

Sir Anselm gillar detta.
  17. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hm, kan ju vara värt ett försök. Men är det så att det är ett hårdvarufel så vill jag ju gärna veta det. Men om det funkar så slipper jag iallafall orora mig för att komma för sent till jobbet.

18. droidfloyd

droidfloyd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min är nu inskickad till katshing för DOA av just omstarts/död-problematiken.. vi får se vad som händer!

19. nikjensie

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Har ej PIN-kod...

//Nik

Phjodor gillar detta.
  20. pTr

pTr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min startade också om sig ett fler tal gånger på raden efter att jag lagt till ett Wi-Fi nät. Tog bort det, och sedan har den inte startat om.
    Skall se hur det blir när jag kommer hem idag.