Vad finns det för bra utgångslägen i PRO läget för 1. Snabb slutartid i ok ljus samt 2. Inomhus i sämre ljus. Någon med lite bra tips på värden att utgå ifrån? Edit. Önskar man kunde spara div. Settings ung som i HTC
Ett kamera test där P9 klarar sig hyfsat mot flaggskeppen, faktiskt bäst i vissa fall! http://m3.idg.se/2.1022/1.665930/basta-telefon-kamera?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=Kamerakampen – så står sig&utm_campaign=M3 nyhetsbrev 2016-09-26 9:50:
Kameran i P9an får jag inte grepp på. Haft både p9 och p9+. Det är möjligt att den hanterar färger, ljus, kontraster osv. bra, men jag upplever ständigt att bilderna saknar skärpa. Särskilt vad gäller grönska då ser det ut som en smet. Drt ser okej ut i litet format, ex på mobilskärmen, men när man tar upp bilderna på datorn framkommer detaljfattigdomen tycker jag. Tar man däremot närbilder/makro kan bilderna se fantastiska ut. Kanske jag som är kräsen och att jag föredrar skärpa, men jämfört med min OP3 som jag har nu så upplever jag att OP3n slår p9 alla dagar i veckan. Nu pratar jag i egenskap av total amatörfotografed betoning på amatör, som alltid använder auto.