OSP(On screen Phone) Optimus 2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av zebban, 22 nov 2011.

1. zebban

zebban Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har installerat allt och följt den "manualen" men när jag försöker ansluta till telefonen och ange lösenordet (som jag har bytt telefon till 1234), kommer
    meddelandet "Kunde inte ansluta till mobiltelefonen" och jag kommer tillbaka till start (Connection Wizard).

har pratat med LG usa på deras online chat ochså, och vi kom fram til att filen "LG OSP\Phone_skin\P990" ej finns på datorn.. och att detta kanske löste sig om jag installerade allt på nytt.. och evt i annan läsare.. har nu testat på 3 olika datorer, med google chrome, explorer och firefox, ochså testat med windows xp, windows 7, 64bit och 32bit. utan att detta funkade.. kan NÅGÅN evt lägga upp filen??

Telefonen är en LG Optimus 2x

någon som fått osp att funka med sin O2x ?? :teeth:

// Zebban

2. zebban

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

och ja, alla updateringar är gjord, och allt är updaterat.. telefon och pc suite, tror tillochmed jag fick updaterat On Screen Phone grejjen ochså från "COM5" till "COM6" ? testat på norska, svenska och engelska ochså ifall de skulle göra skillnad.. inget funkade .. :P

3. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ingen aning om det funkar eller det var bland dom första jag plocka bort efter root.

4. nybergasdf

nybergasdf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

har inte heller fått det att fungera..

5. zebban

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag värkar inte va den enda altså.. :P någon som fått det att funka? (med optimus 2x?)

6. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jo innan 2.3.4 funk det. Fast vette fan vad man skall med det till.

7. lassevalid

lassevalid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varje gång jag vill använda OSP måste jag starta om telefonen. Då funkar det en gång.
    Sedan måste telefonen startas om igen. Innan uppdateringen funkade det klanderfritt.

8. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Fungerar inte för mig heller. Har bara testat på en XP SP3 än men kanske testar hemma senare. Fastnar också på lösenord och sen hittar den inget. Loggfilen (i my documents) säger inget mer än att den inte kan ansluta.

Jag har inga problem att köra ADB

Edit: Får jag igång det kan jag ladda upp den .xml-fil som kan saknas på datorn, men i mitt fall står det inget i loggfilen om det, så det är nog telefonen som inte vill.

Nix funkar inte på Win7 x64 heller, samma fel där att den inte vill ansluta

"skinnet" som saknas ligger på telefonen som /system/media/osp_skin_p990.zip och kan kopieras, eller laddas härifrån (självklart var filen 1kb för stor för att bifogas, men det löste sej efter att jag själv komprimerade den). Filen ska packas upp under "mina dokument"\LG OSP\Phone_skin\

Bifogade filer:

Last edited: 2 dec 2011
  9. zebban

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm.. ja de ja har frågat mig fram till är ochså att de inte funkar på ett 64bit system? prova på ett 32bit system och se om det funkar.

skinnet som du nyss skickade finns inte på min telefon eller på datorn ;D men tack för att du skicka.. nu ska de testas på nytt.

10. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

om du kollar i loggfilen och får fel med referens till att .../P990.xml saknas så ska de filer jag bifogade hjälpa, jag får fel långt tidigare när datorn ens försöker snacka med telefonen så för mig hjälper det inte.

Om du inte ens har filerna.. kör du orginalROM? Om du kört in något annat än helt orginal så är det ju inte säkert att stödet finns