Från: CyberPhoto Service <
[email protected]>
Datum: 11 april 2012 12:09
Ämne: Re: DOA (fungerade inte vid ankomst) [Ticket#201204101000XXXX]
Till:
[email protected]
Hej!
Vi kollar bara så den inte är tappad eller liknande, vi gör samma procedur på all retur som kommer åter till oss.
Med vänliga hälsningar
Margareta Lundgren
CyberPhoto AB
Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
Telefon: 090 - 200 70 00
11/04 2012 12:02 - Robert Singh skrev:
Ok. Vad innebär det om ni skickar ner den på service? Har bifogat en bild på hur det ser ut, det är samma problem som i den här artikeln:
http://www.connect-utb.com/2012/04/potential-design-flaw-on-the-htc-one-s/ . Detta är inget jag tycker ni ska ta på er att laga utan detta är ett solklart fall får HTC att ta hand om.
/Robert
Den 11 april 2012 07:29 skrev CyberPhoto Service <
[email protected]>:
Hej!
Jag har lagt upp ett returärende åt dig och skickat en förbetald avi så du fraktfritt kan skicka in returen till oss. Följ anvisningarna på följebrevet och se till att förpacka den väl när du skickar in den.
Vi kommer sen att kolla skicket och är den ok så byter vi ut produkten.
Är det repor eller liknande så skickar vi ner den på service.
Observera att ordentlig emballering krävs så att småsaker inte ramlar ut eller på annat sätt försvinner.
Om du har ytterligare funderingar är du välkommen att kontakta oss igen.
Det gör du enklast genom att svara på detta mail om det gäller samma ärende.
Annars så skapar du ett nytt ärende genom att skicka in ett nytt mail.
Med vänliga hälsningar
Margareta Lundgren
CyberPhoto AB
Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
Telefon: 090 - 200 70 00
10/04 2012 17:50 - Robert Singh skrev:
Produkt: HTC One S
Beskrivning: Hej!
Jag har nyligen beställt och fått en HTC One S och är hittills jättenöjd med er.
Dock har jag drabbats av vad som verkar vara ett produktionsfel på min telefon.
Det är nämligen så att ytbehandligen börjat släppa lite på den (trots att jag inte
tappat den eller på annat sätt använt den så att det skulle ske) och jag verkar
inte vara ensam om det heller (se:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=24677961#post24677961).
Jag kontaktade HTC om detta och fick följande svar:
"Dear Robert Singh,
Tack för att du kontaktar HTC angående din One S.
Jag förstår att du upplever problem med att din micro arc-oxidering börjat släppa.
Eftersom telefonen är väldigt ny ska detta självklart inte hända.
Det jag föreslår att du gör är att återgå till din återförsäljare och lämna in den
som en DoA, alltså en Dead on Arrival.
Det gör man då telefonen är defektiv inom 14 dagar efter inköp.
Dock om det anses vara yttre slitage kommer det dock inte att godkännas av
reparationsverkstaden.
Jag hoppas att det här mailet besvarat dina frågor, annars tveka inte att kontakta
oss igen.
Let me know if I have successfully answered your question, please click here to
complete this.
To send a reply to this message, please click here.
Sincerely,
Jessica
HTC"
Detta skönhetsfel är inget jag förväntar mig av en telefon som kostar såpass
mycket och än mindre när HTC själva sagt att det (ytbehandlingen) ska vara såpass
tålig att man inte ska behöva ha ett skal till telefonen
(
http://www.youtube.com/watch?v=ZPZ7y1EDKvk). Hur kan ni hjälpa mig på bästa sätt?
Mvh,
Robert
-------------------------------------------------
Order nr: 720789
Namn: Robert Singh
Telefon: 0704615350
-------------------------------------------------
Click to expand...