Fråga: Over ear tips

Diskussion i 'Wearables' startad av Likor, 11 nov 2023.

  1. Likor

    Likor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    Är ute efter ett par trådlösa over ear som man kan använda för samtal och lyssna på musik.

    Allt kan vara utav intresse förutom airpods max eller vad deras heter
     
  2. Droid_296

    Droid_296 Guest

    Vad sitter du på för budget?
     
  3. Likor

    Likor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    Max 6000
     
  4. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 530
    Mottagna gillanden:
    1 226

    MINA ENHETER

    Med den budgeten handlar det mycket om vad du tycker om för ljudbild tbh

    Apple Airpods Max - öppen med kanske platt ljudbild. Skön men tunga, går inte vika ihop dvs tar mycket plats om man ska resa med dem. Smidiga om man kör Apple på andra enheter. Grymt ANC, transparancy mode är bäst på marknaden - de enda jag haft där allt låter som att man inte har några hörlurar på sig. Börjar bli rätt gamla vid det här laget och går rykten om en uppdatering snart med t.ex USB-C osv.

    Bose QC Ultra - Bästa ANC jag testat - dock inte värda priset, låter nästan exakt som ett par Bose QC så rekommenderar att man köper de i stället - QC låg på under 3500kr på BF vilket jag tycket de är värda (Ultra låg på 4990). Lite mer möjlighet att anpassa ljudet än med Apple genom Bose app.

    QC-modellen klarar inte multi connect (även om det står på hemsidan) Jag har haft mina kopplade till min mobil (iphone 15 pro max) och min Mac (pro) och då blir det hack i musiken med ca 2-3 min intervall - vilket försvinner när man kopplar bort en enhet. Fail av Bose deluxe. Dock otroligt sköna, jag kan lätt ha mina QC på huvudet i timmar (med glasögon) utan att det blir jobbigt. Lite mer bas och bra mellanregister. Otroligt smidiga att resa med eftersom de går att fälla ihop och fodralet är litet jämfört med alla andra samt att de är lätta (gäller både QC och Ultra). Gillar även att de har fysiska knappar, fungerar alltid tbh inget kladd - enkelt.

    Värda 3500kr men inte mer tbh.

    Sennheiser Momentum 4 - Börjar bli till åren men leder även till att de börjar bli riktigt prisvärda. Tror det gick ner till 2600kr på BF vilket är riktigt bra pris för vad man får.

    Otrolig batteritid, bekväma, ok ANC och otroligt bra ljud för pengarna. De klassas av många som de mest prisvärda over ear när det kommer till ljud. Kan bara hålla med tycker det var roligt att lyssna på musik med M4.

    Deras touch var rätt buggig när jag hade dem (var något år sedan så kan ha blivit bättre) även wear detection fungerade bara ibland - ska fungera alltid som på Airpods Max eller inte finnas som på Bose QC enligt mig. Sennheiser går inte heller att vika ihop så tar en del plats om du ska resa/pendla med dem.

    Bowers and Wilkins PX7 S2 - inte testat men ska vara några av de bättre när det kommer till byggkvalité och ljud

    Sony WH-1000XM5 - inte testat men ska ha grym ANC och "ok" ljud

    När det kommer till mikrofon så är nog ingen bra eller dålig tbh - du kommer kunna ta samtal i dem utan problem så länge det inte är bakgrundsljud eller blåser för mycket. En viktigt sak med alla dessa är att om det är folk runt dig som pratar samtidigt så kommer alla dessa plocka upp deras röster och det kommer bli jobbigt för den du sitter i möte/samtal med. Sjukt trött på alla som kör vanliga over head i öppna kontor (rant over)

    Bästa är ju utan tvekan att åka till Hifi-klubben eller liknande och testa :)
     
    bernard gillar detta.
  5. Likor

    Likor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    PX7 S2 är jag sugen på för de är väldigt snygga också. Apples skulle jag inte använda om jag fick dem gratis.
    Ska nog svänga förbi hifi klubben och testa
     
    erik.rahm och bernard gillar detta.
  6. Gustenrocks

    Gustenrocks Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Väldigt nöjd med mina Sony WH-1000XM5 faktiskt, använder dem mest till samtal med telefonen och för poddar/streams i datorn. Fantastisk ANC och bra batteritid. Får dem för under 3000kr på tradera just nu ju.
     
    erik.rahm gillar detta.