Oroväckande omstarter

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av RikNik, 18 mars 2011.

1. droidfloyd

droidfloyd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HEJ OCH HÅ FÖR KATSHING!!

"Vår returavdelning har testat din telefon under några dagar & har inte kunnat få fram de fel som du påpekar. Det vi kan göra i detta läge är att skicka telefonen till en verkstad så får de koll på den. Hittar de felen så kommer den bytas ut alternativt att den returneras till er.

Återkom med hur ni vill göra."

Uppenbarligen har min mobil magiskt lagats från dess att jag skickade den till dom!? Jag tror den stängde av sig ett tiotal gånger under första helgen jag använde den - även efter factory reset... Har någon annan vart med om att problemen helt plötsligt har försvunnit?
    Någon här som har råd om hur jag ska gå vidare? Bara ta tillbaks den och hoppas den fungerar?

Edit: Jag tar såklart tillbaks den direkt om den verkligen fungerar nu helt plötsligt. Men vad händer om det visar sig att den ändå stänger av sig sporadiskt? Då har jag ju förbrukat DOA:n sen flera veckor tillbaka.
    Edit2: Jag är väldigt bitter på katshing.. Visst, de hittade ju inget problem tydligen, men man har ju läst andra här som enkelt fått byta sin mobil bara genom att gå till butiken..

Last edited: 4 april 2011
  2. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jadu...
    om det kan hjälpa så kan jag meddela att min gick igenom som DOA hos Katshing med precis samma problem... omstarter, hängningar...

//Nik

3. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Det verkar konstigt eftersom jag har samma model och samma firmware som ovan men jag har alldrig haft problem med omstarter eller dylikt.

4. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Update, problemen är tillbaks och ännu värre, skiten skickas åter... :mad:

BTW köp aldrig från Inwarehouse, vid DOA SKA en ny telefon skickas ut sen ska ens trasiga tillbaks.. Tvingas till att skicka den själv till Anovo och snällt vänta på att dom har tid att titta på den... Grymt irriterande att man får så mycket bättre respons som privatkonsument kontra företags kund..
    Nästa gång handlar jag i butik!

5. droidfloyd

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

+1 på den!!

Grymt konstigt att katshing beviljar DOA på vissa mobiler, inte andra. Det MÅSTE ju vara samma fel på dem.. Jag kanske inte skrev en tillräckligt bra felförklaring, för mobilen stängde verkligen av sig och hängde sig hela tiden under de tre dagarna, vad jag än gjorde.

6. droidfloyd

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jehopp nu skickas telefonen vidare till katshings verkstad eftersom inte deras returavdelning lyckades få den att starta om som den gjorde för mig när jag hade den... Det blir intressant att se hur det här fortskrider!

7. hawk

hawk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har efter en del krascher (inte omstarter dock, den bara frös) fått mitt exemplar utbytt nu (i butik, så det gick smidigt).

8. hawk

hawk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Peppar peppar, men jag tror det nya examplaret fungerar som det ska.

9. droidfloyd

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min frös OCH startade om mest hela tiden.. kul att du inte hade något problem med utbytet! (*mutter, mutter*)

10. Cerebral

Cerebral Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har nu efter ca 3 veckor upplevt mitt enda seriösa problem med luren. I natt så har telefonen stängt av sig själv under laddning och alarmet har inte gått igång verkar det som.

Lite irriterande eftersom det ledde till en kraftig försening. Hoppas att dessa buggar löses genom mjukvaruuppdateringarna...

11. xaedon

xaedon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

jag testade att ladda mobilen 12timmar avslagen genom vägguttaget och efter det började mitt problem med att den startar om sig alt. låser sig avslagen. Hade inga problem innan denna procedur, förutom batteritiden, när jag bara laddade den via usb i en dator.
    Det verkar också som om den startar om sig när den varit i viloläge ett bra tag. Om jag aktiverar telefonen med jämna mellanrum uppstår inte problemen.

12. DroidJunkie

DroidJunkie Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3.397

MINA ENHETER

Har precis mejlat CDON om problemet, skrev att jag vill ha en utbytes-telefon, eftersom den endast är 3 veckor, men DOA är väl 7 dagar?

Man kan väl hoppas att dom är snälla, man har ju ingen lust att skicka in en 3 veckor gammal telefon till Anovo som förstör hela telefonen istället!

13. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag har bra erfarenheter med DOA hos CDON. Hade en Huawei Ideos X5 som gick sönder efter 4 dagar (pekskärmen dog) fick pengarna utan problem och den var rootad :D Inte samma telefon och har gått längre tid men...

14. Cerebral

Cerebral Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är LG som bestämmer DOA-tiden, inte återförsäljaren. Sällan mer än 7 dagar på något märke.

15. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har talat med LG två gånger och dom lovar dyrt och heligt att DOA-tiden är två veckor.. Min lur sitter dock fast i "Produkt mottagen. Lämnad till DOA-kontroll" hos Anovo. :ehm:

16. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag hoppas att ni är medvetna om att en del av dessa problem, speciellt frysningarna beror i huvudsak på mjukvaruproblem, dvs de telefoner ni får tillbaka kommer ha EXAKT samma fel, som tidigare.
    Jag tror att anledningen att vissa råkar ut för mer problem än andra beror mer på hur man använder telefonen än telefonen i sig.

inza och Ackia gillar detta.
  17. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kan tillägga att min telefon var obrukbar speciellt eftersom jag använder den i jobbet.
    Skulle dock vara kul om du kunde hänvisa till källan av ditt "påstående".
    ..Lustigt också att inte alla har samma problem. Men som sagt, källan vore intressant.

18. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du kan börja med att svänga förbi här, sedan kan du spendera runt 4-5 timmar på forum och nosa runt så hittar du säkert mer. Kort sagt kan man säga att ett par av problem troligen är mjukvarurelaterade.

Det är egentligen inte så konstigt att både LG som utvecklare, android som relativt nytt system och Tegra som plattform har lite barnsjukdomar. Dock är ju just det här ganska störande ibland.

Det är i alla fall min mening att stora delar av de problem som upplevs inte går att lösa med DOA och en ny 2x utan måste lösas på mjukvarusidan. Eller att man reklamerar köpet helt och köper något annat (vilket jag inte tänker göra då jag verkligen gillar telefonen).

MEN, som all felsökning är det just nu en ganska oexakt vetenskap vad som är felet med 2x och hur det ska lösas. Det finns dock ganska tydligen indicier att åtminstone en process i kärnan kan orsaka låsningen lite då och då.

19. droidfloyd

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Klart som fan att man ska DOA en telefon som helt random stänger av sig själv och rebootar titt som tätt. Jag missade en massa samtal under de få dagarna jag använde mobilen, både privata och jobbsamtal. Att det är mjukvarurelaterat eller inte har inte med saken att göra - det gick inte att använda telefonen normalt!
    Om det var mitt annorlunda användande av telefonen som gjorde att den hängde sig vet jag inte - men jag undrar hur man ska använda mobilen om man inte får ringa och ladda den vilket i stort sett var det enda jag gjorde med den till att börja med!

Nåja, hoppas doa:n går igenom med katshing som sagt.

20. xaedon

xaedon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag fick problem med omstarter i grundutförandet, men efter uppgradering av baseband och ny rom i form av fear edition 3.4 har jag inte haft några problem och batteritiden har nu blivit betydligt bättre.