Oroväckande omstarter

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av RikNik, 18 mar 2011.

1. xieliand

xieliand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har hänt mig två gånger inom tre timmar, har nu kontaktat brightpoint (beställt ifrån tele2) och väntar nu på svar....

2. nilo

nilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Min blev mkt stabilare efter att jag laddat den fullt via USB på datorn (vet inte om det var relevant).

Jag factory resettade min nyligen och tycker den blivit mkt bättre med batteriet sedan dess.

3. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Det vore intressant att veta hur många som drabbats av detta. Är det knepigt att ordna en Poll?. Någon som har lust att styra upp det? Det vore också intressant att veta hur många som som skickar tillbaka pga detta och hur många som räknar med att LG fixar problemet med en uppdatering.

4. Frostish

Frostish Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ringde och fick DOA på min lur idag också.

Går inte att ladda den i väggen utan att den startar om sig/dör så att man får ta ut batteriet.

Luren hängde sig även för första gången idag när jag skulle låsa upp skärmen.

Ringde iaf Brightpoint iom att jag köpt min via Tele2, de skulle skicka en RMA lapp så får jag skicka in luren sen.

Det som känns jobbigt är ju att man inte vet om det är hårdvaru eller mjukvarurelaterat detta.

Luktar ju lite hårdvara ändå iom att många inte verkar märka av detta problem. Jag skulle gissa på att det har nåt med batteriet eller själva laddaren att göra iom att luren inte verkar dö eller starta om sig när man laddar den via USB i datorn.

5. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu börjar den muppa sig för mig också med 3 reboots idag:S
    Hur är det med DOA, har ju ändå haft luren snart 1 vecka.
    Får väl springa förbi TPH och höra imorgon, suger iaf!

6. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Tråkigt att höra :( Det är så jäkla konstigt att problemen ofta verkar komma stötvis, ofta 2-3 reboots/avstängningar på kort tid sedan ingenting på en/ett par dagar.

Ju mer jag läser om folk som har samma problem desto mera övertygad blir jag att det kommer en fix. Jag menar LG måste ju bara lösa detta oavsett om man hinner hävda DOA eller ej. Garanti har man ju i alla fall oavsett.

Jag skulle ha skickat in min idag men hann tyvärr inte. I morgon drar jag utomlands i 10 dagar så jag får lösa detta när jag kommer hem. Jag missar DOA mao.

7. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hur länge har man på sig att häva DOA? Rebootsen kan jag leva med men nu börjar de bli så att man inte kan ringa telefonen, då är det inte OK längre...

8. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Absolut inte ok! 7 dagar sa dom på Dustin.

9. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ok, får hoppas att det är 7 dagar på TPH också. Men fan asso, vill ju inte ha pengar tillbaka heller för ingen annan telefon som är intressant för mig atm:ehm:

10. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Som jag har förstått det har man 7 dagar på sig att uppmärksamma Dustin om felet. Sen så ska de skicka ut fraktsedel mm för att kunna skicka tillbaka den, detta har man 14 dagar på sig att göra. Men tror att det som egentligen gäller är "skälig tid" vilket många återförsäljare har sagt som 7 dagar, snackade med en kompis som jobbar på teknikaffär som sa att man kan snacka till sig DOA efter längre tid än 7 dagar om man har bra anledning, som till exempel semester som någon nämnde ovan, alltid värt ett försök.

11. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

har ni som lider av detta prövat en factory reset?

12. pTr

pTr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur gör man en factory reset? Får det inte att fungera de 4 knapparna längst ner lyser fortfarande när skärmen är svart.

13. Phjodor

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jo gjorde det igår, då klarade sig telefonen faktiskt hela natten utan att starta om eller att hänga sig. Nu laddade jag igen på kvällen då hade den stängt av sig, dock inte helt död utan den såg ut som den gör när man laddar den avstängd och var bara att trycka på on-knappen så gick den igång.

14. Phjodor

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Fick du det som någon deal att inte behöva skicka tillbaka den direkt? Har ingen större lust att behöva skicka in den direkt och gå tillbaka till k810 medan jag väntar på deras nya leveranser.

15. sturm

sturm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fetting problem med min x2, den startar inte alls nu, den gav upp tidigt på dagen och sen dess har jag inte haft tillgång till laddare. Jag hade haft den på vägguttagsladdning under natten till idag, laddar den just nu. Men jag tror den hade minst halvt batteri kvar när den spontant dog.
    Det som händer när jag försöker starta den är att den visar LG först sen LG med en laddnings status, sen LG med grafisk blaha, sen så går den tillbaka till bara LG, dvs den bootar om och om igen.

Fick min i torsdags förra veckan värt att tänka på DOA? tror jag kommer satsa på det.
    Någons respons vore najs!

16. Darren

Darren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Telefonen i frågan är min tjänstetelefon och iom att vi har storkundsavtal med Dustin så var det inga problem med att få en ny telefon innan jag behövde skicka in den gamla.

17. Phjodor

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

OK, kanske lite svårt som privatperson att försöka övertyga dem om en sådan deal.

18. xieliand

xieliand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gjorde en restore på den, och än så länge har den klarat av natten, laddade den till 100% och lät den vara på, sju timmar senare och den är på 99%, och då har jag tagit bort radion som äter upp all batteri <3.. men inte upplevt någon svartskärm än, och inte svar ifrån brightpoint ang. DOA

19. Mäd

Mäd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta hände mig igår.
    Jag fick min tele satte den i laddaren och när den nästan var full lekte jag lite med den(medans den laddades) sedan gick jag iväg ca 10 min sen va den sten död?? gick ej att starta men efter att jag plockat ut och satt i batteriet en gång så löste det sig. (detta hände 2 ggr igår).

Sambon säger att det kan vara lite så i början men jag e orolig?
    vad tror ni? ska man oroa sig eller vänta ut det?

20. Mäd

Mäd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Oj nu har jag läst hela forumet här och blir lite misstänksam...

Jag tror också på att detta är ett någonting LG kan fixa genom någon form av uppdatering eller liknande eftersom att det är så många som har samma problem.

Jag känner på mig att om jag kör en DOA så kommer det vara samma skit med den nya...ska dock avvakta lite men om den är baj om 5 dagar och LG inte sagt något om detta problem, så byter jag och om nästa är likadan så skiter jag i denna modell tyvärr...

Pallar inte massa buggar i min första smartphone :(