Oukitel K6000 Pro

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Hemska Sven, 3 maj 2016.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Mobilen behöver alltså GPS för att kunna lokalisera GSM-masterna. :o
     
  2. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Låter onekligen skumt det där, köpte en likadan mobil till frugan och hon reser till S-holm lite då och då med tåg och buss från Sundsvall och hon har aldrig sagt något om tappat nät.
    Hon gillar den skarpt, när medresenärerna börja famla efter sina "powerbanks" så sitter hon och kollar film med gott om batteri kvar.
    Något jag blev smått imponerad av var kameran, ruskigt bra bilder tycker jag det blir.
    I övrigt har den inte fallerat en enda gång på snart en månad nu, bra köp för 1300:-
     
  3. hemskasven

    hemskasven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    43
    Håller med, är numera nöjd med det mesta. Kameran ger bra bildkvalitet som du skriver. Den är klart bättre än den Xiaomi note 2 prime jag gav till dottern. Den hade snabbare processor men batteriet var slut till eftermiddagskaffet. 6000 mAh räcker alltid en hel dag.
     
  4. stevraex

    stevraex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 4,5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4 Active
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Platta 2:
    iPad Air
    Övrigt:
    LG Urbane, Chromecast 2nd gen. Xperia V, Nexus 7 WiFi (2012)
    Var handlade ni den ifrån? Hur länge räcker batteriet vid lite skärmtid?
     
  5. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    - Var handlade ni den ifrån? Hur länge räcker batteriet vid lite skärmtid?


    Köpt här:
    http://www.banggood.com/OUKITEL-K60...MT6753-Octa-core-4G-Smartphone-p-1046050.html

    När frugan åker ner till S-holm med tåg, det tar c:a 4 tim, så klarar den att visa film och musik plättlätt i 6 tim och behöver då laddas på kvällen om hon startar resan på morgonen.
    Om det bara är lite surf och samtal så laddas den ungefär varannan dag.
    Peppar peppar, inga knepigheter med mobilen och den har använts frekvent i snart 2 månaders tid. Går som tåget.
     
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    I de flesta tåg finns det laddningsuttag. Ett tips. :cool:
     
  7. hemskasven

    hemskasven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    43
    Nästa blir nog en Oukitel K7000, intressant lösning med "ryggsäcksbatteri", det finns ju till en del Apple. Kolla deras hemsida så finns den på bild. Hoppas priset blir överkomligt.
     
  8. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Hur funkar era K6000? Har en på ingång.
     
  9. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Frugan har haft sin K6000 slutet av Juli (2016) och den går som tåget, hon är otroligt nöjd med den. Den har aldrig hängt sig, startat om eller krånglat - lyckat köp.

    Det som hon lagt märke till som "störde" lite är att när batteriet kommer ner till ~15% så går mobilen in i ett energisparläge och då släcks skärmen ner och det visas bara 4 rutor, "Call, sms, kontakter och stänga av", det är säkert någon inställning men hon tycker det är bra.
    Hon surfar, ser på film, fejsbok, musik, diverse appar igång hela tiden, funkar med Mobilt BankId och hon laddar varje dag fast hon har typ 50% kvar.

    En annan grej som kan vara bra att veta, själva ladduttaget på mobilen kräver "long tip" på micro usb:n.
    Random bild - http://cdn.shopify.com/s/files/1/09...ab-88d8-69214e434a53_grande.jpeg?v=1464042336
    Så använd original kabeln.
     
    kincop och Molbor gillar detta.
  10. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Låter bra
    Ja det låter som nån inställning. Typ sonys superstamina läge eller andra tillverkares "super" energiläge. Bra om det finns får på min LG G5 finns de inte, bara vanligt energisparläge men man märker knappt nån skillnad när det används.
     
  11. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Haft min k6000 pro några dagarna. Väldigt nöjd överlag, enda klagomålet är väl kameran. Men för 1400kr så kan man nog inte vänta sig en toppkamera. Den duger!
    Den håller vad den lovar i batteritid. 2 dygn och ca 4h på första fulladdningen, med ca 10% kvar.
    Tyngden som folk klagat på tycker jag är skön, den ligger bra i handen och känns rejäl.
    Flyter på jävligt bra i surf och menyer. Inte provat nåt spel, spelar aldrig.
    Grymt nöjd rekommenderas om man prioriterar batteritid. Funkar minst lika bra som min LG G5a i flyt.
     

    Bifogade filer:

  12. jotos

    jotos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Oukitel k6000 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oukitel k6000 pro
    Telefon 2:
    Ajfån 6
    Finns det någon som lyckats ta bort root-kitet som man får på köpet med denna telefon (och många andra)?
     

    Bifogade filer:

  13. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hmmm.......nått sånt där har jag inte hittat eller sett på frugans K6000 Pro, hur fick du fram det där?

    Liten uppdatering: Frugans mobil går som tåget utan problem.
     
  14. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Blev nyfiken och hittade den App du använde - "Chines Backdoor Malware checker".
    Kontrollerade min Leagoo T1 och den var ren. Kontrollerade frugans K6000 Pro och den var "infekterad".
    Googlade och hittade den här sidan:
    http://android.wonderhowto.com/how-...your-android-device-no-root-required-0161819/
    Laddade ner och följde instruktionerna på sidan och skannade sedan med Appen och då var frugans K6000 Pro "ren", om man nu ska tro Appen.
    Du får själv prova och se om det hjälper dig.
     
  15. jotos

    jotos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Oukitel k6000 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oukitel k6000 pro
    Telefon 2:
    Ajfån 6
    Jag är verkligen toknöjd med min telefon annars. Jag hade precis startat med denna som Daily driver och installerat BankID och annat nödvändigt, men denna upptäck var lite avtändande.

    Jag har också kört denna guide, men får behörighetsfel när jag aktiverar. Jag har version 12 av os
     
  16. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Ok, frugan har V16 med datum 09-22 = V16_20160922. Har du kört OTA?
    Men har du även tillåtit mobilen att använda sig av "enable USB debbuging"? Dra ur och stoppa in usb-kabeln medan prg är igång....typ?
     
  17. jotos

    jotos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Oukitel k6000 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oukitel k6000 pro
    Telefon 2:
    Ajfån 6
    Min Rom är den sista FZ-rommen som kom med OTA 20161129. Jag läste nånstans att Oukitel hade gått från 32 bits till 64bits byggen ganska nyligen så det förklarar kanske att min version är lägre än din, men har nyare byggdatum. Debloat-mjukvaran läser paketen så jag hittar de två paketen som skall avaktiveras, men när man sparar så får man permission-fel.

    Min telefon har även kryptering påslagen
     
  18. jotos

    jotos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Oukitel k6000 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oukitel k6000 pro
    Telefon 2:
    Ajfån 6
    Last edited: 1 jan 2017
    Fenster78 gillar detta.
  19. beginner

    beginner Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Bra att du skrev det med "long tip", jag har inte läst det någon annanstans. Då kan man alltså inte använda "vanliga" kablar för att ladda, fast med så lång batteritid räcker det förmodligen med att ladda den på natten.
     
  20. jotos

    jotos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Oukitel k6000 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oukitel k6000 pro
    Telefon 2:
    Ajfån 6
    Det funkar att ladda med alla mina sladdar med normallång kontakt. Dock så sitter den ju lite halvlöst så den får ligga still under laddning med dessa kablar