Det är en utav de bästa kamerorna på marknaden just nu så du har nog höga krav eller en defekt mobil?
Det beror förmodligen på att @polar590 laddade upp via Tapatalk eller direkt genom forumet. Kör man länk från Imgur eller dylikt så blir det full storlek.
Bilderna komprimeras när du laddar upp genom forumet, inget vi kan göra något åt. Du får som sagt ladda upp på Imgur eller dylikt.
Apropå fokus föredrar P9an att den får en punkt att fokusera på, istället för att försöka gissa sig till det, något som kräver en stund att vara stilla nog med den mindre bra fokushastigheten och algoritmerna. Sedan röjer bristen på stabilisering fokus om det inte är ljust nog att tillåta slutartider passande ens handstabilitet. Räcker att det är mulet. Manuella inställningar hjälper väldigt mycket men monosensorläget är 200% känsligare och skarpare helt enligt fysikens och elektronikens lagar, så det är sällan jag fotar färg. Helt okej med det personligen. Nästan fyra månader med luren in och jag önskar att jag kunde recensera telefoner pga det fotografiska: Folk är nyfikna vad den kan med lättaste medel som ungdoms/pensionärs-kamera och hur djupt den kan gå för kunnigare typer. Jobbar vidare på videorecensionsplaner om luren. Se till dess om ni kan bli kära i monoläget och street photography om färgsensorns kapabiliteter dämpar känslorna.
Kameran kan göra bra i mörker och i färg. Det här var ISO 3200 handhållet 1/16.7s och suddigt som apa (normalt färgläge, helt på automatik faktiskt, dock Pro-läge valt för bättre detaljer i JPEG), nedskalning (med lite +sharpening) krävdes för skärpa och då blev det rumpsparkarbra. Det här hade min DSLR inte kunnat göra med annat än stativ och då hade färgerna aldrig blivit såhär korrekta och verkliga, samma för alla mina tidigare telefoner. 5500kr och en suverän telefon öht på köpet. Jag får gå några omvägar och improvisera ibland men är nöjd.