OTA update 2.10.401.8

Diskussion i 'Desire S' startad av Dockland, 24 nov 2011.

1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Är ju ett standardsvar hos support, "har vi aldrig hört talas om ".

Tror det står i deras befattningsbeskrivning att dom alltid ska säga så ;)

Sänt via Tapatalk.

2. MacAttac

MacAttac Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar som att alla har problemet. Dom som hade synk och sen uppdatera telefonen fungera det för, men tar man bort synken och försöker göra om den så får dom samma problem. Det innebär ju att alla nya desire s vi köper in och uppdaterar innan synk inte kommer att fungera.

Jag har pratat med HTC och försökt få fram en lösning men dom har bara kommit med en workaround.

HTC Workaround: Aktviera "Allow non-provisionable devices".

Det innebär att telefoner som inte stöds av våran säkerhetspolicy kan synka. Problemet med det är att dom inte behöver ett lösenord för att ha synk och det ökar risken att kännslig information kan läcka ut om dom blir stulna.

Vi har börjat diskutera om att dumpa HTC helt och gå över till en annan leverantör, men om du kan höra lite med era boys så skulle det uppskattas :)

3. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har lagt till sync efter uppdateringen & har inga problem. Har inte hört om någon annan på företaget har haft problem heller.

Sänt via Tapatalk.

4. imbee

imbee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Efter något telefonmodells-policy-beslut har vi bara Desire S och Wildfire S att välja på i vårt företag. Undrar om det känns lika vettigt nu... Nåja... det var bara en parentes.

Vi har fått samma problem. Nu vet inte jag vad vi har för inställningar på exchange-servern men att radera data, ta bort kontot och lägga in det igen verkar vara en lösning som funkat för de kollegor jag hört hade problem (inklusive mig).

Dock har inte powermeny-buggen försvunnit för mig.

Har även fått problem med att data-trafik försvinner för jämnan medans jag sitter och håller på med telefonen. Detta är ohyggligt enerverande och inget jag upplevde innan. Är det någon som upplevt samma sak?

5. jolindbe

jolindbe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, jag har upplevt samma sak. Mycket irriterande när man budar på en tradera-auktion i slutskedet, och så försvinner plötsligt internet. Det enda som verkar funka är en omstart. Suck. Varför släpper de en uppdatering med så många buggar?

6. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har haft min DS sen i juni & peppar peppar, inga som helst problem om man bortser från första månaden då den startade om sense ett par gånger i veckan. Detta fixade htc med en uppdatering. Efter det så har den alltså gått felfritt men jag är idag trots det mycket skeptisk till HTC, har alltför många på min arbetsplats med stora bugg & kvalitetsproblem som HTC inte fixar.

Värst är nog Incredible S som man på mitt företag gett upp pga problemen med förvrängt ljud vid samtal, Desire S har många problem med strömbrytar buggen & med Sensation har man haft allmänna kvalitetsproblem (mestadels damm innanför skärmen men även mjukvaruproblem).

Jag pratade med en av it-killarna & han bara suckade, "var mycket lugnare när de flesta körde Desire " så han.

En vän åt mig fick sin Desire HD utbytt mot en Incredible S efter tredje inlämningen, den nya hade förstås problem med samtalsljudet & efter tre inlämningar så fick hon en Sensation. Den har hon haft några veckor & jag vet inte hur det gått? Hennes man har en Desire S & har on/off buggen...

Det är nåt som inte är bra när HTC inte på så lång tid kan fixa dessa buggar, dom får verkligen skärpa sig!

Via Tapatalk HD.

7. jnywall

jnywall Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej den lösningen suger. Att dom inte bara kan tala om vilka policys dom klarar och inte klarar av.

Jag har undersökt detta och igår testade jag med en ny active sync policy som fungerar.

För att få HTC (+ andra android) att synca så måste inställningen "Enable Password Recovery" vara avstängd.

Den ändringen borde ni kunna få era IT-avdelningar att acceptera.
    Funktionen att få tillbaka lösenordet (pin) till telefonen via Outlook Web access stöds numera endast av telefoner med Windows Mobile (6.x).

mvh

8. MacAttac

MacAttac Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag vet inte hur aktuellt det här är längre men vi tog ett snack med våran ms-konsult som tyckte att vi skulle gå med på att Aktviera "Allow non-provisionable devices".

Vi gjorde det p.g.a att vi tog in andra telefoner som t.ex. SE Xperia Arc S och dem hade samma problem. Vi hörde också efter med våran ms-konsult som rådde oss till att göra det. Jag vet inte om dom har ändrat något efter nyår eftersom att jag bytte jobb då.