Hej!
Det finns en uppackningsgaranti som kallas DOA (defekt on arrival) gällande din mobil som gäller i 7 dagar från det att du mottagit den. Uppackningsgarantin innebär att om du hittar ett tillverkningsfel på mobilen inom dessa 7 dagar måste du anmäla detta till oss så har du möjlighet att få en kartong ny mobil.
DOA gäller inte om där finns skrapmärken eller repor på mobilen.
Du har ett RMA nummer som lyder xxxxxx gällande din DOA. Du skall nu omgående skicka in din mobil till vår returavdelning
komplett i original kartong tillsammans med alla tillbehör. Tillsammans med mobilen i kartong skall du bifoga ditt garantikvitto samt en tydlig felbeskrivning. Ditt garantikvitto har du att skriva ut från hemsidan när du är inloggad under ”mina order/kvitto”. Tänk på att inte tejpa, klistra eller skriva något på själva tillverkningslådan som mobilen ligger i. Om så är fallet gäller inte DOA. Tänk alltså på att använda yttre emballage precis så som du fick den skickad till dig.
Mobil, ordernummer, RMA xxxxxx nummer och felbeskrivning skickas till:
Brightpoint AB
Ekonomivägen 11
43633 Askim
OBS: Du måste märka paketet tydligt med ditt RMA nummer samt även märka din felbeskrivning med detta.
När varan inkommit görs en kontroll av det fel du uppgett. Upptäcks felet så läggs en ny order upp och en ny vara skickas ut. Önskar man få pengarna tillbaks eller byta modell så skriv med det på din felbeskrivning så löser vi det så länge din retur är godkänd för DOA.
Skulle felet inte upptäckas/uppstå när vi testar din telefon så kan vi skicka in den på en bedömning hos en verkstad. Det innebär att vi väntar in bedömningen hos verkstaden, blir den godkänd byts mobilen ut till ny om det är vad du önskat. Blir den inte godkänds som DOA blir den reparerad istället på din garanti och skickad åter till dig. Du blir självklart kontaktad innan vi skickar in din telefon för bedömning om detta skulle vara fallet.
Click to expand...